Pozycjonowanie

SEO – czy jest płatne i co wchodzi w jego skład?

3 min czytania
Czy SEO jest płatne?

Pozycjonowanie, czyli SEO pozwala zwiększyć ruch na stronie internetowej, a w konsekwencji pozyskać stałych i opłacalnych klientów, którzy będą zainteresowani Twoją ofertą. Poprawna optymalizacja witryny pod kątem wyszukiwarek wymaga wdrożenia kompleksowych działań obejmujących aspekty contentowe oraz techniczne, a także link-building wartościujący domenę z punktu widzenia robotów Google’a (tzw. crawlerów). Jednak, ile to wszystko kosztuje, czy SEO w ogóle jest płatne i co wchodzi w jego skład? Podpowiadamy!

Czy SEO jest płatne? – konkretna odpowiedź opracowana przez ekspertów Semcore!

SEO (z ang. Search Engine Optimization) to proces, na który składają się działania on-site i off-site poprawiający widoczność witryn w organicznych (czyli bezpłatnych) wynikach wyszukiwania. Co można zrozumieć z tej definicji? Że Google NIE wymaga od nas pieniędzy za pojawienie się w SERP-ach (z ang. Search Engine Results Page). W przypadku kampanii Google Ads (PPC) musimy natomiast zapłacić za widoczność w wyszukiwarkach – bezpośrednio dla giganta z Mountain View.

Czy powyższe słowa oznaczają, że SEO jest darmowe i możemy pojawić się na pierwszym miejscu w wyszukiwarce bez inwestycji? Nic bardziej mylnego. Fakt, że przedsiębiorstwo Google nie każe nam płacić za widoczność w SERP-ach nie zwalnia nas z konieczności podejmowania konkretnych i regularnych działań, które wpłyną na wzrost pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. A to kosztuje – sporo czasu (i pieniędzy na linki), jeśli robimy to sami lub tylko pieniędzy, w przypadku zlecenia SEO dla wyspecjalizowanej agencji.

Zobacz  Pozycjonowanie Amazon – Poradnik SEO

Szukasz agencji SEO, która będzie pozycjonować Twój biznes w sieci? W Semcore świadczymy usługi na terenie całej Polski:

Za co płacimy w SEO?

W powyższym akapicie kompleksowo odpowiedzieliśmy na pytanie pt.: „Czy SEO jest płatne?”. Teraz warto zastanowić się, z czego w ogóle składa się pozycjonowanie, aby wiedzieć, za co konkretnie płacimy. Poniżej przedstawiamy szczegóły.

  • W SEO płacimy za… optymalizację contentu!

Content marketerzy i copywriterzy optymalizujący Twoją stronę www dbają o strukturę nagłówków (H1-H6), urozmaicenie tekstu (np. wypunktowaniami, grafikami, tabelkami czy wyboldowaniami), a także dodanie najważniejszego meta tagu odpowiadającego za pozycjonowanie i tytuł strony (meta title). Ważny jest również znacznik meta description opisujący witrynę (pod kątem UX).

Optymalizacja contentu obejmuje tez tworzenie artykułów blogowych wpływających na pozycję witryny, opisów produktów i kategorii (w e-commerce) oraz tekstów landingowych (na stronę główną, do zakładki kontaktowej lub opisującej Twoją firmę).

  • W SEO płacimy za… optymalizację techniczną!
Zobacz  Lista najciekawszych blogów o SEO

Optymalizacja techniczna, czyli priorytetowy aspekt pozycjonowania, który jest w rękach web developerów. W skład technicznego SEO wchodzą m.in.:

  • optymalizacja kodu źródłowego (w celu przyspieszenia strony),
  • wdrożenie SSL-a,
  • edycja mapy witryny (sitemap.xml) oraz pliku robots.txt,
  • poprawa responsywności strony,
  • wdrożenie danych strukturalnych.

Warto również wspomnieć, iż optymalizacja techniczna ma za zadanie poprawić użyteczność witryny, a co za tym idzie – bazuje na czynnikach UX wchodzących w proces pozycjonowania SXO.

