Narzędzia

Czym jest i do czego służy MailChimp?

3 min czytania
Czym jest i do czego służy MailChimp?

Jednym z liderów na rynku platform do e-mail marketingu, jest MailChimp. Ta amerykańska firma oferuje swoim klientom wiele narzędzi dedykowanych tworzeniu, zarządzaniu oraz analizie kampanii marketingowych. W tym artykule przyjrzymy się nieco bliżej platformie MailChimp. Co to jest? Jak działa? Jak jej używać? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w dalszej części tekstu. Zapraszamy.

MailChimp – co to? Definicja

Firmy, które prowadzą działania związane z e-mail marketingiem, nierzadko stosują w tym celu MailChimp. Co to takiego? To jedno z najbardziej znanych narzędzi umożliwiające użytkownikom tworzenie, zarządzanie, wysyłanie, a także analizowanie e-maili reklamowych i biuletynów. 

Platforma ta oferuje szereg funkcjonalności, w tym narzędzia do segmentacji odbiorców, personalizacji treści i automatyzacji procesów marketingowych, do których zaliczana jest m.in. wysyłka wiadomości powitalnych, kampanii urodzinowych, jak i również e-maili przeznaczonych do odzyskiwania porzuconych koszyków zakupowych. 

Co więcej, MailChimp daje użytkownikom możliwość integracji z innymi platformami i systemami, a za sprawą wbudowanych narzędzi analitycznych także możliwość monitorowania skuteczności prowadzonych kampanii.

Czym jest i do czego służy MailChimp?

źrodło: mailchimp.com

MailChimp – jak działa? Wyjaśniamy

Wiedząc już czym jest ta potężna platforma do e-mail marketingu, przyszedł czas na omówienie sposobu jej funkcjonowania. Jak w praktyce wygląda praca z MailChimp? Jak działa to skuteczne narzędzie? MailChimp funkcjonuje jako kompleksowa platforma przeznaczona do zarządzania kampaniami e-mail marketingowymi. Żeby możliwe było korzystanie z jej zasobów, koniecznym jest założenie konta bezpośrednio na stronie firmy. Po przejściu procesu rejestracji, weryfikacji i aktywacji konta oraz uzupełnieniu wszelkich wymaganych danych, można przejść do konkretnych działań promocyjnych. Składają się na nie:

  1. Stworzenie listy mailingowej. Można to zrobić na dwa sposoby – wybierając opcję „Create Audience” (utwórz odbiorców) lub „Import Contacts” (importuj kontakty).
  2. Wypełnienie formularza dodawania kontaktów. Tutaj należy podać dane odbiorców: imię, nazwisko, adres e-mail oraz inne istotne informacje.
  3. Tworzenie kampanii e-mailowej. Należy wybrać zakładkę „Campaingns” (kampanie), a następnie „Create Campaigns” (utwórz kampanię). Po przejściu całego procesu, efektem końcowym jest gotowy projekt maila. 
  4. Ustawienia kampanii. Tutaj określana jest nazwa kampanii, lista odbiorców, temat wiadomości oraz dane nadawcy. 
  5. Funkcja testowania A/B. Warto z niej skorzystać przed uruchomieniem kampanii, ponieważ pozwala porównać różne wersje maili czy wysłać testową wiadomość do siebie, by sprawdzić, jak się prezentuje.
  6. Wysyłka kampanii. Po wybraniu przycisku „Send”(wyślij) lub zaplanowaniu wysyłki kampanii na późniejszy termin, ostatnim elementem układanki jest bieżąca analiza efektywności działań promocyjnych.
Zobacz  Wordpress.org czy Wordpress.com? Czym się różnią i kiedy je wykorzystać?

MailChimp – jak używać? Podpowiadamy

Wiadomo już czym jest i jak działa MailChimp. Jak używać tego narzędzia, aby uzyskiwać jak najlepsze wyniki? Otóż platforma udostępnia swoim klientom szeroką gamę funkcji, które pozwalają na usprawnienie działań promocyjnych. Do niektórych z nich należą:

  • Możliwość tworzenia, wysyłania i analizowania kampanii.
  • Możliwość tworzenia formularzy rejestracyjnych i landing pages (stron docelowych) w celu gromadzenia danych kontaktowych, a tym samym powiększania bazy subskrybentów.
  • Możliwość zarządzania kampaniami w mediach społecznościowych (publikowanie postów).
  • Możliwość korzystania z narzędzi do zarządzania relacjami z klientami. 

Ta potężna platforma do e-mail marketingu udostępnia użytkownikom kilka planów cenowych. Plan podstawowy jest bezpłatny i świetnie sprawdza się w przypadku początkujących użytkowników. Po drodze są jeszcze takie plany jak Essentials czy Standard, oferujące dużo więcej możliwości. Najbardziej rozbudowany jest natomiast pakiet Premium, którego cena zaczyna się od 350 USD. Ten ostatni powstał z myślą o dużych firmach i oferuje najbardziej zaawansowane narzędzia i wsparcie. 

Autor wpisu: Anna Brysz

Zespół Semcore odpowiedzialny za tworzenie wartościowego contentu na temat marketingu internetowego. Część treści tworzymy wspólnie, rozmawiając o nich i pozyskując wiedzę od ekspertów ze wszystkich działów. W artykułach blogowych przedstawiamy między innymi: aktualne informacje dotyczące: SEO, UX, tworzenia i optymalizacji płatnych kampanii reklamowych, zarządzania sklepami internetowymi. Pokazujemy w jaki sposób można samodzielnie dokonać zmian na własnej stronie, przedstawiamy także ważne argumenty przemawiające na korzyść nowoczesnych rozwiązań.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy