Co to jest capping w marketingu? Przykłady.
3 min
3 min
Na skróty
Capping to angielskie wyrażenie oznaczające kapslowanie, zamykanie bądź zatykanie. Ma również swoje znaczenie dla marketingu. Jest to istotny czynnik, który wpływa na efektywność publikowanych w sieci reklam. Czym jest capping w marketingu i jakie są przykłady wykorzystania tego pojęcia? Poznaj najważniejsze informacje na ten temat.
Zdj 1. Capping ułatwia optymalizację budżetu marketingowego
Źródło: https://pixabay.com/pl/photos/marketing-marketing-cyfrowy-gabinet-3724797/
Zacznijmy od tego, że optymalizacja reklam w digital marketingu wpływa na ich skuteczność oraz Twój budżet. Nie jest sztuką wydać tysiące złotych, aby zarobić setki. Inwestycja musi być opłacalna. Problemem, który wpływa na efektywność reklamy może być np. wyświetlanie tego samego materiału jednemu użytkownikowi, w tym samym czasie. W uniknięciu tego zjawiska pomoże capping.
Capping marketing to pojęcie, które oznacza technikę ograniczania wyświetlania reklam danej kampanii (produktu, usługi, marki, przedsiębiorstwa) pojedynczemu użytkownikowi lub konkretnej grupie użytkowników we wskazanym czasie. Funkcją techniki cappingu jest istotna optymalizacja wyników kampanii reklamowej.
Formuła cappingu wyrażona jest w cyfrach, będących odpowiednikami wyświetlania liczby danej reklamy pojedynczemu odbiorcy. Ułatwia kontrolę nad różnymi rodzajami treści marketingowych, które wyświetlane są w sieci.
Stosowanie cappingu ma trzy różne warianty. Rodzaje ograniczenia wyświetlania reklam dzielą się na formę liczbową, czasową i kwotową.
Zdj 2. Capping powinien być elementem strategii
Źródło: https://pixabay.com/pl/photos/strategia-wy%C5%BCywienie-marketing-791200/
System cappingu można stosować w różnego rodzaju reklamach, które oparte są na działaniach digital marketingowych. Gdzie można korzystać z ograniczenia limitu wyświetlania reklam na konkretnego użytkownika?
Pamiętaj, że capping to niezwykle istotny element reklam w marketingu internetowym. Spełnia on kilka funkcji. Przede wszystkim pozwala na optymalizację wydatków reklamowych. Capping pozwala na kontrolę wydawanego budżetu, który po części można np. przeznaczyć na SEO. Co więcej, stosowanie ograniczenia w wyświetlaniu reklam zwiększa ich efektywność. Zmniejsza bowiem ryzyko tzw. znużenia reklamą.
Do pewnego momentu odbiorca może interesować się produktami wyświetlanymi w materiałach promocyjnych, ale po przekroczeniu pewnej granicy, reklama zacznie go odtrącać. Dodatkowo capping ułatwi podzielenie reklam na większą liczbę użytkowników, co przełoży się na sukces kampanii digital marketingowej.
Capping można wdrożyć przez wykorzystanie narzędzi reklamowych udostępnionych przez portal emitujący reklamy albo zewnętrzne oprogramowanie do wdrażania kampanii marketingowych (również tych opartych na wykorzystaniu sztucznej inteligencji). Warto używać tej funkcji przy każdej kampanii, gdyż zbyt duże natężenie reklam na jedną osobę lub grupę osób może przynieść skutek odwrotny do pierwotnie oczekiwanego.
Dziennikarz, copywriter i przedsiębiorca, który działa w branży od ponad 10 lat. Wykładowca Uniwersytetu Mikołaja Kopernika i licencjonowany konferansjer. Zajmuje się przygotowywaniem eksperckich treści związanych z marketingiem, a w szczególności pozycjonowaniem treści. Praca jest dla niego największą pasją.