PozycjonowanieUX

Dlaczego UX jest idealnym uzupełnieniem SEO?

4 min czytania
Dlaczego UX jest idealnym uzupełnieniem SEO?

SEO i UX to techniki, które służą optymalizacji stron. Pierwsze zagadnienie odpowiada za działania, których celem jest osiąganie przez witrynę jak najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwania. UX dotyczy doświadczeń użytkowników strony i ma za zadanie zachęcić ich do jej ponownego odwiedzenia. Połączenie UX i SEO może przynieść zdecydowanie lepsze efekty, niż stosowanie ich osobno. Zobacz w jaki sposób to działa!

Co daje SEO? 

Optymalizowanie strony w zgodzie z technikami SEO wymaga sporo zaangażowania i wiedzy. Każde takie działanie powinno być przeprowadzone zgodnie z instrukcjami administratorów wyszukiwarek internetowych. Witryny, które dopasowują się do ich wytycznych, mogą liczyć na to, że będą oceniane lepiej przez przystosowane do tego algorytmy. Z jakimi korzyściami się to wiąże? 

Prawidłowo przeprowadzone działania SEO sprawiają, że strona osiąga coraz to wyższe miejsca w wynikach wyszukiwania pod konkretnymi frazami. Efektem jest zwiększony ruch na stronie, który przekłada się na jej dostępność i popularność. Zapewnia to większe szanse na częstsze korzystanie z oferowanych przez nią usług. Z tego powodu, stosowanie technik SEO jest jedną ze skuteczniejszych metod na to, aby dana witryna miała szansę dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych klientów lub użytkowników.

Dlaczego UX jest idealnym uzupełnieniem SEO?

Co można osiągnąć dzięki UX? 

Co właściwie mieści się w terminie “doświadczenia użytkownika”? Istotna jest przejrzystość strony i łatwość z jaką się po niej nawiguje oraz to żeby zawarte na niej informacje były łatwe do znalezienia. Content zawarty na stronie powinien być wartościowy, pozbawiony spamu i zgodny z frazami, które pozwalają go wyszukać. Marketing nie może być nachalny, a wszelkie reklamy występujące na stronie przedstawiane w subtelny, niewymuszający interakcji sposób. Wszystko to i wiele więcej ma za zadanie przekonać użytkownika do spędzania na niej czasu i ze skorzystania z przedstawionej na niej oferty.

Zobacz  Poznaj Google Signals i wykorzystaj je w pozycjonowaniu

Tak jak SEO w swoich podstawowych założeniach ma za zadanie wygenerować większy ruch na stronie, tak celem UX jest zamiana tego ruchu w wysoką konwersję. Tak, aby odwiedzający witrynę stali się jej użytkownikami lub klientami. Metodą na to jest zadbanie o to, by ta była user friendly. Dobry produkt czy usługa nie wzbudzą wystarczającego zainteresowania, jeżeli strona na której są oferowane odstrasza. 

Pozytywne doświadczenia użytkowników pomagają także zbudować zaufanie do marki i do tego, co znajduje się w jej ofercie. Witryna, blog czy aplikacja kojarzące się z przyjemną i prostą obsługą sprawią, że odwiedzający będą chętnie do nich wracać i polecać je innym.Jest to sposób na powiększenie bazy klientów lub użytkowników i zatrzymanie ich na stałe. 

Dlaczego zarówno SEO bez UX, jak i UX bez SEO nie da Ci najlepszych wyników? 

Biorąc pod uwagę rozwój algorytmów wyszukiwarek, można zauważyć, że działania SEO i UX wzajemnie się uzupełniają. W wielu kwestiach UX wpływa na pozycjonowanie i odwrotnie. Połączenie obu technik jest słuszne, ponieważ duży ruch bez konwersji zazwyczaj nie spełnia swojego zadania, zwłaszcza jeżeli chodzi o sklepy internetowe. W tym samym kontekście, trudno o zadowalające wyniki sprzedażowe jeżeli użytkowników jest mało, a ich liczba nie wzrasta. Jest to jeden z przykładów na to, jak obie metody działań wzajemnie się uzupełniają. Tylko stosowanie ich naraz zapewnia zwiększenie ruchu na stronie i pomaga jednocześnie w osiągnięciu wysokiej konwersji.

