MarketingReklama

Cele kampanii reklamowej – jak ustalić?

3 min czytania
Cele kampanii reklamowej – jak ustalić?

Bez względu na to, czym zajmuje się Twoja firma i na jakim jesteś etapie jako przedsiębiorca, potrzebujesz odpowiednio sprecyzowanych celów. To podstawa nie tylko skutecznej komunikacji z klientami, ale również całego funkcjonowania Twojego przedsiębiorstwa. Poniżej wskażemy Ci, czym są i w jaki sposób można ustalić cele kampanii reklamowej.

Cele kampanii reklamowej — podstawowe informacje

Aby odpowiedzieć na pytanie, w jaki sposób najlepiej dobrać cele kampanii reklamowej, trzeba wcześniej zdefiniować samą kampanię. Jest to przede wszystkim jeden z elementów planu marketingowego przedsiębiorstwa. Kampanię reklamową trzeba rozumieć nie jako jedną reklamę, ale zespół skoordynowanych oraz zorganizowanych działań. Działania te muszą mieć jasno sprecyzowany cel. Dla przykładu może to być: dokładnie określone w czasie zwiększenie sprzedaży. W niektórych przypadkach celem kampanii reklamowej może być również wprowadzenie nowego produktu lub usługi albo utrzymanie oraz zdobycie lojalności ze strony konsumentów.

Cele reklamowe są zatem tym, co przedsiębiorstwo może osiągnąć poprzez prowadzenie kampanii. Istnieje w tym przypadku pewien trójpodział. W związku z tym wyróżniamy nakierowanie kampanii marketingowej na:

  •       informowanie,
  •       przekonywanie,
  •       przypominanie.

Całe zagadnienie jest jednak znacznie bardziej złożone. W sytuacji, gdy nie wiesz, co jest najważniejsze dla Twojej marki lub masz problem z jasnym sprecyzowaniem celów kampanii reklamowych, sporym wsparciem okazują się uznane agencje marketingowe. 

Cele kampanii reklamowej – jak ustalić?

Przeczytaj także: Pozycjonowanie lokalne oraz audyt SEO

Zobacz  Search Intent (intencja użytkownika) w SEO: wszystko co powinieneś wiedzieć

Jakie powinny być cele kampanii reklamowej?

Przede wszystkim cel kampanii reklamowej musi być konkretny. W związku z tym bez problemu powinni zrozumieć go wszyscy pracownicy Twojej firmy bądź też osoby, które znajdują się w Twoim zespole. Jeżeli decydujesz się na obranie konkretnego kierunku kampanii reklamowej, powinieneś unikać stwierdzeń typu „zwiększenie widoczności marki”. Chodzi bowiem w tym przypadku o dookreślenie, gdzie widoczność, ma zostać zwiększona. Być może chodzi o organiczne wyniki wyszukiwania albo płatne wyniki w reklamie Google Ads

Ponadto cel kampanii reklamowej musi być mierzalny. Tylko wtedy możliwe jest określenie, w jakim stopniu został on osiągnięty. Najlepiej, gdy poziom realizacji celu można określić liczbowo. Kolejnym wymogiem przy obieraniu celów kampanii reklamowej jest możliwość ich osiągnięcia. Jeżeli bowiem Twoje plany będą zbyt ambitne, jedyne czego doświadczysz to frustracja. Z drugiej strony cel kampanii reklamowej nie może być również zbyt prosty do osiągnięcia. W takim bowiem przypadku nie będziesz czuć motywacji, aby go zrealizować. Ostatnią cechą, którą charakteryzuje się dobrze obrany cel kampanii reklamowej, jest możliwość jego realizacji w określonym czasie. Dobrze obrany cel marketingowy to na przykład:

  •       zwiększenie sprzedaży konkretnej usługi o 15% w ciągu kwartału.

W tym bowiem przypadku spełnione zostały wszystkie opisane wyżej warunki.

Etapy planowania kampanii reklamowej a cele

Podstawową i pierwszą czynnością, którą trzeba wykonać, decydując się na kampanię reklamową, jest przeanalizowanie, a także zebranie informacji o rynku, na którym działa Twoja firma. W związku z tym dobrze, abyś znał między innymi mocne oraz słabe strony produktów lub usług, które oferujesz. Dodatkowo ważna jest realna ocena, jak na tym tle wypada Twoja konkurencja. Warto posługiwać się w tym przypadku twardymi danymi liczbowymi. Konkretnym etapem jest ustalenie celów kampanii reklamowej. W tym akurat sporo może Ci pomóc ekspert ze sprawdzonej agencji marketingowej. Decydując się na usługi profesjonalistów, masz również gwarancję, że wszystkie rezultaty prowadzonych działań marketingowych będą mierzone, a także analizowane. Pozwoli to zoptymalizować poszczególne ich elementy. Po zakończeniu kampanii reklamowej otrzymasz także audyt, czyli jego ocenę oraz analizę.

Zespół Semcore odpowiedzialny za tworzenie wartościowego contentu na temat marketingu internetowego. Część treści tworzymy wspólnie, rozmawiając o nich i pozyskując wiedzę od ekspertów ze wszystkich działów. W artykułach blogowych przedstawiamy między innymi: aktualne informacje dotyczące: SEO, UX, tworzenia i optymalizacji płatnych kampanii reklamowych, zarządzania sklepami internetowymi. Pokazujemy w jaki sposób można samodzielnie dokonać zmian na własnej stronie, przedstawiamy także ważne argumenty przemawiające na korzyść nowoczesnych rozwiązań.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy