A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
V
W
Z
Ś
Semcore Słownik WordPress

Co to jest WordPress?

WordPress jest narzędziem programistycznym, a także systemem zarządzania treścią. Dzięki niemu możliwe jest kontrolowanie stron internetowych, a także administrowanie nimi. Przekonaj się, czym dokładnie jest WordPress, jaka jest jego historia i dlaczego warto z niego korzystać. Być może zdecydujesz się postawić stronę właśnie na WP.

WordPress – co to jest?

WordPress to system zarządzania treścią na stronach internetowych (CMS: Content Management System). Wykorzystując WordPress, możliwe jest tworzenie stron internetowych, blogów oraz sklepów.

To jeden z najpopularniejszych tego typu systemów. Strona internetowa oparta o WordPress nie wymaga umiejętności programowania. To bardzo ważne, gdyż dzięki temu właściciel strony może sam między innymi: dodawać, modyfikować i usuwać teksty, a także tabele, zdjęcia, grafiki i filmy. Może on również w łatwy sposób dodawać podstrony, a także działy witryny. W trakcie pisania tekstu możliwe jest również formatowanie go. W WordPressie dostępny jest bowiem edytor tekstu. Nie ma więc żadnego problemu na przykład z pogrubianiem, wstawianiem odnośników itp. Ważne jest to, że mimo sporych możliwości opisywany CMS (Content Management System) jest stosunkowo prosty w obsłudze.

WordPress – historia systemu zarządzania treścią

Historia WordPressa rozpoczęła sę od platformy do blogowania. W roku 2001 Michel Valdrigt stworzył bowiem platformę B2/cafelog. Jednym z użytkowników platformy, był Matt Mullenweg, który był wtedy studentem i zdecydował się przejąć platformę w momencie, gdy jej założyciel postanowił się wycofać. Wtedy też Mullenweg wraz ze swoim znajomym, czyli Mikem Littlem postanowili rozpocząć pracę nad budową nowego narzędzia. W ten sposób dokonali przełomu w historii internetu. W maju 2003 roku ogłosili premierę WordPressa 0.7. Z kolei w roku 2004 pojawiła się wersja 1.0, a parę miesięcy później wersja 1.2 wraz z systemem wtyczek. To właśnie wprowadzenie systemu wtyczek do WordPressa sprawiło, że ten CMS otrzymał ogrom mocy i nieograniczone możliwości rozwoju. Opisywany CMS stale się rozwija, a aktualnie jest to jeden z najpopularniejszych systemów zarządzania treścią na świecie. Jeżeli jesteś zainteresowany posiadaniem strony internetowej opartej o ten sprawdzony CMS, możesz zadbać o widoczność i konwersję dzięki strategii SXO. To połączenie SEO oraz UX, wpływające na ruch oraz zachowanie użytkowników.

Zobacz:  UTM generator

wordpress

Przeczytaj także: SXO oraz reklama Google Ads

Dlaczego warto korzystać z WordPressa?

Bez względu na to, czy decydujesz się na prowadzenie bloga, sklepu internetowego, czy też strony firmowej, WordPress nadaje się do każdego biznesu. Dzieje się tak pomimo tego, że pierwotnie platforma została zaprojektowana wyłącznie do obsługi blogów i publikowania online. Dodatkowym atutem WordPressa jest fakt, że jest to CMS (Content Management System) bardzo elastyczny i skalowalny.

Trzeba pamiętać także o tym, że WordPress to system zarządzania treścią, który jest przyjazny SEO (ang. Search Engine Optimization). Korzystając z niego, możesz zatem szybciej osiągnąć satysfakcjonującą pozycję w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. WordPress charakteryzuje się bowiem następującymi cechami:

  • ma dobrze zorganizowaną strukturę treści,
  • jest skoncentrowany na User Experience,
  • pozwala tworzyć atrakcyjne odnośniki bezpośrednie,
  • jest dostosowany do mobilnych urządzeń,
  • proste tworzenie stron RWD,
  • intuicyjne projektowanie stron AMP,
  • wiele łatwych w obsłudze wtyczek,
  • może obsługiwać sklep e-commerce,
  • ułatwia optymalizację pod SEO.

WordPress jest systemem treści, do którego powstała ogromna liczba wtyczek dedykowanych pod SEO. Wtyczki do WordPressa pozwalają między innymi analizować treść pod kątem umieszczenia słów kluczowych, a także dają sugestie poprawy treści. Jeżeli interesuje Cię pozycjonowanie stron i chcesz wybrać odpowiedni system ułatwiający budowanie widoczności w wyszukiwarce, WP będzie odpowiednim rozwiązaniem.

Opisywany system zarządzania treścią jest wielojęzyczny, a obsługuje około 170 języków. Gdy dodamy do tego fakt, że do WordPressa można wstawiać dowolne pliki multimedialne, między innymi: jpg, png, gif, pdf, mp3, mp4, wmv, widać uniwersalność popularnego systemu zarządzania treścią.

Zobacz:  Atrybucja konwersji

Pamiętaj również o tym, że WordPress ma odpowiednio wysoki poziom bezpieczeństwa. Właściciele tego CMS’a każdego roku wydają miliony dolarów tylko po to, aby zmaksymalizować poziom bezpieczeństwa swojego systemu. Na uwagę zasługuje również fakt, że WordPress ma aktywną społeczność specjalistów. Dzięki temu, gdy pojawiają się błędy bądź też braki, są one szybko wykrywane i eliminowane. Z powyżej opisanych powodów WordPress jest aktualnie najpopularniejszym systemem zarządzania treścią na świecie.

Maja Filipiak

Zobacz powiązane frazy

Oceń tekst

Średnia ocen 3 / 5. Liczba głosów: 2

Brak głosów - oceń jako pierwszy!