Growth Hacker – opis stanowiska
3 min
3 min
Na skróty
Mówi się o tym, że Growth Hacking zaczyna się tam, gdzie taktyka marketingowa spotyka się ze strategią rozwoju produktu. Celem eksperta z tej dziedziny jest doprowadzenie do sytuacji, w której coraz więcej użytkowników poleca innym Twój produkt. Połączenie marketingu ze strategią było podstawową przyczyną ogromnego sukcesu Facebook oraz Twittera. Przeczytaj więcej informacji na temat tego, kim jest Growth Hacker.
Growth Hacking jest wartościową techniką marketingową, która daje firmom możliwość dynamicznego wzrostu. Tłumacząc dosłownie na język polski, oznacza to “hakowanie wzrostu”. W związku z tym cel tej techniki to nie tylko dotarcie z reklamowym komunikatem do jak największej grupy odbiorców, ale przede wszystkim zadbanie o wzrost konwersji. Jest zasadnicza różnica pomiędzy tym, co nazywany marketingiem efektywnościowym a Growth Hackingiem. W tym pierwszym przypadku działania polegają głównie na płatnej reklamie.
Growth Hacking działa z kolei dużo bardziej spontanicznie, a eksperci wykorzystują w nim między innymi:
i wiele więcej. Pomimo, że metod jest naprawdę dużo, cel zawsze ogranicza się do tego, aby jak najszybciej zmaksymalizować wzrost danego biznesu.
Na temat opisywanej techniki marketingowej powstała ogromna liczba książek. Mogą one poprowadzić Cię przez najważniejsze koncepty, a także techniki. Growth Hacking na przestrzeni ostatnich lat bardzo szybko ewoluował. Budżety, które są wydawane przez firmy, w tym akurat kanale reklamowym, są gigantyczne.
Nierzadko są wyższe niż kwoty, które przedsiębiorstwa inwestują w tradycyjny marketing. Pojawiła się bowiem możliwość bardzo szczegółowego mierzenia wyników, a także targetowania. Istnieje duże zapotrzebowanie na osoby, które zajmują się skutecznie Growth Hackingiem.
Zarobki takich pracowników bywają naprawdę imponujące. Jeśli patrzysz na to zagadnienie, pamiętaj, że możesz skorzystać z usług dobrej agencji marketingowej. W tych najlepszych pracują doświadczeni Growth Hackerzy. Jedną z godnych polecenia firm tego typu jest Semcore. Jeżeli z kolei jesteś osobą, która chce podjąć zatrudnienie w tym zawodzie, sprawdź, jakie są wymagania na tym stanowisku pracy.
Ekspert Growth Hackingu łączy umiejętności marketera, menedżera produktu, a także sprzedawcy. Jak wspomnieliśmy, zakres jego obowiązków różni się jednak od zakresu zadań specjalistów do spraw mediów społecznościowych.
Podstawową umiejętnością, która jest wymagana od Growth Hackera jest umiejętność analizy dużej liczby danych. To właśnie ci eksperci korzystają bowiem z narzędzi, które pozwalają na zbieranie informacji o klientach oraz użytkownikach. Wykorzystują oni między innymi narzędzia takie jak:
Opanowanie ich do perfekcji jest jednym z wymogów pracy w tym zawodzie. Ponadto dobrej klasy Growth Hacker musi szybko uczyć się i adaptować do nowych warunków. Jeżeli chcesz wykonywać tę profesję, koniecznie musisz umieć również podejmować szybko decyzje i brać na siebie odpowiedzialność za nie.
Bardzo ważnym aspektem tego zawodu jest również umiejętność pracy w zespole. Osoba zatrudniona na tym stanowisku pracuje bowiem pomiędzy działem sprzedaży i rozwoju produktu a działami marketingu.
Odpowiedź na to pytanie zapewne Cię nurtuje. Zarobki tego specjalisty mogą być naprawdę imponujące. Dla przykładu pracownik zatrudniony na stanowisku Head of Growth może osiągać wypłatę w wysokości nawet kilkunastu tysięcy złotych miesięcznie.
Osoby, które są na jeszcze nieco niższym etapie, również mogą liczyć na kilkutysięczne wypłaty. Warto również wspomnieć o możliwościach pracy za granicą. Marketing internetowy działa bowiem w każdym kraju w podobny sposób. Na ten stosunkowo nowy zawód jest spore zapotrzebowanie, a praca niewątpliwie jest interesująca. Przekonaj się, czy kariera w tym zawodzie jest właśnie dla Ciebie.