Content MarketingPozycjonowanie

Evergreen content – jak tworzyć ponadczasowe treści?

3 min czytania
Evergreen content - jak tworzyć ponadczasowe treści?

Tworzenie ponadczasowych treści zgodnych z zasadami evergreen to doskonały sposób na zwiększenie ruchu w witrynie oraz poprawę pozycji w organicznych (naturalnych) wynikach wyszukiwania również na frazy z długiego ogona (long tail SEO keywords). Jeżeli chcesz się dowiedzieć, w jaki sposób zbudować lojalność wśród konsumentów i przyciągać na swoją stronę klientów przez cały czas (niezależnie od zmieniających się trendów branżowych), czytaj dalej!

Evergreen content - jak tworzyć ponadczasowe treści?

Evergreen content – co to jest?

Wiecznie żywe treści – tak można określić evergreen content w kilku słowach. Są nieustannie ważne, aktualne i użyteczne. Wyróżnia je ponadczasowość. Generują ruch na stronie przez bardzo długi czas (nawet ponad kilka lat). Nie zawierają dat, a w konsekwencji nie wymagają generalnych aktualizacji. Wystarczy napisać je raz, a dobrze i regularnie dodawać istotne fragmenty, które mogą okazać się wartościowe dla czytelników.

Charakterystyka evergreen content – wiecznie żywe treści w praktyce!

Wiecznie żywe treści charakteryzują się:

  • trwałością – evergreen content może utrzymywać wartość przez wiele lat (niezależnie od daty publikacji);
  • uniwersalnością – wiecznie żywe treści dotyczą najczęściej uniwersalnych tematów lub problemów (przykładowo: poradniki zdrowotne, finansowe lub edukacyjne, które są ponadczasowe i nie wymagają generalnych aktualizacji, dzięki czemu okazują się przydatne internautom praktycznie zawsze);
  • przydatnością – treści evergreen dostarczają użytkownikom praktycznej wiedzy niezależnie od ich lokalizacji oraz sytuacji (są zazwyczaj niezbędne osobom szukającym rozwiązania konkretnych problemów);
  • popularnością – evergreen content przyciąga spory i przede wszystkim regularny ruch na stronę, co z kolei wpływa pozytywnie na pozycję w wyszukiwarkach oraz budowanie marki;
  • wysoką jakością – właściwie napisane treści zgodne z zasadami evergreen są przystępne, użyteczne i wartościowe dla użytkowników (w konsekwencji skutecznie przyciągają oraz utrzymują potencjalnych klientów na Twoim blogu, co wpływa pozytywnie na SEO).
Zobacz  SEO dla branży beauty – co musisz wiedzieć?

Przykłady evergreen content – TOP 3

Spośród najpopularniejszych przykładów wiecznie żywych treści możemy wymienić m.in.:

Kalkulatory hipoteczne

Zapotrzebowanie na kalkulatory hipoteczne nie maleje, a internauci używają ich bardzo często. Dobrym przykładem jest serwis Bankrate, który służy odbiorcom do rozwiązania konkretnego problemu – określenia raty kredytu.

Evergreen content - jak tworzyć ponadczasowe treści?

Bazując na statystykach z narzędzia Semrush, przedstawiona podstrona odnotowuje ponad 2,5 miliona odsłon każdego miesiąca. Sekret? Użyteczne treści wspierające internautów oraz specjalistyczne i przejrzyste narzędzie do wykorzystania za darmo.

Evergreen content - jak tworzyć ponadczasowe treści?

Artykuły blogowe przedstawiające konkretne zestawienia

Znakomitym przykładem wiecznie żywych treści może być artykuł blogowy z serwisu Copyblogger. Został napisany w 2014 roku, a pomimo tego rankuje na najwyższych miejscach w organicznych (naturalnych) wynikach wyszukiwania.

Evergreen content - jak tworzyć ponadczasowe treści?

Wpis rozwiązuje najważniejsze problemy copywriterów na temat optymalizacji ich contentu. Autorzy prawdopodobnie na bieżąco go aktualizują, dodając najważniejsze elementy do struktury, natomiast poprzednie punkty nie są likwidowane (ewentualnie nieznacznie zmieniane).

Case study semcore.pl

Wiecznie żywymi treściami możemy nazwać także case study oraz historie sukcesu – nasze lub klientów. W tym przypadku nie trzeba ich nawet aktualizować. Wystarczy napisać daną treść raz, ale porządnie. Internauci będą wracać do tego contentu, niezależnie od zmieniających się trendów.

Dobrym przykładem jest Case Study – Pozycjonowanie stron. Za jego pomocą odpowiedzieliśmy na bardzo istotne pytanie pt.: “Czy 1 000 000 zł wystarczy, aby wypozycjonować stronę w branży pozycjonowania (SEO)?”.

Zobacz  Czy wyniki wyszukiwania Google bez favicon są błędem?

Evergreen content - jak tworzyć ponadczasowe treści?

Rozwiązane zostało również sporo problemów dot. strategii pozycjonowania oraz zaplecza niezbędnego do realizacji najbardziej wymagających projektów SXO.

Jak tworzyć ponadczasowe treści? – evergreen content w 5 prostych krokach!

Aby stworzyć ponadczasową treść (evergreen content), warto przede wszystkim skupić się na rozwiązaniach, które są przez cały czas aktualne i przydatne dla czytelników. Nasze rekomendacje:

  1. Wybierz temat, który nie będzie przestarzały – a jego merytoryka nie ulegnie zmianom w najbliższym czasie (np. poradniki lub historie sukcesu pomocne w rozwiązaniu konkretnych problemów).
  2. Skup się na problemach czytelnika – twórz treści pomocne dla Twojej grupy docelowej (spraw, żeby były praktyczne, a zawarta wiedza łatwa do zastosowania).
  3. przygotowuj content zgodnie z zasadami evergreen – unikaj odniesień do bieżących wydarzeń lub trendów, które z czasem przestaną być aktualne (zamiast tego skup się na uniwersalnych, ponadczasowych tematach).
  4. Postaw wyłącznie na wartościowe informacje – nawiąż do ważnych statystyk, badań oraz porad ekspertów.
  5. Dokonuj regularnych aktualizacji – evergreen content również się starzeje, dlatego ważne, aby regularnie dodawać nowe fragmenty, nieco edytując również starsze informacje.

Zachęcamy również do promowania treści – aby wiecznie żywy content docierał do szerszej publiczności. Promuj go poprzez pozycjonowanie strony internetowej (wykorzystuj słowa kluczowe z długiego ogona), w mediach społecznościowych, a także za pomocą kampanii Google Ads (dawniej AdWords). 

Jeżeli chcesz się dowiedzieć, czy treści na Twojej stronie internetowej są ponadczasowe – skorzystaj z audytu SEO. Wskażemy wady i zalety serwisu, który prowadzisz, a dodatkowo zarekomendujemy poprawki. Dziękujemy za przeczytanie tego artykułu i życzymy powodzenia w tworzeniu wiecznie żywego contentu!

Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 4

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy