Co to jest Ghost Commerce i jak działa?
4 min
4 min
Na skróty
Ghost Commerce to nowoczesna platforma e-commerce, w której kluczową rolę odgrywają architektura serverless i mikrousługi. To innowacyjne podejście zapewnia skalowalność, wydajność oraz elastyczność w adaptacji do indywidualnych potrzeb Twojego biznesu.
Zyskujące coraz większą popularność na świecie ghost commerce przyciąga uwagę zarówno ekspertów branży e commerce, jak i przedsiębiorców. To nie tyle kolejna platforma, co raczej cała nowa filozofia prowadzenia biznesu online.
Opiera się na zaawansowanych technologiach (m.in. technologii GraphQL), które sprawiają, że doświadczenia zakupowe są płynne i idealnie dopasowane pod preferencje klientów. Dzięki temu mogą oni znaleźć dokładnie to, czego szukają, w sposób szybki i intuicyjny, a przedsiębiorcy zyskać w ten sposób przewagę konkurencyjną.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Zachęcamy do lektury!
Ghost commerce to zaawansowana platforma e-commerce, skonstruowana w oparciu o architekturę serverless i mikrousług. Jej rdzeń bazuje na technologii GraphQL, umożliwiającej efektywną i dynamiczną komunikację z bazami danych poprzez interfejsy API.
Sprawdź: SEO – co to i komu jest potrzebne?
Takie podejście pozwala na szybkie dostosowywanie oferty sklepu do zmieniających się wymagań rynku. Ponadto ghost commerce minimalizuje obciążenie infrastrukturalne, przekładając się na niższe koszty operacyjne. Poprzez inwestycję w tę platformę otrzymujesz zatem narzędzie dostosowane do najnowszych standardów w świecie e commerce.
Zdj. 1. Praktyczna definicja Ghost Commerce, źródło: eCommerce Platforms.
Ghost Commerce to podejście, której rdzeń opiera się na architekturze serverless, wspomnianej już przez nas wyżej. Zatem, podczas gdy w tradycyjnym sklepie internetowym serwer działa cały czas, w przypadku ghost commerce serwer włącza się tylko wtedy, gdy klienci dokonują zakupów. W konsekwencji eliminuje to konieczność zarządzania serwerami podczas skalowania działalności – zamiast tradycyjnych serwerów, system korzysta z funkcji chmurowych, które są uruchamiane w odpowiedzi na żądania klientów.
Polecane usługi Semcore: Pozycjonowanie i SXO jako Twoja nowa strategia marketingowa.
Dzięki wsparciu przez mikrousługi, ghost commerce dzieli funkcjonalność na niezależne jednostki, komunikujące się ze sobą poprzez dedykowane interfejsy API. Wykorzystując technologię GraphQL, pozwala na precyzyjne i optymalne zapytania do bazy danych. Właśnie dlatego możesz dostosować interakcje i doświadczenia użytkownika na poziomie mikrousługi, jednocześnie utrzymując integralność całego systemu. Tego typu modularyzacja i decentralizacja czynią ghost commerce niezwykle elastycznym i odpornym na błędy.
Zdj. 2. Plusy i minusy Ghost Commerce, źródło: eCommerce Platforms.
Zastanawiasz się jak wykorzystać to rozwiązanie, aby zwiększyć swoją sprzedaż i przyciągnąć uwagę klientów? Zerknij na 3 pomysły od Semcore.
Dzięki GraphQL analiza danych może być dostoswana w 100% do Twoich potrzeb. Możesz zatem dokładnie określić, jakie dane chcesz pobrać lub jakie dane wysłać, minimalizując zbędny transfer informacji. Wykorzystaj to do budowy szybkich, responsywnych interfejsów użytkownika, które poprawią doświadczenie klienta i przyspieszą proces zakupowy.
Elastyczny język zapytań GraphQL jest też dobrym rozwiązaniem pod kątem tworzenia zaawansowanych analiz zachowania klientów w sklepie. Dzięki temu w łatwy sposób dostosujesz ofertę do ich potrzeb.
Ghost commerce opiera się na modularnej strukturze, która pozwala na niezależne rozwijanie poszczególnych części sklepu. To umożliwia natomiast łatwe testowanie i implementowanie nowych funkcji lub promocji, które zostały skierowane do konkretnych segmentów rynku, zwiększając konwersję.
Korzystając z mikrousług możesz przygotować spersonalizowane rekomendacje dla klientów, opierając się na ich historii zakupów oraz zachowaniu na stronie, co pomoże w uzyskaniu zaufania konsumentów i zbudowaniu lojalnej relacji.
Ghost Commerce umożliwia łatwą integrację z innymi narzędziami chmurowymi wykorzystywanymi w e commerce (np. systemy zarządzania treścią czy narzędzia analityczne). Wykorzystaj to do automatyzacji procesów marketingowych. Może to być zarówno retargeting, jak i e-mail marketing.
Sprawdź poprawność wdrożenia Ghost Commerce – zainwestuj w profesjonalny audyt SEO!
Oto najczęstsze pytania i odpowiedzi, które stanowią świetne podsumowanie ghost commerce.
Ghost commerce to zaawansowana platforma e-commerce oparta na architekturze serverless i mikrousług. Umożliwia budowę elastycznych i skalowalnych sklepów internetowych, korzystając z najnowszych technologii (głównie z GraphQL).
Wybierając Ghost Commerce, decydujesz się na skalowalność, elastyczność oraz wydajność. Dzięki architekturze serverless nie musisz martwić się o zarządzanie serwerami.
Co więcej, dzięki mikrousługom, możesz łatwo i sprawnie wdrażać zmiany oraz adaptować swój biznes do stale wzrastających potrzeb rynkowych.
Za sprawą podejścia serverless, platforma podlega automatycznemu skalowaniu w zależności od obciążenia. Nie musisz obawiać się wówczas nagłych wzrostów ruchu, ponieważ infrastruktura dostosowuje się w czasie rzeczywistym, stając się gwarantem bezproblemowego procesu zakupowego.
Ghost commerce został zaprojektowany z myślą o łatwej integracji z innymi systemami. Dzięki otwartym interfejsom API, możesz łączyć się z różnymi narzędziami, m.in. bramkami płatności, narzędziami analitycznymi czy platformami marketingowymi.
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.