Chcesz mieć własną stronę internetową, ale nie wiesz nic o programowaniu? Interesują Cię nieskomplikowane, a zarazem skuteczne rozwiązania? W takim razie musisz dowiedzieć się, jaki CMS wybrać. Przekonasz się osobiście, że zarządzanie stroną internetową może być proste i przyjemne jednocześnie!
Na skróty
Co to jest CMS?
Zastanawia Cię, co to CMS? Skrót ten pochodzi z języka angielskiego, a jego rozwinięcie oznacza Content Management System (system zarządzania treścią). Oprogramowanie tego rodzaju pozwala zarządzać stroną internetową w bardzo prosty sposób. Nie potrzebujesz ogromnej wiedzy lub specjalistycznych narzędzi. Wystarczy poświęcić odrobinę czasu, a stworzenie pierwszej, prostej witryny będzie przyjemne i satysfakcjonujące. Wraz z poznaniem nowych opcji, jakie dają poszczególne oprogramowania CMS, swoją stronę internetową będziesz wzbogacać o nowe innowacje.
Znasz już teorię, ale co to CMS w praktyce? Wykorzystując system zarządzania treścią, z łatwością zorganizujesz witrynę, nawet bez znajomości kodu HTML czy CSS. Dostęp do swojego oprogramowania uzyskasz poprzez zalogowanie się. Twoim oczom ukaże się panel administracyjny, który służy do zarządzania wszystkimi elementami strony internetowej. Co to CMS już wiesz, ale warto dodać, że tego rodzaju oprogramowań jest naprawdę wiele. Najpopularniejszym jest WordPress. Początkowo służył głównie do blogowania, aktualnie większość stron w internecie oparta jest właśnie na tym CMS-ie. Poza nim znajdziesz także oprogramowania dostępne pod nazwami Joomla!, czy Drupal. To systemy stosowane głównie do tworzenia stron firmowych oraz blogów. Do przygotowania kompleksowych sklepów internetowych stosuje się nieco inne systemy, które zapewniają jeszcze przyjaźniejszą funkcjonalność. Chcesz poznać kilka z nich? CMS dla sklepu to między innymi: PrestaShop, Shoper, Magneto.
Oto sprawdzone i niezawodne systemy zarządzania treścią przystosowane do obsługi sklepu internetowego. Wykorzystanie przedstawionych CMS-ów ułatwi Ci sprzedaż.
PrestaShop – niezwykle popularny CMS dla sklepu open source, który jest ciągle rozwijany, poprzez wdrażanie innowacyjnych aktualizacji. Obsługa jest stosunkowo prosta, z tym zagadnieniem powinna poradzić sobie każda osoba. Korzystanie ze sklepu jest darmowe! Potrzeba jedynie czasu, aby zapoznać się z poszczególnymi funkcjami oraz działaniem oprogramowania. Dodawanie produktów do sklepu jest szybkie, konfiguracja płatności nieskomplikowana, a dodatkowy atut to możliwość edycji designu witryny. Sklepy internetowe oparte na PrestaShop są przyjazne dla SEO, dzięki czemu zdecydowanie łatwiej pozycjonować taką stronę w wyszukiwarkach.
Shoper – to dobrze zaprojektowany CMS dla sklepu, który jest chętnie wykorzystywany przez wielu przedsiębiorców. Także i w tym przypadku dodawanie produktów nie stanowi problemu. Możliwości względem SEO oraz edycji designu są nieco ograniczone, ale ogólnie oprogramowanie spisuje się całkiem nieźle. Koszt korzystania z oprogramowania Shoper zwykle ogranicza się do kilkudziesięciu złotych miesięcznie. W tej cenie administrator sklepu ma dodatkowy dostęp do profesjonalnej obsługi klienta, która jest niezwykle pomocna.
Magneto – to kolejny CMS dla sklepu, ale nieco bardziej zaawansowany niż dwa poprzednie. Powinien spodobać się osobom posiadającym doświadczenie w zarządzaniu oprogramowaniem tego rodzaju. Ewentualnie, możesz skorzystać z pomocy profesjonalistów, którzy założą sklep internetowy poprzez ten CMS i go odpowiednio zoptymalizują. Magneto idealnie sprawdzi się, jeżeli chcesz sprzedawać wiele produktów jednocześnie. Dodatkowo to oprogramowanie open source przyjazne dla SEO, co znacznie ułatwia pozycjonowanie.
Ciągle myślisz nad tym, jaki CMS wybrać, ale interesuje Cię strona internetowa wizytówka lub blog? W takim przypadku również przygotowaliśmy specjalne zestawienie.
WordPress – najpopularniejszy CMS, który doskonale sprawdza się w przypadku prostych i średnio-zaawansowanych stron internetowych. Korzystanie z niego jest darmowe, dodatkowo pozwala maksymalnie zoptymalizować witrynę pod SEO. Genialnie sprawdzi się w przypadku wizytówki firmy, czy blogu. Oprogramowanie uzupełnia szereg innowacyjnych wtyczek. Przygodę z CMS-ami warto zacząć od WordPressa, aby zapoznać się z tajnikami zarządzania treścią.
Joomla! – zastanawia Cię co to CMS Joomla!, skoro WordPress jest taki popularny? To oprogramowanie, które daje dostęp do większej ilości funkcji niż konkurencja. Początkujące osoby rzadziej decydują się na ten typ systemu zarządzania treścią, ze względu na mniej intuicyjny panel administracyjny. Oprogramowanie doskonale sprawdza się w przypadku osób cierpliwych i wytrwałych. Joomla! powinna Cię także zainteresować, gdy masz już doświadczenie z innymi CMS-ami, a chcesz zbudować profesjonalną stronę WWW.
Drupal – propozycja idealna dla doświadczonych i profesjonalistów. Z systemu Drupal raczej nie korzystają amatorzy, ponieważ do jego obsługi konieczna jest znajomość kodu HTML oraz CSS. Oprogramowanie co prawda oferuje ogrom przydatnych funkcji, ale do ich wdrożenia potrzeba specjalisty. Ten CMS przydaje się do tworzenia naprawdę dużych i rozbudowanych stron internetowych.
Jaki CMS wybrać?
Zanim dowiesz się, jaki CMS wybrać, musisz zastanowić się nad tym, czego dokładnie potrzebujesz. Inne oprogramowanie będzie przydatne podczas zarządzania stroną wizytówką, czy sklepem e-commerce. Poszczególne oprogramowania różnią się wieloma funkcjami, pozwalają przygotować inne witryny, i dają odrębne możliwości. Co więcej, nie każdy CMS jest bardzo prosty w obsłudze, niektóre są bardziej skomplikowane i wymagają podstawowej wiedzy o HTML, CSS oraz PHP.
Co to CMS nie jest dla Ciebie tajemnicą, ale warto dowiedzieć się więcej na temat poszczególnych oprogramowań. Wówczas uda Ci się znaleźć dokładnie to, czego potrzebujesz. Gdy będziesz zastanawiać się, jaki CMS wybrać, zwróć uwagę na cenę, dostępne funkcje oraz poziom skomplikowania.
Przygodę z content marketingiem rozpoczął w 2017 roku. Następnie poszerzył spektrum zainteresowań o SEO. Tworzenie angażujących treści traktuje jako swoją pasję. Prywatnie fascynuje się psychologią zachowań konsumenckich oraz pozycjonowaniem stron.
Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Mogą też korzystać z nich współpracujące z nami firmy badawcze oraz reklamowe.
Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies kliknij w przycisk "Akceptuję".
Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce.
Wszelkie pliki cookie, które mogą nie być szczególnie potrzebne do działania witryny i są wykorzystywane w szczególności do gromadzenia danych osobowych użytkowników za pośrednictwem analiz, reklam i innych treści osadzonych, są określane jako niepotrzebne pliki cookie. Wymagane jest uzyskanie zgody użytkownika przed uruchomieniem tych plików cookie w witrynie.
Niezbędne cookies są istotne do prawidłowego funkcjonowania witryny. Ta kategoria obejmuje tylko pliki cookie, które zapewniają podstawowe funkcje bezpieczeństwa witryny. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych osobowych.