Tworzenie treści na strony oraz sklepy internetowe to zawsze dylemat. Lepiej przygotować content pod SEO, czy może teksty powinny być tylko dla użytkownika? Tutaj dowiesz się, jak tworzyć treści na stronę, aby osiągnąć jak najlepsze efekty. To przydatne rady nie tylko dla administratorów WWW, ale także copywriterów oraz content marketerów. Jak tworzyć treści na stronę?
Na skróty
Jak tworzyć treści na stronę? Pod SEO czy użytkownika?
Podstawowe pytanie dotyczące tego, jak tworzyć treści na stronę: pod SEO, czy pod wymagania użytkownika? Odpowiedź jest bardzo prosta i prawdopodobnie nie będzie dla Ciebie zaskoczeniem. Realizując treści na WWW, najlepiej łączyć aspekt SEO z wymaganiami odbiorców. Jak tego dokonać? Napisz tekst, który będzie interesujący dla użytkownika, a następnie zadbaj o to, aby content był przyjazny dla SEO. Sprawdź, czy frazy kluczowe znajdują się w treści, odmieniaj je i unikaj spamu. Postaraj się pisać na temat, bez odbiegania od tematu. W tekście umieść odpowiedź na pytania, które może zadać użytkownik. Podczas kreowania treści na WWW nie myśl kompletnie o SEO. Dopiero później sprawdzisz, jak gotowy content się prezentuje i naniesiesz ewentualne poprawki.
Zdecydowanie lepiej tworzyć merytoryczne, naprawdę wartościowe teksty, niż puste i nudne zdania tylko po to, aby umieścić w nich frazy kluczowe. Od lat Google zwraca na to uwagę i ciągle aktualizuje algorytm Panda, odpowiedzialny za analizę contentu. Pamiętaj także, że skopiowane treści z innych stron internetowych nie wpłyną pozytywnie na SEO. Dodatkowo mogą być negatywnie odebrane przez użytkowników, którzy te same treści na WWW znajdują u Twojej konkurencji. Reasumując: pisz pod odbiorcę, tworząc merytoryczne teksty. Następnie sprawdź, jak prezentują się pod kątem SEO. Możesz edytować gotowy content, aby dostosować go pod pozycjonowanie.
Jak tworzyć treści na stronę, aby nie narazić się na filtr od Google? Tak naprawdę nie ma w tym nic trudnego. Musisz tylko dowiedzieć się, w jaki sposób działa algorytm Panda. To specjalny system, który został wdrożony w roku 2011 przez Google, aby weryfikować jakość oraz unikalność contentu. Panda ma duże znaczenie w pozycjonowaniu mniej więcej od roku 2016, kiedy pojawiła się duża aktualizacja algorytmu. To odpowiedź Google na walkę ze spamem oraz niskiej jakości treściami na WWW tworzonymi pod SEO. W efekcie, mało wartościowe strony internetowe straciły pozycję na rzecz konkurencji, która realizowała indywidualne strategie content marketingowe, bez kopiowania oraz tworzenia bezsensownych tekstów. Jak tworzyć treści na stronę zgodnie z algorytmem Panda?
Unikaj niskiej jakości, synonimizowanej, treści. Takie działania zostaną zweryfikowane jako thin content i będą negatywnie wpływać na wiarygodność strony internetowej. Tak naprawdę tworząc bezwartościowe treści na WWW, tylko sobie szkodzisz.
Nie kopiuj tekstów z innych stron. Postaraj się również nie umieszczać tego samego contentu na wielu podstronach, chyba że wykorzystasz znacznikcanonical. W ten sposób poinformujesz wyszukiwarkę, która treść jest oryginalna i zaznaczysz, że nie masz na celu kopiować contentu. Wystarczy tag kanoniczny umieścić w kodzie źródłowym strony, gdzie znajduje się „prawdziwy tekst”. W ten sposób unikniesz kary za duplicate content.
Nigdy nie spamuj słowami kluczowymi w tekście. To bardzo ważna rada podpowiadająca, jak tworzyć treścina stronę zgodne z SEO. Frazy muszą znajdować się w tekście naturalnie, dodatkowo odmieniaj je, jeżeli tylko zajdzie taka potrzeba. Wyszukiwarka Google jest naprawdę inteligentna i potrafi poradzić sobie z różnymi formami jednego słowa. Wieloczłonowa fraza kluczowa może być oddzielona w tekście, oto przykład:
”Klawiatura XYZ dostępna w naszej ofercie posiada funkcjonalny moduł bluetooth”.
To zdanie składa się z frazy kluczowej klawiatura bluetooth, choć jej dwa człony zostały rozdzielone. Google nie ma z tym żadnego problemu. Co więcej, wyszukiwarka na zapytanie „stomatolog Warszawa” jest w stanie wyświetlić Ci wyniki składające się z fraz „dentysta Warszawa”. Czasami to, w jaki sposób Google analizuje konkretnie zapytania, jest naprawdę imponujące.
Treści na WWW zgodne z zasadami SEO
Skoro to, jak tworzyć treści na stronę jest już jasne, warto poznać kilka zasad SEO dotyczących contentu. Zawsze pamiętaj, aby łączyć aspekt pozycjonowania z wymaganiami użytkownika. Teksty muszą być jakościowe i merytoryczne. Jak pisać treści na WWW zgodnie z SEO?
Odmieniaj słowa kluczowe i nie bój się oddzielania wieloczłonowych fraz. To już wiesz. A czy masz także świadomość tego, iż warto pogrubiać ważne fragmenty treści? Nie ma to bardzo dużego znaczenia pod kątem SEO, ale algorytmy wyszukiwarek zwracają na to uwagę. Dodatkowo unikaj spamu frazami kluczowymi. Nie ma jednej zasady mówiącej o tym, ile słów powinno być w tekście. Po prostu content ma wyglądać naturalnie – zapamiętaj to!
Zadbaj o strukturę nagłówków. Tekst powinien zaczynać się od H1, a kolejne powinny być oznaczone jako H2. Ewentualnie, jeżeli zachodzi taka potrzeba, w tekście mogą również pojawić się mniejsze nagłówki, na przykład H3 i H4. Jeżeli masz taką możliwość, umieszczaj frazy kluczowe w nagłówkach. Nie wszystkich, ale postaraj się jedno słowo kluczowe umieścić w jednym nagłówków. Pamiętaj, że całość powinna naturalnie się prezentować.
Jeśli odnosisz się do różnych tematów, umieszczaj linki wewnętrzne. Wówczas użytkownicy będą zdecydowanie łatwiej poruszać się po stronie internetowej. Także wyszukiwarki biorą pod uwagę ten aspekt.
Stosując te zasady, sprawisz, że content będzie nie tylko wartościowy dla odbiorców, ale i zgodny z zasadami SEO. W efekcie strona internetowa może pojawić się wyżej w wynikach wyszukiwania i będzie chętnie odwiedzana przez użytkowników.
Jak dbać o umiejscowienie treści na stronie internetowej?
Ważne jest także to w jakim miejscu znajdują się treści na stronę internetową. Warto rozważyć usytuowanie każdego pola tekstowego. Na przykład w przypadku opisów kategorii nie powinno dodawać się tekstu u góry (chyba, że będzie tam krótka zajawka, którą można rozwinąć). W przypadku kategorii produktowych warto wyróżnić przede wszystkim produkty, a nie dodane treści na stronę internetową. Nie narzucaj nikomu konieczności zapoznawania się z tekstem. Niektórzy wolą szybkie zakupy. Użytkownik nie powinien zetknąć się ze ścianą tekstu, poniżej której będą produkty. Jest to niewygodne dla odbiorców, szczególnie korzystających ze smartfonów, gdzie przewijanie byłoby długie.
Absolwent zarządzania. Łączy SEO i content marketing w jednolitą całość. Pozycjonowanie stron traktuje w kategorii strategii marketingowej, która ma znaczenie na każdym etapie ścieżki zakupowej użytkownika. Prywatnie fascynuje się psychologią zachowań konsumenckich.