NarzędziaSocial media

BuzzSumo – narzędzie do analizowania treści w mediach społecznościowych

3 min czytania
BuzzSumo – narzędzie do analizowania treści w mediach społecznościowych

Narzędzia, które ułatwiają działanie w mediach społecznościowych są cenione przez specjalistów od social mediów i marketingowców. Pozwalają one m.in. na skuteczną publikację i komunikację na wielu profilach jednocześnie oraz analizowanie wyników treści. Jednym z ciekawszych narzędzi, dostępnych w sieci jest BuzzSumo. Co warto wiedzieć o tym narzędziu? Jak używać BuzzSumo i jak działa? Sprawdźmy to!

BuzzSumo – narzędzie do analizowania treści w mediach społecznościowych

Zdj 1. Co warto wiedzieć o narzędziu BuzzSumo? Sprawdzamy!

Źródło: https://ebizneskrokpokroku.pl/wp-content/uploads/2023/12/BuzzSumo.jpg

Monitorowanie aktywności użytkowników w sieci ma wpływ na korektę działań e-marketingu. Może zmienić kierunek, w jakim podąża pozycjonowanie stron lub wpłynąć na charakter contentu w mediach społecznościowych. Nie da się jednak modyfikować kierunku działań i monitorować użytkowników bez odpowiednich narzędzi. Tu z pomocą przychodzi BuzzSumo.

BuzzSumo – co to jest?

BuzzSumo to system, który pozwala na wszechstronne monitorowanie użytkowników mediów społecznościowych w sieci, a także na analizę ich aktywności, zarówno na naszych profilach w mediach społecznościowych, jak i ogólnie, w całym trendzie internetowym. Dlaczego BuzzSumo jest tak bardzo cenionym oprogramowaniem w marketingu?

Narzędzie to umożliwia skuteczne śledzenie trendów w sieci, pozwalając na dopasowanie własnego contentu do tego, co jest już publikowane w Internecie. Poza tym ułatwia poznanie preferencji własnej grupy odbiorców.

Jakie funkcje ma BuzzSumo? Poznaj możliwości programu

BuzzSumo ma szerokie możliwości pod względem śledzenia trendów w sieci. Umożliwia m.in. ustalenie, jakie treści są w tym momencie najbardziej popularne w Internecie, monitorowanie udostępnień tych treści w sieci oraz analizowanie contentu influencerów, aby dopasować go do charakterystyki własnej marki. Jakie funkcje ma BuzzSumo?

  • Analiza wybranych słów kluczowych – narzędzie pozwala na kontrolowanie treści opartych o wskazane słowa kluczowe (np. motoryzacja), dzięki czemu łatwiej jest sprawdzać content charakterystyczny dla naszej branży.
  • Kontrolowanie wskazanych tematów i nazw marek – BuzzSumo sprawdza się jako narzędzie do analizowania działań konkurencji. Ułatwia tym samym wpasowanie się w trendy, a także jest świetne do pozyskiwania inspiracji własnych pomysłów marketingowych.
  • Monitorowanie konkretnych linków – te mogą prowadzić np. do stron konkurencji, ale też innych profili w mediach społecznościowych, które ułatwią zrozumienie charakterystyki ich działań (np. popularnych influencerów).
Zobacz  Hootsuite - narzędzie do zarządzania i analiz w social mediach

Warto podkreślić, że BuzzSumo posiada specjalną wyszukiwarkę treści (ułatwiającą wyszukiwanie artykułów, grafik, infografik, multimediów czy konkretnych wpisów). Pozwala też na analizę liczby i charakterystyki udostępnień, oraz popularność tych udostępnień. 

Wszechstronność BuzzSumo pozwala na analizowanie treści na różnych portalach w mediach społecznościowych. To m.in. X, Facebook, TikTok czy Instagram

BuzzSumo – narzędzie do analizowania treści w mediach społecznościowych

Zdj 2. System pozwala na kompleksowe analizowanie treści w mediach społecznościowych

Źródło: https://buzzsumo.com/wp-content/themes/brandwatch/src/core/endpoints/resize.php?image=uploads/2021/09/Monitoring-Block-Image.png&width=1024 

Jak używać BuzzSumo?

Dzięki BuzzSumo łatwiej jest dopasować własny content do potrzeb rynku, a także analizować to, czym wybija się na dany moment konkurencja. Jeżeli jednak chcemy w pełni korzystać z możliwości tego oprogramowania, trzeba wiedzieć, jak z niego korzystać (podobnie jest np. z SEO). 

Efektywne używanie programu polega na wyborze odpowiedniego słowa kluczowego lub nazwy marki, która będzie obserwowana. Po wprowadzeniu słowa do systemu, możemy zobaczyć jakie artykuły były najchętniej udostępniane i czytane na Facebooku, X czy LinkedIn. W menu programu możliwe jest również sprawdzenie preferencji określonej grupy docelowej oraz dopasowanie ich do potrzeb.

Wyniki analiz można wyeksportować do arkusza kalkulacyjnego, co pozwala tworzyć efektywne raporty trendów w mediach społecznościowych. Jaki jest koszt dostępy do aplikacji? Pierwsze 10 słów kluczowych można analizować za darmo. To rozwiązanie dla mniejszych organizacji, które nie potrzebują kontrolowania różnych wątków. W przypadku zastosowania szerszego, opartego na większej liczbie fraz, konieczne będzie zakupienie płatnej wersji oprogramowania. Ceny BuzzSumo zaczynają się od 99 dolarów na miesiąc.

Dziennikarz, copywriter i przedsiębiorca, który działa w branży od ponad 10 lat. Wykładowca Uniwersytetu Mikołaja Kopernika i licencjonowany konferansjer. Zajmuje się przygotowywaniem eksperckich treści związanych z marketingiem, a w szczególności pozycjonowaniem treści. Praca jest dla niego największą pasją.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy