Dlaczego warto wybrać agencję SEO, która ma status Google Partner?
4 min
4 min
Na skróty
Obecnie istnieje bardzo wiele agencji oferujących pozycjonowanie, z których usług można skorzystać. Świat online pozwala wybrać te agencje, które wyróżniają się na tle innych. Porównanie firm pozycjonerskich i ich certyfikatów jest bardzo proste. Sprawdzamy stronę agencji i dowiadujemy się, czy dana firma ma odpowiednie kompetencje i certyfikaty, które mogą wesprzeć nas w stworzeniu w internecie konkretnej przestrzeni. Ważnym wyznacznikiem jest Google Partner. Jak duże ma on znaczenie podczas weryfikowania agencji przed podjęciem współpracy?
Co to Google partner? Czy taki status cokolwiek oznacza? Czy warto zapłacić więcej, by współpracować z agencją posiadającą taki status? Status Google Partner potwierdza poziom ekspercki konkretnej agencji. Internetowy świat to ciągłe zmiany, podlegają nim również algorytmy Google. Stąd też tak istotne jest, by współpracować z ludźmi, którzy wiedzą, co się zmienia i jak owe zmiany wpłyną na rynek. A wszystko dzięki kursom, jakie przeszli i temu, że mają najszybciej dostęp do wszystkich informacji. Każdy, kto chce zostać partnerem marki Google, musi założyć konto i dołączyć do Academy for ADS. Po zapisaniu się można wybrać treści, które chce się poznać, czyli wybrać jedną ze ścieżek rozwoju. Program szkoleniowy Google pozwala na podstawowe oraz zaawansowane zapoznanie się z różnymi kursami. Obecnie do wyboru są m.in. Ad Words Fundamentals, Ad Words Mobile Certification, Ad Words Search Certification, Ad Words Video Certification, Ad Words Display Certification, Google Shopping Certification.
Na początek otrzymujemy, a dokładniej możemy wybrać test, który sprawdzi naszą obecną wiedzę. Dzięki niemu dowiemy się, na jakim poziomie jest nasza wiedza. Następnie można przejść do nauki i kończącego cykl szkoleniowego testu, który pozwoli na otrzymanie certyfikatu. Jeśli agencja posiada status Google Partner, oznacza to, że zatrudnia kompetentnych ludzi. Dla klienta taki certyfikat (klienta indywidualnego lub biznesowego/firmy) oznacza to, że będzie współpracować z agencją, która jest świetnie wyszkolona. W dodatku dba o to, żeby być na bieżąco z trendami i wie, w jaki sposób działać, żeby podejmowane przez nią działania były efektywne.
Chcąc podjąć współpracę z agencją, która posiada status Google Partner, należy skupić się na kilku kwestiach. Tę najistotniejszą już znamy – firma jest partnerem jednej z największych marek na świecie – Google. Warto dowiedzieć się również, na jakiej płaszczyźnie agencja została partnerem Google. To znaczy dowiedzieć się, na jakiej dokładnie ścieżce rozwoju uzyskała certyfikat. Istnieją różne rodzaje certyfikatów. Znając swoje potrzeby, a dokładniej potrzeby swojej firmy, a co za tym idzie potrzeby strony internetowej, będziemy wiedzieć, czy konkretny certyfikat wpłynie korzystnie na współpracę z daną agencją. Kolejnym krokiem powinno być zapoznanie się z opiniami na temat danej agencji. Dział opinie to dział, który warto przejrzeć bez względu na to, czy chcemy rozpocząć współpracę z konkretną agencją, czy też chcemy wybadać rynek. Opinie ludzi, którzy mieli okazję skorzystać z usług konkretnej firmy to bardzo dobry sposób na przekonanie się, czy agencja faktycznie jest tak dobra, jak sama twierdzi.
Profesjonalizm kosztuje. Cenniki agencji są zróżnicowane. Te najdroższe najczęściej działają na rynku od wielu lat i ich klienci są zadowoleni. Jest ono efektem tego, że od momentu rozpoczęcia współpracy z agencją ich wyniki się poprawiły. Mierzalna efektywność pozwala na odpowiednie oszacowanie działań konkretnej agencji. Każda strona internetowa to pewnego rodzaju marka, o którą trzeba umieć dbać. Profesjonalna agencja jest w stanie sprawdzić stronę pod każdym kątem. Agencja wychwyci błędy, które popełniamy i je zniweluje, a następnie doprowadzi do tego, że z każdym działaniem wywindujemy naszą działalność w Internecie na właściwy poziom. Najlepsze agencje, takie jak Semcore, chwalą się wynikami, edukują na temat SEO. Zależy im, aby klienci wiedzieli na czym polegają te działania.
Wybór właściwej, a co za tym idzie najlepszej agencji SEO w Polsce jest równoznaczny z wyborem – agencja Google Partner. Marketing online rządzi się prawami, które zmuszają dobrą agencję do tego, żeby znajdowała się w fachowych rankingach. Agencja powinna zadbać o przejrzystość swoich działań oraz feedback widoczny w Internecie. Każdy klient, z którym agencja zajmująca się SEO współpracuje, bądź współpracowała, powinien podzielić się opinią na temat działań. Sama agencja musi opowiadać o swoich współpracach, by wyglądać wiarygodnie w oczach przyszłych klientów, ale również wśród swojej konkurencji. Profesjonalne SEO, to podstawa do jakiegokolwiek podniesienia pozycji strony w wyszukiwarkach. Odpowiednie pozycjonowanie to również płynne oraz przejrzyste teksty, które są łatwe w odbiorze i tłumaczą nawet bardzo zawiłe zagadnienia. Google Partner to status mówiący o tym, że firma posiada certyfikaty mówiące po pierwsze o doskonałej znajomości Google Ads. Po drugie zdane egzaminy pozwalają stwierdzić, że gdy tylko pojawią się jakieś zmiany w algorytmach wyszukiwarki, agencja wychwyci je i zadba o to, by nasza strona również im odpowiadała. A to z kolei sprawi, że strona internetowa firmy, która będzie współpracowała z najlepszą agencją SEO, będzie wciąż w najwyższych wynikach w wyszukiwarkach.