Zobacz  Pozycjonowanie Joomla - Poradnik

Używanie w optymalizacji stron zarówno SEO i UX sprawiło, że narodził się nowy termin – SXO. Search Experience Optimization, czyli Optymalizacja Doświadczeń Użytkownika. Jego istota opiera się na polepszaniu doświadczeń użytkowników, którzy weszli na stronę za sprawą wyników ukazanych w wyszukiwarce. Ta fuzja była nieunikniona, biorąc pod uwagę rozwój algorytmów pozycjonujących w wyszukiwarkach. Te w coraz większym stopniu biorą pod uwagę UX jako kryterium oceniania. Nic nie zwiastuje też tego, by w przyszłości tendencje miały się odwrócić. Można z tego powodu założyć, że wzajemne przenikanie się SEO i UX będzie jeszcze bardziej postępować. Sprawi to, że myślenie o pozycjonowaniu i konwersji jako o oddzielnych kategoriach przestanie obowiązywać.  

Dlaczego UX jest idealnym uzupełnieniem SEO?

Rady dla początkujących z SXO

Jak skutecznie wprowadzać strategie optymalizacji strony w zgodzie z SXO, aby wykazywały się one dużą efektywnością? Podejmując się tak kompleksowej pracy, nietrudno o popełnienie błędów. Te jednak mogą być łatwe do uniknięcia. Wystarczy pamiętać o paru podstawowych zagadnieniach, których dopilnowanie pomoże osiągnąć pozytywne rezultaty. Są to:

Dostosowanie do urządzeń mobilnych

Coraz większy ruch internetowy generowany jest przez urządzenia mobilne. Ignorowanie tego trendu z pewnością nie przyczyni się do poprawy wyników konwersji. Strona musi być responsywna. Oznacza to dopasowanie do ekranów o różnych wymiarach i rozdzielczościach. Umożliwi to użytkownikom mobilnym korzystanie z niej w wygodny sposób i zatrzyma ich na dłużej. 

Budowanie zaufania

Jeszcze zanim użytkownik odwiedzi stronę, może mieć na jej temat pozytywną opinie. Umieszczanie linków prowadzących do strony w zewnętrznych, renomowanych witrynach to jeden ze sposobów. Równie istotne może okazać się zbudowanie odpowiedniego wizerunku i zaplecza marki w social mediach. 

Zobacz  Jak przejąć domenę? Poradnik

Łatwa nawigacja na stronie

Przejrzysty układ pozwala użytkownikom na sprawniejsze poruszanie się po witrynie i odnajdywanie na niej pożądanych informacji lub produktów. Zbytnie skomplikowanie struktury strony może odstraszać i zrażać do przyszłych odwiedzin. Nawigacja na stronie powinna być intuicyjna. Odpowiednio rozplanowane podstrony ułatwia również dostęp botom i przez to wpływa na lepsze pozycjonowanie. 

Fachowy i odpowiednio sformatowany content

Dostarczanie eksperckiej treści jest ważnym czynnikiem, który sprawia, że użytkownicy chcą wracać na stronę i korzystać z jej zasobów. Równie istotne jest odpowiednie formatowanie tekstów, tak by były czytelne i nie męczyły. Fachowa treść nie będzie wystarczającą zachętą, jeżeli zostanie wstawiona na stronę w niechlujny sposób. 

Testowanie

SXO jest ciągle ewoluującą strategią, która cały czas wystawiana jest na wiele zmiennych. Zmiany na stronie, wprowadzone w ramach strategii SXO, należy w dalszym ciągu poddawać analizie. Wymaga to zaangażowania i reakcji na potrzeby użytkowników. Należy nastawić się na to, że nie wystarczy jednorazowe wprowadzenie modyfikacji, by osiągnąć zamierzone efekty. 

Zespół Semcore odpowiedzialny za tworzenie wartościowego contentu na temat marketingu internetowego. Część treści tworzymy wspólnie, rozmawiając o nich i pozyskując wiedzę od ekspertów ze wszystkich działów. W artykułach blogowych przedstawiamy między innymi: aktualne informacje dotyczące: SEO, UX, tworzenia i optymalizacji płatnych kampanii reklamowych, zarządzania sklepami internetowymi. Pokazujemy w jaki sposób można samodzielnie dokonać zmian na własnej stronie, przedstawiamy także ważne argumenty przemawiające na korzyść nowoczesnych rozwiązań.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy