Agencja content marketingu – czym się zajmuje?
4 min
4 min
Na skróty
Agencje content marketingu wykonują ogromną pracę po to, aby dotrzeć z wartościową treścią do szerokiego grona. Takie działanie ma sporą wartość marketingową. Być może to właśnie Twoja firma powinna zdecydować się na opisywaną usługę. Przekonaj się, czym jest content marketing, jak działa agencja, która go oferuje oraz jakie korzyści niesie on ze sobą.
Agencja content marketingu zajmuje się projektowaniem i tworzeniem treści (content). Mogą być to materiały wideo, teksty, a nawet grafiki, czy animacje. Celem agencji content marketingu jest budowanie komunikatów, które skupiają uwagę odbiorców.
Content marketing w tłumaczeniu na język polski określić można jako marketing treści. Jest to rodzaj strategii marketingowej. Jej celem jest pozyskanie stałego grona klientów. W ramach wspomnianej strategii specjaliści podejmują działania, takie jak na przykład publikacja oraz promocja wartościowych tekstów dla określonego grona odbiorców. Content marketing nie jest jednak jednostronnym przekazem, a przedsięwzięciem, którego celem jest również budowa długotrwałych i intensywnych relacji z wybraną grupą klientów.
Podstawowe działania, które składają się na opisywany marketing treści to tworzenie i publikacja interesującego contentu, budowanie zaangażowania, a także lojalności wspomnianej grupy klientów oraz przyciągnięcie uwagi odbiorców.
Content marketing to również ogół działań, które są związane z tworzeniem treści oraz ich dystrybucją wśród użytkowników. Można powiedzieć, że zarówno SEO (ang. Search Engine Optimization), czyli optymalizacja stron internetowych pod algorytmy wyszukiwarek, jak i content marketing niosą ze sobą bardzo dużą wartość dla właścicieli firm.
Więcej o tym zagadnieniu dowiesz się tutaj: Content Marketing.
Algorytmy wyszukiwarki Google są coraz bardziej nowoczesne, a także inteligentne. Dawno minęły już czasy, gdy na pozycję strony internetowej w organicznych, czyli bezpłatnych wynikach wyszukiwania dobrze wpływały niskiej jakości teksty nasycone słowami kluczowymi. Aktualnie zgodnie ze słowami Billa Gatesa, których użył w treści jednego ze swoich esejów „Content is King”.
Oznacza to, że wysokiej jakości content jest wartościowy nie tylko dla realnych użytkowników strony internetowej, ale również dla robotów Google’a. W związku z tym Content marketing bardzo często idzie w parze z optymalizacją strony internetowej pod algorytmy wyszukiwarki. Jeżeli mocno zależy Ci na tym, aby docierać z wysokiej jakości treścią do potencjalnych lub obecnych klientów, skorzystaj z usług sprawdzonej agencji. Tylko wtedy masz bowiem gwarancję, że zarówno SEO, jak i sama treść będą na najwyższym poziomie.
Jeżeli zdecydujesz się na współpracę z profesjonalną agencją content marketingu, miej świadomość, że jej praca przynosi długotrwałe efekty. Przeprowadzane działania przebiegają w następujących etapach:
Analiza wstępna i monitoring marki polega między innymi na odpowiedzeniu na pytanie, gdzie pojawia się dana firma, w jakich miejsca można o niej usłyszeć, z jakich miejsc trafiają użytkownicy na jej witrynę, a także z jakiego źródła dowiadują się o jej istnieniu. Dzięki temu możliwe jest określenie pozycji, jaką zajmuje Twój biznes w świadomości klienta.
Analiza konkurencji to działanie, które polega między innymi na określeniu, z kim konkuruje Twoje przedsiębiorstwo, a także na jakie słowa kluczowe pozycjonuje się konkurencja. Specjaliści z agencji content marketingu muszą również odpowiedzieć na pytanie, jakie działania content marketingowe podejmują Twoi branżowi rywale. Research słów kluczowych polega na dobraniu fraz, które będą miały znaczący wpływ na poziom konwersji, a także takich, na które można osiągnąć wysoką pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania.
Opracowanie strategii content marketingu to między innymi sprecyzowanie celów oraz kierunku działań. Kompleksowy plan działania oznacza, że na tym etapie dokładnie wiadomo, co zostanie wykonane. Następnie copywriterzy muszą przygotować wszystkie treści zgodnie z wytycznymi. Teksty zostają wzbogacone o dodatkowe elementy, a także weryfikowane pod kątem przejrzystości i czytelności dla realnych użytkowników oraz robotów Google. Następnie content zostaje udostępniony między innymi w branżowych mediach o szerokim zasięgu. Efektywna dystrybucja stworzonego i opublikowanego contentu jest ostatnim etapem pracy agencji.
Dobrze realizowany content marketing pozwala między innymi dotrzeć do ściśle określonych grup odbiorców. Dzięki temu możliwe jest zarówno podniesienie poziomu sprzedaży, jak i budowa świadomości marki. Słowa „Content is King” są dzisiaj aktualne jak nigdy wcześniej. Nie tylko ze względu na to, że użytkownicy internetu potrzebują wysokiej jakości treści, ale również z tego powodu, że dobre teksty są cenione przez algorytmy Google. Dlatego też warto zdecydować się na usługi agencji content marketingowej.
Jak sam z pewnością zauważyłeś lub zauważyłaś, w internecie zdecydowanie nie brakuje contentu. Dlatego jeśli chcesz publikować treści, warto zastanowić się, co dokładnie chcesz przekazać grupie docelowej. Może to być newsletter, poradnik, artykuł z infografiką, także wiele innych publikacji. To właśnie wartościowy content jest najważniejszy w przypadku content marketingu i działań — zarówno na stronie internetowej, jak i w social mediach. Jeśli odbiorcy będą cenili dodawane przez Ciebie treści, możesz liczyć na zaangażowanie użytkowników, a co za tym idzie, darmową reklamę, ponieważ link do ciekawego tekstu z pewnością zostanie szybko podany dalej.
SEO i content są ze sobą mocno połączone. Jeśli chcesz zadbać o działania SEO, publikowane treści powinny zawierać słowa kluczowe, grafiki, a także odpowiednio zaznaczone nagłówki, wypunktowania, etc. Przede wszystkim nie traktujemy content marketingu jako “zapchajdziury” — nie chodzi o to, aby pisać dla samego pisania, istotna jest dystrybucja atrakcyjnych i przydatnych treści.
W kontekście content marketingu warto też wspomnieć o mediach społecznościowych. Wizerunek firmy oraz PR mocno zależą od tego, jakie treści trafiają na profile marki. Oczywiście, idealnie byłoby, gdyby każdy post stał się najlepszym przykładem marketingu wirusowego, jednak taki kierunek działań jest zbyt niepewny. Warto skupić się na tym, by oferować treści marketingowe, które nie będą traktowane jako reklama. Nikt nie chce ciągle czytać o tym, dlaczego Twój produkt lub usługa są najlepsze. Treści sprzedażowe powinny stanowić jedynie 20-30% publikacji. Uwzględnij to w strategii i zastanów się, jaką wartość możesz zaoferować odbiorcom, publikując dobry content. Wtedy z pewnością taka forma działań promocyjnych będzie skuteczna!