Jednym ze sposobów na dotarcie do docelowej grupy odbiorców oraz pozostanie z nimi w trwałych relacjach, jest email marketing. Żeby jednak związane z nim działania okazały się skuteczne, warto w tym celu zainwestować w najlepsze narzędzia promocyjne. Przykład takiego rozwiązania to platforma MailerLite. Co to takiego? Jakie funkcje oferuje? Jakie są jej wady i zalety?
MailerLite – co to jest? Definicja
Platforma MailerLite. Co to jest? Mówiąc najprościej – platforma wysyłająca maile i newslettery, z pomocą której firmy mogą prowadzić działania e-mail marketingowe. Z jej pomocą można tworzyć, wysyłać oraz analizować skuteczność kampanii, jak i zarządzać listami subskrybentów.
źródło: mailerlite.com
MailerLite oferuje szereg funkcji, których celem jest pomoc użytkownikom w skutecznym budowaniu i utrzymywaniu relacji z odbiorcami. Z pomocą intuicyjnego edytora typu „przeciągnij i upuść” można tworzyć responsywne, w pełni profesjonalne szablony maili. Co więcej, narzędzie to, na podstawie różnych kryteriów, pozwala na segmentację list subskrybentów. Dzięki temu możliwe jest dostosowanie przekazu do zachowań i indywidualnych preferencji odbiorców.
MailerLite – najważniejsze funkcje platformy
Jak wspomnieliśmy już wielokrotnie, główny cel MailerLite to e-mail marketing. Główny, ale nie jedyny. Narzędzie to jest bowiem bardziej rozbudowane, niż może się wydawać. Jest wyposażone w szereg dodatkowych funkcji, które pomagają skutecznie rozwijać biznes. Do najważniejszych funkcji MailerLite należą:
- Tworzenie kampanii e-mail marketingowych. Dzięki licznym funkcjom możliwe jest dostosowanie i automatyzacja kampanii, co zwiększa szanse na skuteczne dotarcie do docelowej grupy odbiorców.
- Automatyzacja e-mail marketingu. Umożliwia dostarczenie odpowiednich przekazów w określonym czasie, w tym serii powitalnych dla nowych klientów, kampanii urodzinowych czy przypomnień o niedokończonych transakcjach.
- Zaawansowane testy A/B. Możliwość porównywania różnych elementów kampanii, tworzenia różnych wariantów, jak i ustawienia czasu trwania testu oraz automatycznego wysłania najlepszego wariantu do subskrybentów.
- Tworzenie landing pages (stron docelowych). Możliwość łatwego tworzenia profesjonalnych stron docelowych oraz integrowania ich z innymi narzędziami marketingowymi, co pozwala na gromadzenie danych i śledzenie konwersji.
- Monitorowanie statystyk kampanii. Dostęp do intuicyjnych paneli sterowania i raportów, które prezentują informacje w czytelny i łatwy do zinterpretowania sposób. Ponadto możliwość ustawienia automatycznych powiadomień o osiągnięciach i zmianach w statystykach kampanii.
- Kreator stron www. Nie trzeba dysponować specjalistyczną wiedzą, aby stworzyć efektowną stronę internetową.
Poza wyżej opisanymi funkcjami, MailerLite udostępnia swoim użytkownikom możliwość tworzenia formularzy zapisu i pop-upów, budowania płatnych newsletterów, sprzedaży produktów w newsletterach oraz segmentacji listy mailingowej.
MailerLite – zalety i wady narzędzia
MailerLite to narzędzie, które zjednało sobie szerokie grono fanów. Trudno się temu dziwić, skoro ma wiele zalet, a korzystanie z jego funkcji pozwala użytkownikom prowadzić skuteczne kampanie e-mail marketingowe. Wśród zalet MailerLite warto wyróżnić:
- prostą i intuicyjną obsługę
- bogactwo funkcji
- personalizację wiadomości e-mail i segmentację listy mailingowej na podstawie różnych czynników
- automatyzację
- wsparcie techniczne
Mimo wielu zalet, MailerLite nie jest pozbawiony wad. Jego najsłabsze strony to:
- Utrudniona weryfikacja konta jeśli użytkownik nie posiada adresu na własnej domenie, a zamiast tego posługuje mailem założonym na bezpłatnej platformie.
- Możliwość założenia tylko jednej strony internetowej w darmowym planie.
Liczba wad MailerLite jest zdecydowanie mniejsza, niż liczba zalet, dlatego niewątpliwie warto rozważyć skorzystanie z tej platformy. Z jej pomocą możliwe będzie prowadzenie bardziej skutecznych kampanii mailingowych, co z pewnością pozytywnie wpłynie na rozwój danego biznesu.
Autor wpisu: Anna Brysz