NarzędziaBiznes

Co to jest ZenDesk?

3 min czytania
Co to jest ZenDesk?

Współczesne firmy (niezależnie czy mówimy o niewielkich przedsiębiorstwach, czy dużych korporacjach) muszą przypominać sprawne maszyny, które skutecznie, szybko i wydajnie obsługują klientów. Do tego niezbędne jest oprogramowanie, które ułatwia wykonywanie różnych czynności z obsługi. Przykładem tego rodzaju oprogramowania jest ZenDesk. Co warto wiedzieć o tym systemie? Do czego może się przydać, ile kosztuje ZenDesk i jakie ma wady i zalety? Podpowiadamy!

Co to jest ZenDesk?

Zdj 1. ZenDesk – co warto wiedzieć o tym popularnym narzędziu?

Źródło: wikipedia.com

Kompletne oprogramowanie do obsługi klient to tzw. CRM (z ang. Customer Relationship Management), czyli system umożliwiający dokonywanie zamówień, kontakt z klientem i rozwiązywanie ewentualnych problemów z zakupami. Jednym z przykładów nowoczesnych, uniwersalnych i bardzo rozbudowanych narzędzi typu CRM jest ZenDesk. Co warto o nim wiedzieć?

Do czego służy ZenDesk? Co to za oprogramowanie?

ZenDesk to przykład narzędzia CRM, które przeznaczone jest do kompleksowej obsługi klientów. Ma on bardzo wszechstronną funkcjonalność. Umożliwia m.in. obsługę systemu płatności, reklamacji, zamówień i kontaktu z klientem. ZenDesk działa w chmurze, to znaczy, że nie instaluje się go na każdym komputerze, który ma go obsługiwać. Wystarczy login i hasło, aby system mógł działać na każdym sprzęcie.

Co ważne, funkcjonalność systemu sprawia, że jest on dopasowany do różnego rodzaju działalności. Mogą z niego korzystać małe sklepy (np. działające w branży e-commerce), agencje reklamowe (np. agencje SEO) i duże przedsiębiorstwa, które często kontaktują się ze swoimi usługodawcami czy klientami. 

Zobacz  Jak usunąć stronę z wyszukiwarki Google?

Na jakie jeszcze zastosowanie pozwala ZenDesk? System ten opiera się na specjalnych ticketach, których zadaniem jest np. ułatwienie rozwiązania problemu. Jak wykorzystać takie możliwości?

  • Support może udzielać pomocy technicznej, rozwiązując problem napotykany w momencie realizacji usługi.
  • System pozwala na obserwację toku postępowania zgłoszeniowego i kontakt z osobami zainteresowanymi. 

Z czego składa się ZenDesk?

Pierwsza wersja ZenDesku powstała w 2007 roku i od tego czasu twórcy cały czas je aktualizują. System składa się z czterech głównych komponentów, które umożliwiają obsługę klienta, serwisowanie, obsługę sprzedaży i opracowanie indywidualnych rozwiązań prosprzedażowych.

  • Zendesk for service – system ułatwiający obsługę działu supportu, pozwalający na błyskawiczne rozwiązanie problemu klientów i zarządzanie nimi.
  • Zendesk for sales – moduł przeznaczony do wsparcia sprzedaży. Umożliwia kontrolowanie leadów sprzedażowych, kontakt z klientami, koordynację pracy zespołu.
  • Sunshine Platfrom – framework do przygotowania indywidualnej oferty dla każdego klienta, poprzez np. implementowanie zewnętrznych rozwiązań.
  • Marketplace – moduł umożliwiający bezpośrednią sprzedaż i zaimplementowanie aplikacji takich jakich jak np. Trello w celu kontroli realizacji celów.

Do możliwości ZenDesk możemy zaliczyć również śledzenie spraw zgłoszonych przez klientów, automatyczne przenoszenie ticketów, wsparcie wielu języków czy automatyzację procesu obsługi klienta. 

Co to jest ZenDesk?

Zdj 2. Funkcjonalność systemu ZenDesk jest bardzo szeroka

Źródło: ZenDesk

Ile kosztuje ZenDesk? Jakie są wersje pakietów?

Ile kosztuje ZenDesk? Oprogramowanie to można mieć w kilku wersjach pakietowych. Cennik różni się w zależności od jednego z czterech modułów, które wskazaliśmy wyżej. Koszt Zendesk for service to od 55 do 111 dolarów miesięcznie. Za Zendesk for sales trzeba zapłacić od 19 do 115 dolarów na miesiąc. Tyle samo kosztują pozostałe pakiety.

Zobacz  Wistia – czym jest ta platforma?

Pakiety różnią się m.in. liczbą wydawanych licencji na urządzenia, funkcjonalnością i możliwościami. Dla małych firm w zupełności wystarczą najprostsze rozwiązania dostarczane przez ZenDesk.

Zalety i wady ZenDesk – co warto wiedzieć?

Do zalet ZenDesk możemy zaliczyć jego ogromną funkcjonalność, wszechstronność i prostą obsługę. System jest też cały czas aktualizowany, a w przestrzeni pracy modułów pojawiają się nowe opcje. Na pewno ogromną zaletą jest także możliwość podłączenia zewnętrznych aplikacji i funkcja pełnego obsługiwania ticketów.

ZenDesk nie jest pozbawiony wad. Im więcej pracowników ma firma, tym drożej trzeba za system zapłacić. Danych z oprogramowania nie można eksportować na zewnątrz do pliku CSV. Nowi użytkownicy mogą być też przytłoczeni dużą liczbą opcji, które oferuje program (mimo przyjaznego panelu). To wszystko jednak wady, które da się znieść.

Dziennikarz, copywriter i przedsiębiorca, który działa w branży od ponad 10 lat. Wykładowca Uniwersytetu Mikołaja Kopernika i licencjonowany konferansjer. Zajmuje się przygotowywaniem eksperckich treści związanych z marketingiem, a w szczególności pozycjonowaniem treści. Praca jest dla niego największą pasją.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy