Na skróty
Sztuczna inteligencja daje wszechstronne pole do wykorzystania w marketingu. Jest w stanie wygenerować wysokiej jakości content, a także pomóc w analizie danych, ułatwiając wprowadzenie określonych zmian w strategii marketingu. Jednym z narzędzi, które mogą być przydatne w trakcie promowania produktów lub usług może być Perplexity AI. Co warto wiedzieć o tej aplikacji?
Zdj 1. Perplexity AI to ciekawe narzędzie sztucznej inteligencji
Źródło: https://cdn.analyticsvidhya.com/wp-content/uploads/2024/01/image-108.png
AI w marketingu zdobywa coraz szersze uznanie. Coraz większe grono ekspertów uważa, że warto inwestować w nowoczesne możliwości sztucznej inteligencji, aby np. weryfikować pozyskiwane informacje i budować odpowiednie know-how na temat działań marketingowych. Perplexity AI to ciekawe narzędzie, które może pomóc rozszerzyć wiedzę w zakresie promocji, ale nie tylko.
Czym jest Perplexity AI? To specjalna wyszukiwarka oparta na algorytmach sztucznej inteligencji. Pozwala na wyszukiwanie treści, ale też tworzenie rozbudowanego contentu i bezpośredni kontakt z AI. Oparta jest na założeniach chatbota, który jest przystosowany do obustronnej komunikacji.
Jej działanie przypomina trochę aplikację Chat GPT. Została zresztą stworzona przez jednego z pracowników firmy Open AI, która jest światowym liderem na rynku wdrażania użytkowych programów opartych na sztucznej inteligencji. Trzeba przyznać, że aplikacja Perplexity AI ma bardzo duże możliwości pod kątem marketingowym (i nie tylko), a także jest niezwykle wydajna. Charakteryzuje ją szczególnie błyskawiczna analiza kontekstu zapytania użytkownika.
Do jakich zadań można wykorzystać oprogramowanie Perplexity AI? Jego możliwości związane są z tworzeniem różnego rodzaju treści, jak i z analityką oraz wyszukiwaniem contentu.
Dzięki Perplexity AI można w bardzo szybki sposób dokonać sprawną analizę kontekstu danego zagadnienia i przeanalizować np. źródła naukowe czy te, które pochodzą spoza świata naukowego.
Zdj 2. Narzędzie może odpowiadać na pytania i generować treść
Źródło: https://miro.medium.com/v2/resize:fit:978/1*Xv5A5Ma9qfMMzXNua75YPw.png
Już na początku nasuwa się pytanie dotyczące tego, w czym aplikacja Perplexity AI jest lepsza od wspomnianego np. Chata GPT. Elementów wyróżniających to oprogramowanie jest dość sporo. Przee wszystkim to umiejętność kontekstowego wyszukiwania informacji, a także szybkość działania. W odróżnieniu od innych chatbotów, Perplexity AI działa już w ciągu ułamka sekundy.
Wyniki wskazywane przez Perplexity AI są niezwykle precyzyjne i związane z interesującym nas zagadnieniem. Co więcej, niezwykle istotna jest w tym przypadku funkcja Search Focus. Umożliwia ona wskazanie, które elementy i jaki zakres treści będzie dla nas najbardziej istotny w czasie wyszukiwania. Może ona np. przeszukać całą sieć (All), ukazać efekty przeszukania treści naukowych (Academic), skoncentrować się wyłącznie na danych liczbowych i matematycznych (Wolfram Alpha), korzystać z filmów (YouTube) lub dyskusji na forach internetowych (Reddit).
Do tego na pewno w działaniach np. marketingowych sprawdzi się funkcja Related (do rozszerzania zagadnienia i liczby źródeł), a także Discover (ukazujący najważniejsze wydarzenia ze świata). Użytkownik Perplexity AI może m.in. tworzyć swoje kolekcje i katalogować pozyskiwane informacje czy przygotowywany content. To niezwykle szerokie narzędzie, sprawdzające się na różnych płaszczyznach – również marketingu.
Warto pamiętać, że aplikacja nie jest jeszcze do końca dopracowana. Nie zawsze bierze pod uwagę pełną treść polecenia (np. ignoruje liczbę znaków contentu) i brak wbudowanego języka polskiego. Wraz z rozwojem Perplexity AI, możemy spodziewać się jednak kolejnych udogodnień i rozwiązania problemów, które możemy napotkać na początku.
Dziennikarz, copywriter i przedsiębiorca, który działa w branży od ponad 10 lat. Wykładowca Uniwersytetu Mikołaja Kopernika i licencjonowany konferansjer. Zajmuje się przygotowywaniem eksperckich treści związanych z marketingiem, a w szczególności pozycjonowaniem treści. Praca jest dla niego największą pasją.