Na skróty
Tworzenie ponadczasowych treści zgodnych z zasadami evergreen to doskonały sposób na zwiększenie ruchu w witrynie oraz poprawę pozycji w organicznych (naturalnych) wynikach wyszukiwania również na frazy z długiego ogona (long tail SEO keywords). Jeżeli chcesz się dowiedzieć, w jaki sposób zbudować lojalność wśród konsumentów i przyciągać na swoją stronę klientów przez cały czas (niezależnie od zmieniających się trendów branżowych), czytaj dalej!
Wiecznie żywe treści – tak można określić evergreen content w kilku słowach. Są nieustannie ważne, aktualne i użyteczne. Wyróżnia je ponadczasowość. Generują ruch na stronie przez bardzo długi czas (nawet ponad kilka lat). Nie zawierają dat, a w konsekwencji nie wymagają generalnych aktualizacji. Wystarczy napisać je raz, a dobrze i regularnie dodawać istotne fragmenty, które mogą okazać się wartościowe dla czytelników.
Wiecznie żywe treści charakteryzują się:
Spośród najpopularniejszych przykładów wiecznie żywych treści możemy wymienić m.in.:
Zapotrzebowanie na kalkulatory hipoteczne nie maleje, a internauci używają ich bardzo często. Dobrym przykładem jest serwis Bankrate, który służy odbiorcom do rozwiązania konkretnego problemu – określenia raty kredytu.
Bazując na statystykach z narzędzia Semrush, przedstawiona podstrona odnotowuje ponad 2,5 miliona odsłon każdego miesiąca. Sekret? Użyteczne treści wspierające internautów oraz specjalistyczne i przejrzyste narzędzie do wykorzystania za darmo.
Znakomitym przykładem wiecznie żywych treści może być artykuł blogowy z serwisu Copyblogger. Został napisany w 2014 roku, a pomimo tego rankuje na najwyższych miejscach w organicznych (naturalnych) wynikach wyszukiwania.
Wpis rozwiązuje najważniejsze problemy copywriterów na temat optymalizacji ich contentu. Autorzy prawdopodobnie na bieżąco go aktualizują, dodając najważniejsze elementy do struktury, natomiast poprzednie punkty nie są likwidowane (ewentualnie nieznacznie zmieniane).
Wiecznie żywymi treściami możemy nazwać także case study oraz historie sukcesu – nasze lub klientów. W tym przypadku nie trzeba ich nawet aktualizować. Wystarczy napisać daną treść raz, ale porządnie. Internauci będą wracać do tego contentu, niezależnie od zmieniających się trendów.
Dobrym przykładem jest Case Study – Pozycjonowanie stron. Za jego pomocą odpowiedzieliśmy na bardzo istotne pytanie pt.: “Czy 1 000 000 zł wystarczy, aby wypozycjonować stronę w branży pozycjonowania (SEO)?”.
Rozwiązane zostało również sporo problemów dot. strategii pozycjonowania oraz zaplecza niezbędnego do realizacji najbardziej wymagających projektów SXO.
Aby stworzyć ponadczasową treść (evergreen content), warto przede wszystkim skupić się na rozwiązaniach, które są przez cały czas aktualne i przydatne dla czytelników. Nasze rekomendacje:
Zachęcamy również do promowania treści – aby wiecznie żywy content docierał do szerszej publiczności. Promuj go poprzez pozycjonowanie strony internetowej (wykorzystuj słowa kluczowe z długiego ogona), w mediach społecznościowych, a także za pomocą kampanii Google Ads (dawniej AdWords).
Jeżeli chcesz się dowiedzieć, czy treści na Twojej stronie internetowej są ponadczasowe – skorzystaj z audytu SEO. Wskażemy wady i zalety serwisu, który prowadzisz, a dodatkowo zarekomendujemy poprawki. Dziękujemy za przeczytanie tego artykułu i życzymy powodzenia w tworzeniu wiecznie żywego contentu!
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.