Na skróty
Specjalista ds. marketingu to osoba, która jest odpowiedzialna za wszystkie działania marketingowe przedsiębiorstwa. W związku z tym, że marketing (również internetowy) składa się z dużej liczby ogromnych obszarów, zawód ten wymaga sporych kompetencji. Sprawdź zatem, jaki jest zakres działań specjalisty do spraw marketingu, jakie są wymagania w tej pracy oraz jakie są zarobki w tym zawodzie.
W zakres działań specjalisty ds. marketingu wchodzi na przykład prowadzenie badań marketingowych, czyli analiza rynku oraz konkurencji. Na bazie takich działań analitycznych ekspert opracowuje strategię oraz plany marketingowe. Następnie przedstawiciel zawodu, o którym mówimy, wdraża oraz je nadzoruje. Niemałą rolę w tej pracy odgrywa mierzenie efektywności działań marketingowych, a także kontakt z działem sprzedaży. Głównym celem pracy na tym stanowisku jest realizacja polityki marketingowej firmy. Ważne zadania na stanowisku specjalisty ds. marketingu to również:
Specyfika pracy w dużej mierze zależy jednak od konkretnych oczekiwań przedsiębiorstwa.
Optymalnie specjalista ds. marketingu powinien mieć wyższe wykształcenie. Dobrze, gdy jest to marketing, bądź też zarządzanie lub ekonomia. Konieczna jest również znajomość języka obcego (angielskiego) na bardzo wysokim poziomie. Jeżeli myślisz o pracy w tym zawodzie, koniecznie musisz umieć także obsługiwać pakiet biurowy Ms Office. Dodatkowym atutem, jeśli kandydujesz na to stanowisko, jest doświadczenie w zakresie marketingu oraz sprzedaży. Najważniejsze kompetencje zawodowe specjalisty do spraw marketingu są następujące:
Można powiedzieć, że zawód specjalisty ds. marketingu łączy w sobie profesje stratega, redaktora, analityka i handlowca. Bardzo często firmy, które dają do internetu ogłoszenia dotyczące rekrutacji na stanowisko specjalisty do spraw marketingu, oczekują między innymi doświadczenia na podobnym stanowisku oraz znajomości najnowocześniejszych narzędzi oraz rozwiązań marketingowych. Trzeba pamiętać również o tym, że zawód specjalisty do spraw marketingu to fach, który wymaga ciągłego samodoskonalenia się. Marketing internetowy stale ewoluuje, a w związku z tym od ekspertów z tej dziedziny oczekuje się, że będą cały czas na bieżąco.
Wysokość pensji eksperta ds. marketingu jest uzależniona między innymi od branży, w której pracuje. Sporo zarabia się na przykład w budownictwie, telekomunikacji, mediach oraz IT. Niemało również w firmach związanych z przemysłem. Eksperci najwięcej otrzymują w dużych miastach. Nie jest zatem przypadkiem, że największych wynagrodzeń można spodziewać się w Warszawie, Krakowie lub Poznaniu. Zarobki takich ekspertów sięgają nawet 20 000 zł brutto miesięcznie. Trzeba bowiem pamiętać, że jest to zawód wymagający i odpowiedzialny. Możliwości rozwoju jest jednak naprawdę dużo.
Jeżeli interesuje Cię marketing internetowy, ale nie chcesz zostać specjalistą, tylko masz swoją firmę, koniecznie skorzystaj z usług marketingu internetowego. Jednym z najlepszych usługodawców w Polsce jest agencja Semcore. Bez przemyślanych działań marketingowych trudno bowiem o sukces w jakiejkolwiek branży.
Specjalista do spraw marketingu internetowego to ekspert, który zajmuje się między innymi planowaniem oraz realizacją wszystkich działań marketingowych. Do jego zadań należy między innymi kreowanie wizerunku przedsiębiorstwa, a także opracowywanie i prowadzenie kampanii marketingowych. Praca w tym zawodzie wymaga sporych umiejętności, ale jest również dobrze płatna. Nic dziwnego, bo właściciele firm potrzebują ekspertów, którzy znają się na marketingu.