Biznes

Co to jest coaching biznesowy i w jaki sposób może pomóc w biznesie?

3 min czytania
Co to jest coaching biznesowy i w jaki sposób może pomóc w biznesie?

Bycie swoim własnym szefem ma wiele zalet. Między innymi większą niezależność. Jednak nie można zapominać o drugiej stronie medalu, gdzie znajdują się obowiązki i logistyka związana z prowadzeniem biznesu. Na szczęście obecnie masz do dyspozycji wiele narzędzi wspierających, z których możesz korzystać. Jednym z nich jest coaching biznesowy. Zapoznaj się z naszym artykułem, aby poznać go bliżej.

 

Coaching biznesowy – co to jest?

Zastanawiając się nad tym, co to jest coaching biznesowy – najlepiej pomyśl o osobie, która realizuje założenia tej metody wspierającej ludzi biznesu w dążeniu do realizacji celów zawodowych. To właśnie trener biznesowy (inaczej business coach). Osoba, która dostarcza profesjonalne wskazówki właścicielowi firmy lub przedsiębiorcy. Jest jednak nie tylko po to, aby udzielać porad – będzie oferować poparte wiedzą i doświadczeniem sugestie, jest cennym źródłem informacji o radzeniu sobie w środowisku biznesowym. To osoba, do której możesz się zwracać zawsze wtedy, gdy czujesz się zablokowany lub gdy pojawiają się wyzwania.

Możesz mieć swojego coacha biznesowego bez względu na branżę, w której działasz. Niektórzy specjalizują się w konkretnych branżach, jednak tak naprawdę coach nie musi znać się na tym, czym zajmujesz się zawodowo. Jego rolą jest Pomóc Ci spojrzeć na swój biznes i codzienne zadania z innej perspektywy. To, na czym coach biznesowy musi się znać, to prawidłowe prowadzenie rozmowy, dopasowywanie pytań do kontekstu, wydobywanie potencjału i umiejętne towarzyszenie w Twoim samodzielnym odnajdywaniu najlepszych rozwiązań.

Zobacz  Na czym polega zadaniowy czas pracy?

Business coach zazwyczaj spotyka się ze swoimi 1-2 razy w miesiącu lub częściej, jeśli wymaga tego potrzeba. Wszystko zależy od sytuacji, z którą do niego przychodzisz, Twojej dyspozycyjności czasowej i osobistych chęci. Warto, aby pomiędzy spotkaniami był minimum tydzień przerwy. Wszystko po to, byś mógł na spokojnie osadzić się w tym, co pojawiło się podczas spotkania, a także mógł przygotować do kolejnego. Jednak prawdziwy plan spotkań określą Twoje indywidualne potrzeby.

Coaching biznesowy – dlaczego warto z tego korzystać?

Istnieje wiele korzyści, które coaching biznesowy wnosi do samorozwoju przedsiębiorcy, jak i rozwoju samego biznesu. Oto jedna szczególna, która powinna Cię zaciekawić:

Twój business coach pomoże Ci opracować strategię, taktyki lub zarys niektórych kroków, które musisz podjąć, aby zrealizować wyznaczone cele biznesowe. Pomoże Ci wydobyć wewnętrzne zasoby i dostrzec potencjały, o których często zapomina się w codziennym życiu. Oczywiście finalny sukces zależy od Ciebie i Twoich działań. Żadne zalecenia lekarza, terapeuty, dietetyka, czy właśnie coacha nie będą działać, gdy nie zostaną wprowadzone w Twoją codzienność.

Coaching biznesowy – jak wpływa na rozwój marki?

O ile przejdziesz przez cały proces coachingowy, będziesz szczery nie tylko ze swoim coachem, ale przede wszystkim z samym sobą, zaangażujesz się i faktycznie będziesz chciał wprowadzić zmiany, w zależności od tematu, z jakim przyjdziesz do coacha, możesz liczyć na wiele zmian. Oto przykładowe: 

  • Znaczna redukcja konfliktów biznesowych – również wewnątrz firmy.
  • Wzrost produktywności oraz wyższy poziom obsługi klienta.
  • Wzrost przychodów oraz realna redukcja kosztów prowadzenia biznesu, dzięki częstszemu podejmowaniu słusznych decyzji biznesowych.
  • Zminimalizowanie skarg ze strony klientów, jak i pracowników.
  • Bardziej przemyślane budowanie zespołu oraz lepsza współpraca.
  • Poprawa relacji między bezpośrednimi podwładnymi, menedżerami, poszczególnymi działami firmy i klientami.
  • Wzrost retencji pracowników wyższego szczebla.
Zobacz  Jak wdrożyć strategię cen neutralnych w sklepie internetowym, aby przyciągnąć klientów?

Jak znaleźć coacha biznesowego idealnego do Twoich potrzeb? Najszybszym sposobem będzie wyszukanie takich osób w sieci, jednak weź także pod uwagę polecenia. Warto rozejrzeć się wśród innych osób, które prowadzą własny biznes.

Najczęściej wybieraną formą są spotkania na żywo. Jednak, gdy nie jest to możliwe coaching biznesowy online również jest możliwy i daje tak samo wymierne korzyści. Wszystko zależy ostatecznie od Twoich indywidualnych preferencji i potrzeb.

Autor wpisu: Damian Grądzki

Zespół Semcore odpowiedzialny za tworzenie wartościowego contentu na temat marketingu internetowego. Część treści tworzymy wspólnie, rozmawiając o nich i pozyskując wiedzę od ekspertów ze wszystkich działów. W artykułach blogowych przedstawiamy między innymi: aktualne informacje dotyczące: SEO, UX, tworzenia i optymalizacji płatnych kampanii reklamowych, zarządzania sklepami internetowymi. Pokazujemy w jaki sposób można samodzielnie dokonać zmian na własnej stronie, przedstawiamy także ważne argumenty przemawiające na korzyść nowoczesnych rozwiązań.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy