Słowa kluczowe to wyrazy, które użytkownicy wpisują do wyszukiwarki. Dzięki temu wyświetlane są strony powiązane z daną tematyką. Im wyżej jest dana witryna, tym większe prawdopodobieństwo, że odbiorca na nią wejdzie. Żeby strona była popularna, należy wybrać odpowiednie słowa kluczowe, pod które będzie się ją pozycjonowało. Jak to zrobić?
Na skróty
Czym się zajmujesz?
Nie jest tajemnicą to, że słowa kluczowe muszą być dopasowane do charakteru danej witryny. Dlatego najpierw rozważ tematykę swojej strony internetowej. Czy jest ona powiązana z Twoją firmą, a może prowadzisz blog poradnikowy? Określ swoją dziedzinę, zastanów się nad tym, jakie treści umieszczasz. Następnie pomyśl o tym, kto ma odwiedzać Twoją stronę internetową. Potencjalni klienci? Czy zależy Ci na tym, aby odwiedzały ją osoby z Twojego miasta, a może prowadzisz sklep online i chcesz, żeby był znany w całej Polsce?
Dobór fraz kluczowych
Już po rozpisaniu konkretnej tematyki możesz skupić się na formułowaniu słów kluczowych. Co mogą wpisywać do przeglądarki użytkownicy zainteresowani Twoimi produktami? Wśród wybranych słów kluczowych powinny znaleźć się nazwy dzielnicy/miasta. Pamiętaj, aby dopasowywać je do tekstu w poprawnej językowo formie, aby nie wyglądało to sztucznie. Google doskonale radzi sobie z synonimami fraz kluczowych. Najlepiej jest połączyć usługę/produkt i lokalizację. Może to być na przykład: „naprawa obuwia Kraków”, albo „pralnia Poznań”.
Frazy długiego ogona
Frazy długiego ogona zawierają dużo więcej informacji. Łatwiej je wypozycjonować, a ponadto wpisują je osoby zainteresowane produktami/usługami o konkretnych specyfikacjach. Pozycjonując swoją stronę pod frazę „swetry wełniane damskie duże rozmiary” masz świadomość, że niewiele osób wprowadzi ją do wyszukiwarki, ale za to będą to potencjalni klienci, którzy szukają konkretnie tego produktu.
Możesz się zastanawiać nad tym, jakie frazy ostatecznie wybrać. Najlepiej będzie połączyć kilka technik i starać się, aby Twoja strona była wysoko w wynikach wyszukiwania pod kątem różnych fraz. Zastosuj zarówno pozycjonowanie lokalne, pozycjonowanie z frazami długiego ogona, jak również krótkie, ogólnikowe frazy. Wtedy będziesz mógł trafiać do różnych typów odbiorców, zadbasz zarówno o wysoki wynik w przypadku mało konkurencyjnych słów kluczowych, jak i tych, które mają bardzo dużą konkurencję. Wypisz wszystkie swoje usługi i produkty. Pomyśl, które z nich chcesz promować. Następnie utwórz słowa kluczowe. Przy prowadzeniu punktu naprawy urządzeń elektronicznych mogą to być:
„naprawa sprzętów elektronicznych”
„naprawa telefonów warszawa”
„naprawa obudowy Samsung”
„naprawa laptopów w warszawie”
Mam już słowa kluczowe. Co dalej?
Zadbaj o ich pozycjonowanie. Dobrym sposobem jest prowadzenie firmowego bloga. Dzięki temu będziesz dostarczać wartościowe treści, które zaciekawią użytkowników, a jednocześnie będziesz mieć dużo więcej możliwości promowania swojego przedsiębiorstwa. Pamiętaj o tym, aby teksty nie były sztuczne i pisane tylko pod słowa kluczowe. Roboty Google obecnie zwracają bardzo dużą uwagę na wartościowość i unikalność tekstów. Dlatego nigdy nie kopiuj treści z innych stron. Pozycjonowanie składa się z wielu działań. Jeśli chcesz zajmować się tym samodzielnie, to musisz liczyć się z tym, że zajęcie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania zajmie Ci dużo czasu. Będziesz uczyć się na błędach i efekty nie przyjdą szybko. Jeśli jednak interesuje Cie ten temat i chcesz zapoznać się z wartościowymi wskazówkami, to przeczytaj artykuły z naszego bloga. Pozwolą Ci stopniowo zapoznawać się z kolejnymi technikami.
Można z powodzeniem korzystać z wielu narzędzi, które pozwalają sprawdzić jak bardzo konkurencyjna jest dana fraza kluczowa, jak wiele osób ją wyszukuje i czy łatwo pozycjonować pod nią własną stronę internetową. Jednak ich obsługa nie jest łatwa, wymaga specjalistycznej wiedzy, którą posiadają profesjonalni pozycjonerzy.
Słowa kluczowe – podsumowanie
Odpowiedni dobór słów kluczowych jest podstawową kwestią, którą należy się zająć przed działaniami dotyczącymi pozycjonowania strony. Podczas ich weryfikacji należy brać pod uwagę to, aby wiązały się z tematyką strony, odpowiadały na potrzeby odbiorców (były przez nich wyszukiwane). Muszą być skonstruowane w taki sposób, aby przynosić na witrynę wartościowy ruch, czyli takich użytkowników, którzy dokonają zakupu/skorzystają z usług/będą regularnie odwiedzać stronę. Warto rozważyć pozycjonowanie lokalne oraz wykorzystanie słów kluczowych długiego ogona.
Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Mogą też korzystać z nich współpracujące z nami firmy badawcze oraz reklamowe.
Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies kliknij w przycisk "Akceptuję".
Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce.
Wszelkie pliki cookie, które mogą nie być szczególnie potrzebne do działania witryny i są wykorzystywane w szczególności do gromadzenia danych osobowych użytkowników za pośrednictwem analiz, reklam i innych treści osadzonych, są określane jako niepotrzebne pliki cookie. Wymagane jest uzyskanie zgody użytkownika przed uruchomieniem tych plików cookie w witrynie.
Niezbędne cookies są istotne do prawidłowego funkcjonowania witryny. Ta kategoria obejmuje tylko pliki cookie, które zapewniają podstawowe funkcje bezpieczeństwa witryny. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych osobowych.