CRO marketing – definicja i zalety
3 min
3 min
Na skróty
Interesuje Cię pojęcie CRO w marketingu? Świadczy to o Twoim zaangażowaniu w cyfrową rewolucję, która powoduje, że coraz więcej osób korzysta z wyszukiwarek internetowych. Jeżeli chcesz dowiedzieć się szczegółów na temat strategii CRO marketingowej, przeczytaj nasz artykuł! Poznaj konkretną definicję oraz zalety omawianego rozwiązania.
CRO marketing, czyli Conversion Rate Optimization, to proces optymalizacji strony internetowej lub aplikacji mobilnej w celu zwiększenia liczby użytkowników dokonujących pożądanych działań (np. zakupów lub rejestracji w witrynie). Wymieniona strategia koncentruje się na ulepszaniu elementów witryny, usprawniających nawigację i zwiększających zaangażowanie odwiedzających.
Sprawdź, jak pomoże Ci pozycjonowanie w wynikach Google! Postaw na kompleksową strategię SXO od Semcore!
Zdj 1. Wyniki SERP zachęcające do podjęcia konwersji.
Źródło: Google.
Zalety CRO marketingu dla Twojej firmy:
Porównanie CRO marketingu z tradycyjnym marketingiem:
Wybierz SEO i wyprzedź konkurencję w mgnieniu oka! Pomożemy Ci zdobyć więcej wartościowych leadów.
Zoptymalizowanie strony internetowej pod kątem CRO marketingu wymaga koncentracji na poprawie ścieżki użytkownika. Rozpocznij od analizy danych, aby zidentyfikować, gdzie użytkownicy napotykają trudności i w których miejscach opuszczają stronę. Następnie przeprowadź testy A/B, eksperymentując z różnymi elementami strony – w tym układ, treść, czy przyciski wezwań do działania (CTA), aby zobaczyć, które zmiany najskuteczniej zwiększają konwersje.
Zdj 2. Skuteczny przycisk wezwania do działania zgodny ze standardami CRO.
Źródło: Shoper.
Skup się również na ulepszaniu użyteczności strony, zapewniając intuicyjną nawigację i krótkie ścieżki konwersji. Nie zapominaj o dostosowaniu strony do urządzeń mobilnych – według danych Statista, to właśnie z ich poziomu generowane jest 60% ruchu w witrynach.
Rozpocznij współpracę z Semcore. Popraw współczynnik konwersji w swojej firmie. Na początek wybierz audyt SEO. O pozostałych kwestiach porozmawiamy w trakcie niezobowiązującej konsultacji.
Jakie są najczęstsze pytania i odpowiedzi na temat CRO marketingu?
Czym jest CRO marketing?
CRO, czyli Conversion Rate Optimization, to proces optymalizacji strony internetowej lub aplikacji mobilnej mający na celu zwiększenie liczby konwersji – pożądanych działań użytkowników. Skupia się na analizie danych klientów, testowaniu różnych elementów strony i ciągłym ulepszaniu doświadczenia użytkownika. Jest to strategia ukierunkowana na maksymalizację efektywności obecnego ruchu na stronie.
Jak mierzyć efektywność CRO?
Efektywność CRO mierzy się poprzez analizę następujących wskaźników: wskaźnik konwersji, średni czas spędzony na stronie, oraz wskaźnik odrzuceń (tzw. bounce rate).
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.