Co możemy optymalizować w kampaniach Performance Max?
3 min
3 min
Na skróty
Automatyzacja i korzystanie z algorytmów w marketingu ma coraz większe znaczenie. To już nie tylko ciekawostka, ale sposób na poprawę efektywności kampanii (w tym dotarcia do szerszej grupy odbiorców i skutecznego zwiększania współczynnika konwersji). Na automatycznych rozwiązaniach bazują kampanie Performance Max, które są dość świeżym trendem w reklamie. Co możemy optymalizować w kampaniach Performance Max i co warto o nich wiedzieć?
Zdj 1. Sztuczna inteligencja wspomaga procesy reklamowe. Tak jest w przypadku Performance Max
Źródło: https://pixabay.com/pl/illustrations/sztuczna-inteligencja-m%C3%B3zg-my%C5%9Ble%C4%87-3382507/
Zacznijmy od tego, że nowoczesne algorytmy i automatyzacja procesów ułatwia wykonanie za nas prac takich jak analizowanie i szeregowanie danych czy odrzucanie nieprzydatnych nam zmiennych. Działanie kampanii opartych na sztucznej inteligencji czy AI z definicji ma przyspieszyć realizację założonych celów reklamowych. Performance Max uruchomione przez Google jest jednym z nowoczesnych standardów umożliwiających przeprowadzenie skutecznej kampanii opartej na automatyzmie i przystosowanych do wymogów marketingowych algorytmach.
Kampanie Performance Max to stosunkowo nowy (wprowadzony w 2021 roku) standard zautomatyzowanych systemów reklamowych wspomagających prowadzenie działań w Google Ads. Na czym opiera się ten mechanizm? Przede wszystkim Performance Max to algorytmy samouczące, które:
Rolą kampanii Performance Max, jest poprawa wydajności poszczególnych elementów reklamy w Google Ads. Niektórzy specjaliści wskazują jednak, że system oparty na AI jest mało przejrzysty. W praktyce zlecający traci sporą część kontroli nad prowadzonymi w Google Ads działaniami marketingowymi.
Warto jednak zaznaczyć, że nad tego typu systemami krąży wiele mitów takich jak rzekomy problem z korelacją kampanii Performance Max z innymi rodzajami reklam czy brak możliwości optymalizacji systemu. To nie jest prawda. Algorytmy nadal pozostają pod kontrolą zlecających, a uwzględniając wiele technik można nakierowywać je na odpowiednią drogę. Należy w tym celu już na początku wdrażania kampanii dowiedzieć się, co możemy optymalizować w kampaniach Performance Max.
Zdj 2. Performance Max wpływa na skuteczność konwersji w całej sieci reklamowej Google
Źródło: https://artursmolicki.com/wp-content/uploads/2022/07/google-performance-max-campaigns.png
Pamiętajmy, że Performance Max to narzędzie o wszechstronnym zastosowaniu. Reklamy Google Ads przy pomocy tego mechanizmu można nakierowywać na różne rodzaje reklam czy ich nośników. Jak wspomnieliśmy wyżej, systemy analizują reklamy graficzne, tekstowe, fotografie produktowe oraz same nagłówki. Jakie nośniki z kolei optymalizują kampanie Performance Max?
Praktycznie wszystkie elementy należące do sieci reklamowej Google są wspierane przez kampanie Performance Max. Ich wszechstronność jest jedną z największych zalet tego narzędzia. Co warto wiedzieć o pozostałych?
Mimo wielu kontrowersji, kampanie Performance Max mają liczne zalety. Jakie z nich są najważniejsze?
Poza tym kampanie Performance Max będą świetnym narzędziem wspierającym takie sposoby reklam jak SEO (pozycjonowanie i dobrze ustawiona kampania Google Ads jest elementem SXO). Pamiętajmy, że wdrożenie Performance Max ma też ograniczenia. Nie jesteśmy w stanie kontrolować, na jakich nośnikach będą wyświetlane reklamy i jaki będzie ich konkretny koszt (możemy wyłącznie szacować).
Jak wskazaliśmy wyżej, reklamy Performance Max można optymalizować. Na czym warto się skupić?
Kampanie takie jak Performance Max to z pewno przyszłość reklamy. Warto ją chociaż przetestować, aby sprawdzić, czy narzędzie to przynosi nam wymierne, oczekiwane korzyści.
Dziennikarz, copywriter i przedsiębiorca, który działa w branży od ponad 10 lat. Wykładowca Uniwersytetu Mikołaja Kopernika i licencjonowany konferansjer. Zajmuje się przygotowywaniem eksperckich treści związanych z marketingiem, a w szczególności pozycjonowaniem treści. Praca jest dla niego największą pasją.