Czy Fresh Site Bonus istnieje?
4 min
4 min
Na skróty
Pojawia się coraz więcej stron internetowych, których właściciele chcą konkurować z witrynami zajmującymi pierwsze miejsca w wynikach wyszukiwania. Jak wiadomo na pozycję danej strony www wpływa wiele czynników, a wśród nich jest także historia domeny i to, jak długo witryna funkcjonuje. Jakie szanse mają zatem nowe strony w porównaniu z tymi, które są już długo w internecie? Rozwiązaniem jest FSB. Co to Fresh Site Bonus? Polega na promowaniu nowych stron w wynikach wyszukiwania Google przez pewien czas. Czy dotyczy to wszystkich witryn, czy są pewne warunki? Przeczytaj ten tekst i sprawdź to!
Wiele osób zastanawia się nad tym czy Fresh Site Bonus w ogóle istnieje. Pozycjonerzy często robią testy dotyczące FSB i sprawdzają jak długo trwa i czy dotyczy wszystkich witryn internetowym. Niezaprzeczalnie należy stwierdzić, że Fresh Site Bonus rzeczywiście działa. Czy dla wszystkich? Ewidentnie nie. Nowe strony internetowe, które są zgłaszane do indeksacji mają fory i pojawiają się wyżej w wynikach wyszukiwania. Dlaczego tak się dzieje? Google zależy na tym, aby do użytkowników trafiały przede wszystkim strony, które spełniają wymagania użytkowników. Dlatego nie chce skreślać ich tylko z tego powodu, że są nowe. Pozwala odbiorcom ocenić ich wartość, ale to jest możliwe tylko wtedy, gdy użytkownicy będą mieli okazję daną witrynę odszukać. Dlatego należy ją na pewien czas wyróżnić, a liczba wejść, wskaźnik odrzuceń oraz zachowanie użytkowników na stronie (między innymi czas trwania sesji) pokażą robotom Google czy dana strona jest przez nich traktowana jako cenna oraz wartościowa.
Czas odpowiedzieć na pytanie czy wysokie pozycje w Google mogą osiągnąć na początku wszystkie strony internetowe. Nie każda witryna silnie odczuje Fresh Site Bonus, dlaczego? Google weryfikuje przy pierwszej indeksacji podstawowe kwestie związane z optymalizacją, im mniej z nich jest spełnionych, tym mniejszy bonus na starcie otrzyma dana witryna internetowa. Jest wiele elementów, które algorytmy mogą ocenić już na samym starcie, na przykład mogą sprawdzić to, czy na witrynie istnieje duplikacja treści. Im strona jest lepiej zoptymalizowana przy pierwszej indeksacji, tym bardziej będzie promowana w ramach Fresh Site Bonus.
Każdy, kto tworzy własną stronę internetową powinien już na samym początku brać pod uwagę pozycjonowanie. SEO pomaga wspomóc widoczność witryny w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Dzięki temu użytkownicy łatwiej do niej dotrą i będą mogli korzystać z zasobów Twojej witryny internetowej. To szczególnie ważne w przypadku sklepów internetowych. Samo wdrożenie i uruchomienie nowego sklepu internetowego jest kosztowne, dlatego każdemu właścicielowi zależy na tym, aby jak najszybciej osiągać wysokie wyniki sprzedaży. Można wspomóc się płatnymi reklamami, ale bez wysokiej pozycji w Google, konieczne będzie ciągłe wydawanie kolejnych funduszy na reklamy. Warto budować solidną pozycję w Google danej strony internetowej już od samego początku. Pozycjonowanie nowych stron internetowych jest niezwykle ważne, zdecydowanie warto jest zadbać o optymalizację witryny jeszcze przed pierwszą indeksacją. Dlatego też poza aspektami wizualnymi Twojej witryny internetowej zadbaj również o jej optymalizację. Co to oznacza? Przed utworzeniem treści trzeba zrobić analizę słów kluczowych. Wybór tych, pod którymi ma się wyświetlać Twoja witryna jest na początku wręcz najistotniejsze. Fresh Site Bonus polega na promowaniu nowych stron w wynikach wyszukiwania, jednak algorytmy Google muszą wiedzieć pod jakimi frazami powinny wyróżniać Twoją witrynę. Dlatego zadbaj o meta opisy, ale też o to, aby frazy znalazły się w nagłówkach i treści. Pokaż robotom Google w jaki sposób najlepiej Ci pomogą i wskaż im frazy, pod jakimi chcesz promować swoją stronę. Pamiętaj jednak o tym, aby nie wybierać fraz, które nie wiążą się z Twoją stroną internetową, bo użytkownicy internetu szybko to zweryfikują. Ważne jest to, aby nie popełnić błędów optymalizacyjnych przy pierwszej indeksacji, bo bonus będzie mniejszy. Dlatego przede wszystkim umieszczaj na swojej nowej stronie wyłącznie oryginalne i unikalne treści. Ponadto zadbaj o odpowiednie nagłówki, opisy meta i optymalizację techniczną treści. Nie pozostawiaj żadnego produktu bez opisu. Ważne jest także to, aby przekierowania wewnętrzne istniały i były logiczne. Muszą tworzyć odpowiednią strukturę. Jeśli masz problemy z pozycjonowaniem, to najlepiej będzie jak od razu skorzystasz z pomocy ekspertów SEO. Oni w profesjonalny sposób zadbają o to, aby Twoja strona internetowa spełniała wszelkie wymagania dotyczące optymalizacji strony już na samym starcie. To zwiększy Fresh Site Bonus, ale też sprawi, że Twoja witryna będzie też pozycjonowana w odpowiedni sposób przez długi czas.
Pozycjononowanie nowych stron internetowych warto zostawić profesjonalistom. Zanim zgłosisz stronę do indeksacji, to koniecznie zadbaj o to, aby była dopracowana. Warto maksymalnie wykorzystać Fresh Site Bonus. Analiza i dobranie fraz kluczowych, tworzenie contentu, odpowiednie znaczniki, przekierowania, linkowanie wewnętrzne, opisy meta, alternatywne opisy grafik – to tylko część działań SEO, które należy zrobić, aby FSB był jak największy. Najlepiej będzie jak skorzystasz z pomocy ekspertów do spraw pozycjonowania. Nie zastanawiaj się nad tym jak wykorzystać Fresh Site Bonus, niech specjaliści się tym zajmą. Dzięki temu Twoja witryna już na starcie będzie mogła konkurować z innymi witrynami.
Nie da się dokładnie określić kiedy FSB przestaje działać – jest to inna liczba dni dla każdej ze stron. Jeśli pewnego dnia zauważysz duży spadek Twojej witryny w wynikach wyszukiwania, to oznaczać to będzie jedno – Fresh Site Bonus przestał działać, a Ty go nie wykorzystałeś. Najlepsza sytuacja ma miejsce wtedy, gdy strona po pierwszej indeksacji ulega ciągłym pracom pozycjonerskim. Dzięki temu po upływie FSB nie spadnie o wiele pozycji, a działania SEO sprawią, że będzie konsekwentnie zajmowała coraz wyższe miejsca w wynikach wyszukiwania. Istnieją przypadki, kiedy nie zaobserwowano spadku pozycji danej strony, a wręcz przeciwnie – rosła. Jak to możliwe? Na początku dobrze zoptymalizowana witryna osiągnęła wysokie miejsce. Podczas działania FSB prowadzone były działania SEO (backlinki, tworzenie contentu, aktualizacja treści, UX, usprawnianie wielu aspektów związanych z SEO), dzięki temu po upłynięciu FSB pozycja strony nie spadła, a wraz z kolejnymi, bardziej zaawansowanymi pracami SEO poprawiała się. Właśnie w taki sposób należy działać i wykorzystywać Fresh Site Bonus.