Biznes

Dlaczego warto stosować wolontariat pracowniczy?

3 min czytania
Dlaczego warto stosować wolontariat pracowniczy?

O wolontariacie pracowniczym jest mowa w sytuacji, gdy przedsiębiorca wspiera działalność charytatywną pozarządowych organizacji i dobrowolnie wspierają go w tym zatrudnieni pracownicy. Działanie to wymaga zaangażowania i kreatywności zarówno od pracodawcy, jak i od samych pracowników. Jest jednak opłacalne. Sprawdź, na czym dokładnie polega ten sposób zarządzania obowiązkami i dlaczego warto go stosować.

Czym jest wolontariat pracowniczy?

Wolontariat pracowniczy to nieodpłatna i dobrowolna praca, której cel to osiągnięcie wspólnego dobra. Służy ona wsparciu lokalnej społeczności, jakiejś inicjatywy, organizacji pozarządowej lub na przykład instytucji publicznej. Wspomniany rodzaj aktywności to również nieoceniona i nieformalna edukacja obywatelska. W przypadku wolontariatu pracowniczego bardzo ważne jest wspomożenie działania przez pracowników firm. Wspomniana nieodpłatna i dobrowolna praca nie jest uregulowana przepisami prawnymi, jednak opiera się na ogólnych regulacjach, które dotyczą wolontariatu i pochodzą z ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. 

Jakie korzyści daje pracodawcom wolontariat pracowniczy?

W przypadku działań, które polegają na wspólnym czynieniu dobra w ramach wolontariatu pracowniczego, może znacząco poprawić się atmosfera w zakładzie pracy. Wyjazdy integracyjne, szkolenia i stosowanie kart pracowniczych bardzo często jest już niewystarczające. W trakcie wspólnego działania pracodawcy z pracownikami przy wolontariacie pracowniczym możliwe jest również „zbliżenie” się do siebie ludzi. Za sprawą wzajemnego poznania się personelu, ich współpraca (tym razem na gruncie zawodowym) może stać się jeszcze bardziej owocna. Dodatkowo pracownicy będą zadowoleni z tego, jak funkcjonuje przedsiębiorstwo, w którym są zatrudnieni. Trzeba pamiętać także o tym, że firma, która angażuje się w działania charytatywne, buduje pozytywny wizerunek swojej marki

Zobacz  Brief — co to jest i jak powinien wyglądać?

Jeżeli szczególnie zależy Ci na pozytywnym obrazie Twojej marki, możesz dodatkowo skonsultować się ze sprawdzoną agencją marketingu internetowego. 

Dlaczego warto stosować wolontariat pracowniczy?

Przeczytaj także: Pozycjonowanie lokalne i kampanie Google Ads

Jakie korzyści dla pracowników niesie wolontariat pracowniczy?

Jeżeli zdecydujesz się na wolontariat pracowniczy, możesz być pewien obopólnych korzyści. Pracownicy sprawdzą się bowiem w nowych sytuacjach, a w związku z tym nabędą nową wiedzę i umiejętności, które okażą się nieocenione w trakcie codziennego wykonywania obowiązków zawodowych. Ponadto, jak wspomnieliśmy, w trakcie działań związanych z wolontariatem pracowniczym, osoby, które w nim uczestniczą, integrują się ze sobą. Z kolei dobry i zgrany zespół buduje pozytywną atmosferę. W takim przypadku pracownicy będą po prostu lubić miejsce, w którym pracują i z chęcią wykonywać powierzone im obowiązki. 

Gdzie najczęściej wykorzystać można wolontariat pracowniczy?

Zapotrzebowanie na wolontariat pracowniczy jest ogromne. Zwłaszcza w instytucjach, które zajmują się wspieraniem osób znajdujących się w trudnych sytuacjach życiowych. Niekiedy wolontariat obejmuje także pomoc zwierzętom. Gdzie zatem można wykorzystać nieodpłatną i dobrowolnie wykonywaną pracę? Między innymi w następujących miejscach:

  • hospicja,
  • szpitale,
  • domy dziecka,
  • schroniska,
  • fundacje,
  • stowarzyszenia,
  • kluby sportowe (w tym ostatnim przypadku można mówić o wolontariacie sportowym,   na przykład pomocy przy organizacji dużych imprez, takich jak choćby zawody).

Podsumowując, wolontariat oznacza chęć zaangażowania. Jeżeli zdecydujesz się na włączenie takich działań do swojego przedsiębiorstwa, możesz liczyć na sporo korzyści zarówno jako pracodawca, jak i indywidualnych korzyści pracowników. Niemałą rolę odgrywa także poprawa wizerunku firmy. Z tym ostatnim pomoże także wsparcie sprawdzonej agencji marketingu internetowego.

Zespół Semcore odpowiedzialny za tworzenie wartościowego contentu na temat marketingu internetowego. Część treści tworzymy wspólnie, rozmawiając o nich i pozyskując wiedzę od ekspertów ze wszystkich działów. W artykułach blogowych przedstawiamy między innymi: aktualne informacje dotyczące: SEO, UX, tworzenia i optymalizacji płatnych kampanii reklamowych, zarządzania sklepami internetowymi. Pokazujemy w jaki sposób można samodzielnie dokonać zmian na własnej stronie, przedstawiamy także ważne argumenty przemawiające na korzyść nowoczesnych rozwiązań.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy