Co to jest Omnisend i do czego służy?
3 min
3 min
Na skróty
Jak poprowadzić kampanię mailingową, gdy liczba klientów z dnia na dzień rośnie? Dobrze byłoby ten proces w jak największym stopniu zautomatyzować – i w tym właśnie może pomóc Omnisend. W dzisiejszym wpisie przybliżymy tę platformę oraz opowiemy, co konkretnie oferuje właścicielom większych (i mniejszych) biznesów.
Omnisend to platforma do kompleksowej automatyzacji działań z zakresu e-mail marketingu (i nie tylko). Skierowana jest przede wszystkim do sklepów internetowych, które nastawione są na wzrost liczby klientów i dlatego właśnie potrzebują skutecznego narzędzia, które ułatwi wysyłkę tysięcy personalizowanych maili, SMS-ów czy powiadomień push.
Według twórców platformy z Omnisend korzysta nawet 75 tysięcy marek e-commerce. Spora w tym zasługa tego, że samo narzędzie jest stosunkowo proste we wdrożeniu, jak na ilość opcji, jakie oferuje – a do tego bez problemu współpracuje ze wszystkimi platformami e-commerce: od WooCommerce i Shopify po Magento oraz PrestaShop. Można je też zintegrować z innymi aplikacjami – na przykład narzędziami Google – dzięki Omnisend API.
Przy pomocy platformy da się od zera stworzyć praktycznie całą kampanie mailingową dla klientów sklepu. Omnisend oferuje bardzo rozbudowaną bibliotekę szablonów oraz intuicyjny kreator wiadomości mailowych typu drag-and-drop, niewymagający żadnego doświadczenia z kodowaniem. Z raz zaprojektowanego szablonu można spokojnie korzystać w kolejnych kampaniach – zmieniając jedynie promowane produkty czy podmieniając kody rabatowe. Ciekawostka: w podobnym kreatorze stworzymy także… pop-upy i formularze na stronę sklepu, które pomogą rozbudować listę mailingową o nowe adresy.
Zdj 1. Kreator Omnisend App jest bardzo prosty w użyciu – poradzi sobie z nim każdy.
Źródło: omnisend.com/blog/responsive-email
Najważniejsze jest jednak to, że Omnisend pozwala zautomatyzować cały proces wysyłki maili. I to w bardzo łatwy sposób, bo – znów – przy pomocy edytora drag-and-drop, w którym ułożymy schemat ścieżki klienta i zdecydujemy, po jakich jego zachowaniach Omnisend wyśle mu wiadomość. Czy będzie to kilka godzin po porzuceniu koszyka, czy – na przykład – w sekundę po zapisaniu się do programu lojalnościowego. Same wiadomości mogą być też automatycznie personalizowane na podstawie informacji o kliencie dostępnych w sklepowej bazie danych.
Zdj 2. W Omnisend na każdą akcję użytkownika można odpowiedzieć mailem – lub SMS-em.
Źródło: omnisend.com/blog/5-ways-use-omnisend-powerful-new-automation-workflows/
Omnisend oferuje też sporo jeśli chodzi o segmentację samej bazy adresów mailowych. Odbiorców można podzielić m.in. według ich zachowań na stronie sklepu, historii zakupów, etapów cyklu życia klienta, na których się znajdują, a nawet – zaangażowania przy wcześniej wysłanych wiadomościach.
Ale tak jak wspomnieliśmy – platforma oferuje narzędzia nie tylko do mailingu. Przy pomocy dokładnie tych samych funkcji możemy zautomatyzować tworzenie i wysyłkę wiadomości SMS, powiadomień push czy nawet… tych na WhatsAppie. Co więcej, kampanie można zsynchronizować z reklamami retargetingowymi na Facebooku oraz w Google Ads.
Do dyspozycji mamy oczywiście też panel do analizy skuteczności działań mailingowych, w którym wygenerujemy szczegółowe raporty na temat naszych kampanii oraz ich automatyzacji.
Dostęp do aplikacji Omnisend jest… o wiele tańszy, niż można byłoby się tego spodziewać. Przede wszystkim cena „abonamentu” zależna jest od liczby odbiorców na liście sklepu; raz wybrany plan subskrypcji można zmienić w każdym momencie, wraz z rozwojem biznesu.
Przykładowo: plan Standard, obejmujący wysyłkę wiadomości e-mail dla sklepu z ponad 10 tysiącami odbiorców to koszt 612 zł miesięcznie. Plan Pro, który dodaje do tego obsługę SMS-ów, jest nieco droższy i kosztuje 693 zł. Sklep z ponad 50 tysiącami klientów zapłaci odpowiednio 1835 zł oraz 3197 zł. Wciąż nie jest to duża kwota, jeśli weźmiemy pod uwagę to, jak bardzo platforma może uprościć prowadzenie kampanii.
Jeśli chcesz się o tym przekonać – Omnisend ma także… plan darmowy, z którym obsłużysz wysyłkę maili do 250 kontaktów.
Więcej o Omnisend przeczytasz na stronie platformy – a o podobnych narzędziach oraz o nowinkach ze świata SEO, na naszym blogu… do którego śledzenia zachęcamy!
Zawodowy copywriter oraz student psychologii na Uniwersytecie Warszawskim. W świecie marketingu internetowego równie mocno, co chwytliwe (i wartościowe) treści interesuje go dobry design. Gdy nie zajmuje się tworzeniem contentu, odkrywa perełki kina niezależnego i pracuje nad własnymi opowiadaniami.