Czy SEO jest płatne?

Podsumowanie

Reasumując, SEO jest płatne, pomimo tego, że nie musimy rozliczać się z amerykańskim gigantem – Google. Wynika to z faktu, iż poszczególne działania optymalizacyjne (np. copywriting, rekonstrukcja kodu źródłowego witryny, pozyskiwanie linków dofollow) kosztują specjalistów czas, wymagają konkretnych umiejętności i doświadczenia popartego licznymi szkoleniami oraz współpracą z wymagającymi klientami.

Warto również wspomnieć, że oprócz optymalizacji contentu, optymalizacji technicznej i link-buildingu należy także zainwestować w odpowiednią strategię SEO, a dodatkowo zlecać wykonywanie regularnych audytów witryny w celu weryfikacji osiągniętych rezultatów. Darmowy audyt SEO dla Twojej strony jest możliwy także w Semcore – wystarczy, że uzupełnisz formularz. Nie czekaj. Zrób krok w kierunku maksymalizacji sprzedaży.

FAQ – najczęstsze pytania i odpowiedzi

Poniżej przedstawiamy najczęstsze pytania i odpowiedzi w tematyce SEO.

#1 Ile trzeba zapłacić za copywriting?

Średnia rynkowa cena za opis kategorii na 5 000 zzs wynosi 75 zł netto. W przypadku tekstu blogowego obejmującego 7 stron A4 (czyli 12 000 zzs) oscyluje natomiast w granicach 240 zł netto. Opisy produktów są najtańsze i kosztują zazwyczaj 15 zł netto (w przypadku opisu na 1 000 zzs).

Zobacz  Your Money or Your Life a SEO

#2 Ile kosztuje link-building?

Cena za link-building jest uzależniona od jakości konkretnego odnośnika oraz strony linkującej. Z doświadczenia możemy stwierdzić, iż wartościowy link kosztuje nie mniej niż 200-300 zł netto. Jeśli mamy do czynienia z wymagającym projektem (np. dużym sklepem e-commerce) płacimy za pojedyncze odnośniki nawet po 1 000 zł (są to oczywiście ceny rynkowe).

tło banera
Genialne firmy mnożą
swój potencjał z
Ocena Clutch
5.0
Ocena Google
4.8
tło banera
Sprawdź, czy Twój
marketing działa.
Umów konsultację z Marcinem Stypułą, CEO Semcore i sprawdź swoją strategię digital marketingu.
Umów konsultację 299 zł/h
Marcin Stypuła
Dominik Bigosiński
Dominik Bigosiński Copywriter
Od ponad sześciu lat rozwija swoją karierę jako zawodowy copywriter, koncentrując się na artykułach eksperckich i blogowych dotyczących SEO oraz marketingu internetowego. To osoba, która najlepiej czuje się tam, gdzie można połączyć wiedzę merytoryczną z edukacyjnym przekazem. Pisze o zagadnieniach z zakresu IT, finansów i branży automotive, tłumacząc dynamicznie rozwijający się świat cyfrowych technologii w prosty i zrozumiały sposób. W pracy najbardziej ceni styl i wartość merytoryczną tekstu — jego treści mają być nie tylko poprawne SEO-wo, ale przede wszystkim użyteczne i przystępne dla czytelnika. Inspiruje się źródłami branżowymi takimi jak Ahrefs (Mateusz Makosiewicz) czy komunikacją Google (John Mueller), śledząc najważniejsze zmiany w algorytmach i automatyzacji marketingu. Po godzinach Dominik trenuje ultramaratony — bieganie długodystansowe stało się dla niego nie tylko hobby, ale też sposobem na budowanie odporności psychicznej i konsekwencji w działaniu. Startował m.in. w Bison Ultra Trail (50 km), a kolejnym celem jest pokonanie dystansu 70 km. Relaks przynosi mu ruch, a największą motywacją w pracy jest poczucie, że jego teksty zostawiają po sobie trwałą wartość w sieci i pomagają innym rozwijać wiedzę.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy