News

Czerwcowy Spam Update 2024 – co już wiemy i jak to interpretować?

2 min czytania

W czerwcu 2024 roku Google ogłosił wdrożenie nowej aktualizacji mającej na celu walkę ze spamem w wynikach wyszukiwania. Aktualizacja rozpoczęła się 20 czerwca i planowo ma potrwać około tygodnia. Wprowadzenie tego typu zmian ma duże znaczenie dla właścicieli stron internetowych i specjalistów zajmujących się SEO. Co dokładnie oznacza ta aktualizacja i jak wpłynie na Twoją stronę?

Czerwcowy Spam Update 2024 – co już wiemy i jak to interpretować?

Źródło: https://img.freepik.com/free-photo/e-mail-popup-warning-window-concept_53876-127351.jpg?t=st=1719388125~exp=1719391725~hmac=e6ed99f79ef0654c845004c9d5b582161df10922ba9643d183e83a5ebeda4092&w=900

Cel czerwcowej aktualizacji

Aktualizacje dotyczące spamu mają na celu poprawę jakości wyników wyszukiwania poprzez eliminację stron łamiących zasady Google. Nowa aktualizacja wprowadza zmiany, które mają za zadanie:

  • walczyć z automatycznie generowaną treścią mającą na celu manipulację wynikami wyszukiwania;
  • zniwelować wpływ kupowanych i sprzedawanych linków służących manipulacji pozycjami;
  • usuwać strony z niskiej jakości treścią;
  • eliminować praktyki oszukiwania użytkowników (np. ukryte przekierowania).

Poprzednia aktualizacja spamu, wprowadzona w marcu, znacząco wpłynęła na wiele stron stosujących techniki manipulacyjne. Czerwcowa aktualizacja to kolejny krok w stronę tzw. oczyszczania wyników wyszukiwania.

Czerwcowy Spam Update 2024 – co już wiemy i jak to interpretować?

Zdj 1. Oficjalna informacja od Google o czerwcowej aktualizacji.

Źródło: www.x.com/googlesearchc/status/1803808838455374044

Potencjalny wpływ na wyniki wyszukiwania

Każda większa aktualizacja algorytmu Google powoduje tzw. fluktuacje w wynikach wyszukiwania. 

Czerwcowa aktualizacja spamu może z kolei przynieść:

  • spadek widoczności stron łamiących zasady Google (np. kupujących linki, praktykujących keyword stuffing oraz tworzących content bez wartości dla użytkownika);
  • wzrost widoczności stron z wysokiej jakości treścią;
  • tymczasowe wahania w pozycjach, które ustabilizują się po zakończeniu wdrażania aktualizacji.

Czerwcowy Spam Update 2024 – co już wiemy i jak to interpretować?

Zdj 2. Obecny status czerwcowego spam update.

Zobacz  Pozycje w Google Shopping i Google Image nie wpływają na wyniki SERP!

Źródło: www.status.search.google.com/incidents/QdUeCQx3LRVbzQ3E7FiD

tło banera
Genialne firmy mnożą
swój potencjał z
Ocena Clutch
5.0
Ocena Google
4.8
tło banera
Sprawdź, czy Twój
marketing działa.
Umów konsultację z Marcinem Stypułą, CEO Semcore i sprawdź swoją strategię digital marketingu.
Umów konsultację 299 zł/h
Marcin Stypuła
Od ponad sześciu lat rozwija swoją karierę jako zawodowy copywriter, koncentrując się na artykułach eksperckich i blogowych dotyczących SEO oraz marketingu internetowego. To osoba, która najlepiej czuje się tam, gdzie można połączyć wiedzę merytoryczną z edukacyjnym przekazem. Pisze o zagadnieniach z zakresu IT, finansów i branży automotive, tłumacząc dynamicznie rozwijający się świat cyfrowych technologii w prosty i zrozumiały sposób. W pracy najbardziej ceni styl i wartość merytoryczną tekstu — jego treści mają być nie tylko poprawne SEO-wo, ale przede wszystkim użyteczne i przystępne dla czytelnika. Inspiruje się źródłami branżowymi takimi jak Ahrefs (Mateusz Makosiewicz) czy komunikacją Google (John Mueller), śledząc najważniejsze zmiany w algorytmach i automatyzacji marketingu. Po godzinach Dominik trenuje ultramaratony — bieganie długodystansowe stało się dla niego nie tylko hobby, ale też sposobem na budowanie odporności psychicznej i konsekwencji w działaniu. Startował m.in. w Bison Ultra Trail (50 km), a kolejnym celem jest pokonanie dystansu 70 km. Relaks przynosi mu ruch, a największą motywacją w pracy jest poczucie, że jego teksty zostawiają po sobie trwałą wartość w sieci i pomagają innym rozwijać wiedzę.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy