Co to jest Employee Value Proposition?
3 min
3 min
Na skróty
Wysokie wynagrodzenie to nie jedyna rzecz, która będzie przyciągała do Ciebie nowych pracowników. Jeśli chcesz zapewnić sobie najlepszych z najlepszych, musisz zaoferować im coś więcej, co pozwoli im poczuć się dobrze w Twojej firmie.
Employee Value Proposition (EVP, pracownicza propozycja wartości) to obietnica, którą jako pracodawca składasz swoim pracownikom w zamian za ich zaangażowanie. Ta obietnica zawiera sumę wszystkich korzyści i nagród, jakie pracownicy otrzymują od organizacji, w której pracują. Avinash Pawar i Kuldip S. Charak definiują EVP jako jedyny w swoim rodzaju układ korzyści, które pracownik otrzymuje konsekwentnie za umiejętności, możliwości i doświadczenie, które przekazują organizacji. Twój EVP jest rdzeniem Twojej marki pracodawcy i powinien charakteryzować istotę Twojej organizacji oraz dlaczego jest wyjątkowa.
Przeczytaj także: Pozycjonowanie
Aby przyciągnąć i zatrzymać najlepszych pracowników, skuteczny EVP będzie musiał obejmować coś więcej niż tylko przyzwoitą pensję i ogólne wynagrodzenie. 64% organizacji wskazuje, że ich największym wyzwaniem dla łowców talentów jest ich przyciągnięcie do siebie. Specjaliści HR i liderzy muszą zrozumieć, że najlepsi kandydaci wiele oczekują od swoich pracodawców i będą szukać firm oferujących korzyści EVP, takie jak:
Ponieważ przyciąganie najlepszych talentów jest trudniejsze niż kiedykolwiek, niezmiernie ważna stała się spójna i efektywna komunikacja Employee Value Proposition (EVP). Wielu rekruterów i innych specjalistów HR zaplanowało teraz strategie komunikacji swojego EVP i marki pracodawcy z obecnymi i potencjalnymi przyszłymi kandydatami. Stosunkowo nowa metoda łatwiejszego i wydajniejszego dostarczania tych wiadomości pracodawcy nazywa się Inbound Recruiting, a cała koncepcja wykorzystania metodologii marketingowych do rekrutacji i zatrudniania nazywa się Recruitment Marketing.
Metodologie Recruitment Marketing są zwykle realizowane za pomocą narzędzi i oprogramowania Recruitment Marketing, które sprawiają, że cały proces jest łatwiejszy i bardziej produktywny. Dzięki tym narzędziom łatwiej jest komunikować Employee Value Proposition z kandydatami poprzez angażującą stronę kariery, automatyczne kampanie e-mailowe, rekrutacje społecznościowe i wiele innych kanałów. W ten sposób rekruterzy mogą zachęcić Candidate Engagement i poprawić ogólne Candidate Experience.
Przeczytaj także: SXO
EVP to propozycja wartości, która zachęci osobę poszukującą pracy do aplikowania do organizacji i utrzymania tam istniejącego pracownika. Żadne działania marketingowe nie mogą się powieść bez propozycji wartości. Propozycja wartości pracodawcy mówi ludziom, dlaczego firma jest pracodawcą z wyboru. EVP musi być strategią skoncentrowaną na pracownikach, która jest utrzymywana przy życiu i aktualna dzięki ciągłej interakcji z pracownikami i zewnętrznym badaniom rynku. Twój EVP nie może odnieść sukcesu, jeśli nie wiesz, co jest uważane za atrakcyjne i pożądane przez potencjalnych i obecnych pracowników.
Podczas gdy employer branding otacza to, z czego Twoja organizacja jest dobrze znana, EVP określa bezpośrednio korzyści, które oferujesz jako pracodawca. Employer branding przedstawia unikalny punkt sprzedaży (UVP) Twojej organizacji i służy do odróżnienia Cię od konkurencji zarówno dla kandydatów, jak i konsumentów.