Na skróty
Zastanawiasz się czym jest reklama displayowa? To doskonały sposób na promocję marki w internecie, służący do stymulowania sprzedaży i zwiększania rozpoznawalności. Reklamy displayowe mają charakter graficzny (banery) i wyświetlane są w przeróżnych miejscach w sieci. Jako internauta z pewnością na nie niejednokrotnie trafiłeś. Większość reklamodawców korzysta ze specjalnej sieci reklamowej Google, aby zwiększyć skuteczność swoich działań marketingowych. Rozwiązanie to przynosi wiele zalet – największym atutem sieci reklamowej Google jest fakt, że należą do niej miliony stron internetowych z całego świata. Reklamy displayowe warto łączyć z SEO dla osiągnięcia jak najlepszych rezultatów pozycjonowania.
Czym jest reklama displayowa w praktyce? To wyświetlany baner w przeróżnych miejscach na stronie internetowej. Nie musisz daleko szukać, aby zobaczyć przykład reklamy displayowej. Wystarczy otworzyć dowolny portal newsowy lub popularny blog, aby od razu dostrzec przeróżne banery, na przykład reklamujące produkty bądź usługi. Właściciele stron internetowych udostępniają miejsce na swojej witrynie, a Google na zlecenie reklamodawców z sieci reklamowej umieszcza w nim materiały sponsorowane. W skrócie – reklamodawca płaci, Google pośredniczy, a wydawca zarabia. Stosowanie reklam displayowych jest niezwykle popularne w każdej branży. Banery służą do stymulacji sprzedaży, zwiększenia konwersji, czy budowania rozpoznawalności brandu w sieci. Ich przygotowanie jest stosunkowo proste, a dystrybucja materiałów nie kosztuje szczególnie wiele. Najpopularniejsze modele rozliczeń to:
Wyjaśniliśmy podstawowe informacje na temat tego, czym jest reklama displayowa. Czy to opłacalna forma marketingu w internecie? Oczywiście, że tak! Wystarczy tylko spojrzeć, ile reklam banerowych z sieci Google oglądamy każdego dnia na portalach społecznościowych, forach, czy blogach. Portal HubSpot opublikował badanie, z którego wynika, że sieć reklamowa Google dociera aż do 90% użytkowników internetu na całym świecie (źródło). To naprawdę dużo. Główną zaletą tego rodzaju rozwiązania jest przede wszystkim działanie na masową skalę. Możesz prowadzić biznes krajowy lub międzynarodowy – w obu przypadkach reklamy displayowe zapewnią doskonałą skuteczność, należy je tylko odpowiednio przygotować, aby interesowały internautów. Według Clutch.co w 2017 roku reklamy skłoniły około 90% konsumentów do dokonania zakupu (źródło). Banery nie muszą więc od razu przedstawiać produktów lub usług. Równie dobrym rozwiązaniem jest wykorzystanie ich do budowania świadomości w internecie.
Jako reklamodawca możesz z łatwością zwiększyć skuteczność swoich działań. Pamiętaj, aby wykorzystywać podstawowe elementy content marketingu, na przykład Call to Action (zachęcenie do działania). Postaraj się przygotować estetyczne banery skupiające wzrok, wykorzystuj różne wariacje, aby osiągnąć oczekiwany efekt. Nie zapominaj o reklamach elastycznych. Dzięki nim baner będzie odpowiednio wyświetlać się na każdym urządzeniu, bez względu na rozmiar ekranu.
Omawiając temat co to reklama displayowa, warto zaznaczyć, że istnieją jej różne rodzaje. Podczas przygotowywania kampanii w panelu Google Ads, zobaczysz trzy różne opcje. Każda ma inne zalety oraz wady. To jaką wybierzesz, zależy tylko i wyłącznie od Ciebie, dlatego warto je nieco lepiej poznać. Oto one:
Inteligentna kampania w sieci reklamowej – to wariant domyślnie proponowany przez Google. Czym jest ta reklama displayowa? Przede wszystkim wyróżnia się prostotą. Zarządzanie kampanią charakteryzuje prostota, a całość jest mało skomplikowana. To szczególnie dobre rozwiązanie dla osób rozpoczynających swoją przygodę z Google Ads. Inteligentna kampania doskonale sprawdza się podczas pozyskiwania klientów i zwiększania konwersji. Może być wykorzystana do remarketingu, aby zachęcić do zakupu osoby, które nie zrealizowały zakupu, ale na przykład przeglądały asortyment. Możliwe jest docieranie do internautów na różnych etapach ścieżki zakupowej. Co daje reklama displayowa o charakterze inteligentnym? To między innymi automatyczne określanie stawek i kierowanie, oraz proste tworzenie banerów. Przy odpowiedniej optymalizacji oraz wiedzy wydając jak najmniej, zyskasz jak najwięcej.
Standardowa kampania w sieci reklamowej – rozwiązanie podobne do poprzedniego, ale mniej zautomatyzowane. Banery mogą docierać do użytkowników korzystających z różnych stron internetowych, a także serwisów od Google, na przykład YouTube, czy Gmail. Osoba zarządzająca kampanią może modyfikować sposób wyświetlania reklam, na przykład poprzez określenie konkretnych grup odbiorców. Także i w tym przypadku można zastosować listy remarketingowe, aby pozytywnie wpłynąć na współczynnik konwersji.
Kampania w Gmailu – to rozwiązanie skupiające się tylko na jednym serwisie. Co to reklama displayowa w Gmail i jak działa? Materiały będą wyświetlać się w skrzynce odbiorczej użytkownika w zakładkach „Oferty” i „Społeczności”. Tego rodzaju reklama ma charakter interaktywny, a reklamodawca ma możliwość dodania do niej filmu lub na przykład formularza. To specyficzny typ kampanii reklamowej, który sprawdza się w niewielu przypadkach.
Jak wygląda tworzenie reklamy displayowej? Od 2018 roku domyślnie Google proponuje tworzenie elastycznych banerów, aby te mogły dostosowywać się do rozmiaru urządzenia. W jaki sposób je przygotować?
Elastyczne reklamy są niezwykle przydatne dla reklamodawców. Nie musisz optymalizować każdego obrazu, czy przygotowywać wielu wariantów. Należy zaznaczyć, że przesyłając różne pliki i informacje do Google Ads, oprogramowanie samodzielnie „uczy się” na podstawie historii skuteczności, jakie kombinacje nagłówków, tekstów i obrazów przyniosły najlepsze efekty. Aby dokładnie dowiedzieć się, czym jest reklama displayowa, warto przejść przez oficjalny kurs dostępny na SkillShop Google. Wyjaśnienie wszystkich tajników marketingowych to kwestia od kilkunastu do nawet kilkudziesięciu godzin. Jeżeli masz własną stronę internetową i chcesz indywidualnie zająć się dystrybucją reklam, warto zrobić to, posiadając wiedzę teoretyczną. Wówczas wydasz mniej, a efekt końcowy będzie jeszcze lepszy. Co to reklama displayowa dowiesz się również z kursu Google Internetowe Rewolucje. To darmowe szkolenie online dostępne dla każdego. Ewentualnie skorzystaj z pomocy profesjonalistów, którzy przygotują kampanię reklamową i będą ją monitorować.
Absolwent zarządzania. Łączy SEO i content marketing w jednolitą całość. Pozycjonowanie stron traktuje w kategorii strategii marketingowej, która ma znaczenie na każdym etapie ścieżki zakupowej użytkownika. Prywatnie fascynuje się psychologią zachowań konsumenckich.