Czym jest i do czego służy MailChimp?
2 min
2 min
Na skróty
Jednym z liderów na rynku platform do e-mail marketingu, jest MailChimp. Ta amerykańska firma oferuje swoim klientom wiele narzędzi dedykowanych tworzeniu, zarządzaniu oraz analizie kampanii marketingowych. W tym artykule przyjrzymy się nieco bliżej platformie MailChimp. Co to jest? Jak działa? Jak jej używać? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w dalszej części tekstu. Zapraszamy.
Firmy, które prowadzą działania związane z e-mail marketingiem, nierzadko stosują w tym celu MailChimp. Co to takiego? To jedno z najbardziej znanych narzędzi umożliwiające użytkownikom tworzenie, zarządzanie, wysyłanie, a także analizowanie e-maili reklamowych i biuletynów.
Platforma ta oferuje szereg funkcjonalności, w tym narzędzia do segmentacji odbiorców, personalizacji treści i automatyzacji procesów marketingowych, do których zaliczana jest m.in. wysyłka wiadomości powitalnych, kampanii urodzinowych, jak i również e-maili przeznaczonych do odzyskiwania porzuconych koszyków zakupowych.
Co więcej, MailChimp daje użytkownikom możliwość integracji z innymi platformami i systemami, a za sprawą wbudowanych narzędzi analitycznych także możliwość monitorowania skuteczności prowadzonych kampanii.
źrodło: mailchimp.com
Wiedząc już czym jest ta potężna platforma do e-mail marketingu, przyszedł czas na omówienie sposobu jej funkcjonowania. Jak w praktyce wygląda praca z MailChimp? Jak działa to skuteczne narzędzie? MailChimp funkcjonuje jako kompleksowa platforma przeznaczona do zarządzania kampaniami e-mail marketingowymi. Żeby możliwe było korzystanie z jej zasobów, koniecznym jest założenie konta bezpośrednio na stronie firmy. Po przejściu procesu rejestracji, weryfikacji i aktywacji konta oraz uzupełnieniu wszelkich wymaganych danych, można przejść do konkretnych działań promocyjnych. Składają się na nie:
Wiadomo już czym jest i jak działa MailChimp. Jak używać tego narzędzia, aby uzyskiwać jak najlepsze wyniki? Otóż platforma udostępnia swoim klientom szeroką gamę funkcji, które pozwalają na usprawnienie działań promocyjnych. Do niektórych z nich należą:
Ta potężna platforma do e-mail marketingu udostępnia użytkownikom kilka planów cenowych. Plan podstawowy jest bezpłatny i świetnie sprawdza się w przypadku początkujących użytkowników. Po drodze są jeszcze takie plany jak Essentials czy Standard, oferujące dużo więcej możliwości. Najbardziej rozbudowany jest natomiast pakiet Premium, którego cena zaczyna się od 350 USD. Ten ostatni powstał z myślą o dużych firmach i oferuje najbardziej zaawansowane narzędzia i wsparcie.
Autor wpisu: Anna Brysz