Co to jest cross network w Google Analytics 4 (GA4)?
3 min
3 min
Na skróty
Wprowadzenie Google Analytics 4 spowodowało prawdziwą rewolucję u specjalistów przyzwyczajonych do starszej wersji tego narzędzia analitycznego. Jedną z funkcji, która się pojawiła, jest Cross Network. W tym artykule dowiesz się, co to jest Google Analytics 4 Cross Network. Zrozumiesz także rolę tej innowacji w działaniach analitycznych dotyczących kampanii reklamowych.
Google Analytics 4 to najnowsza wersja narzędzia od Google, która zbiera dane z witryn i aplikacji. Wykorzystuje ona dane oparte na zdarzeniach. Dzięki GA 4 możliwe jest holistyczne poznawanie ścieżki klienta.
Google Analytics 4 tym różni się od swojej poprzedniej wersji, że jest zorientowany na użytkownika, a nie na sesję. W związku z tym jest lepiej przystosowany do śledzenia aktywności użytkowników na różnych urządzeniach oraz platformach. Prostsze staje się także pełne zrozumienie ścieżek zakupowych i konwersji. Jeżeli chcesz wiedzieć więcej o Google Analytics 4, sprawdź cały artykuł, który przygotowaliśmy na ten temat.
Zdj. 1. Nowe możliwości przedstawione w Google Analytics 4
źródło: Google Analytics 4
Cross Network GA4 to nowa funkcja pozwalająca śledzić zachowania użytkowników, którzy przybyli na stronę z różnych kanałów. Ma ona na celu pomóc w analizie skuteczności poszczególnych kampanii marketingowych. Dzięki niej możliwe jest zweryfikowanie, które kanały napędzają największy ruch na stronie, a które osiągają słabe rezultaty. Tym samym można uzyskać całościowy obraz działań marketingowych i zoptymalizować kampanie.
Zdj. 2. Przedstawienie konwersji z różnych kanałów w Google Analytics 4
źródło: Google Analytics 4, kingasroka.com
Jeżeli na przykład Twój klient odkrył Twój sklep internetowy dzięki reklamie na Facebooku, następnie kliknął reklamę w wyszukiwarce Google, a na końcu dokonał zakupu po otrzymaniu wiadomości e-mail, funkcja Cross-Network pozwala zweryfikować, jaką rolę odegrał każdy z tych kanałów. Bez niej cała konwersja zostałaby przypisana do e-maila.
Zaletą Cross-Network GA4 jest wydajność i wygoda. Możliwe jest zautomatyzowanie grupowania danych. Dzięki temu specjaliści odpowiedzialni za działania analityczne oszczędzają swój czas i wysiłek związany z ręcznym segmentowaniem rezultatów różnych kampanii.
W sytuacji, gdy dane są zagregowane w jednym kanale, możliwe jest także uniknięcie ugrzęźnięcia w analizie szczegółów w wielu pojedynczych sieciach. Ma to istotne znaczenie w przypadku zarządzania złożonymi kampaniami i pozwala skupić się na celach. Funkcja w Google Analytics 4 – Cross Network daje możliwość oceny ogólnej skuteczności kampanii w osiąganiu konwersji. Łatwiejsze staje się również optymalizowanie budżetu.
Cross Network GA4 uzupełnia inne narzędzia. Funkcja pozwala na konsolidację danych, ale dalej możliwe jest korzystanie z narzędzi analitycznych poszczególnych platform. Tym samym można szczegółowo zweryfikować wydajność każdego kanału. Cross-network staje się zatem punktem wyjścia do zrozumienia wszystkich działań.
Funkcja Cross Network w Google Analytics 4 to innowacyjne narzędzie w rękach marketerów, które pozwala na lepsze zrozumienie i optymalizację działań marketingowych poprzez analizę danych z różnych kanałów w jednym miejscu.
Cross Network GA4 zmienia zasady gry, jeśli chodzi o sposób wykorzystania narzędzia analitycznego od Google. Taka sytuacja wymaga od osób odpowiedzialnych za marketing szybkiego przyswojenia nowych umiejętności, a jednocześnie pozwala łatwiej optymalizować strategie marketingowe.
Jako uznana w branży agencja SXO jesteśmy na bieżąco z najnowszymi rozwiązaniami z zakresu analityki, a jeśli chcesz, żebyśmy zajęli się marketingiem w Twojej firmie, skontaktuj się z naszymi specjalistami.
Zawodowy copywriter, pasjonat SEO, przedsiębiorca. Specjalizuje się w treściach dotyczących marketingu internetowego. Miłośnik nowinek technologicznych. Kiedy nie pracuje, latem rekreacyjnie biega, a zimą morsuje.