Strona internetowa to Twoje miejsce w sieci. Od tego jak witryna będzie stworzona i w jaki sposób pozycjonowana zależy to, ile osób ją odwiedzi i na jak długo na niej zostanie. Obecnie własną stronę internetową ma większość firm. Współcześnie nie decydują się na jej posiadanie wyłącznie małe, lokalne firmy. Ile kosztuje strona internetowa? W tej kwestii nie będziemy oryginalni i odpowiemy, że to zależy od wielu czynników. Jakie one są, w jaki sposób zaplanować stworzenie strony internetowej i jakich kosztów można się spodziewać? Na te i inne pytania odpowiemy poniżej.
Na skróty
Blog, sklep online, wizytówka… Ile kosztuje strona internetowa?
Wybór sposobu prezentowania Twojej działalności w internecie ma największe przełożenie na cenę. Jeśli chcesz mieć tylko swoją wizytówkę w sieci (czyli stronę będącą portfolio) albo statyczną witrynę opisującą działania firmy, to w tym przypadku koszt będzie najniższy. To wydatek od około tysiąca złotych do dwóch. Możesz znaleźć także tańsze oferty, szczególnie od początkujących twórców stron internetowych. Wtedy musisz zadbać o konstrukcję umowy. Warto, aby zawierała ona nie tylko zapisy dotyczące terminu, kosztów poprawek, ale także opis wyglądu i funkcjonalności strony. Z najniższymi cenami zawsze wiąże się duże ryzyko. Warto brać to pod uwagę podczas wybierania osoby, która stworzy stronę.
Koszty stworzenia bloga to średnia półka cenowa. Wszystko zależy od tego, z jakich części ma być on stworzony i czy projekt ma być w pełni autorski. To kwestie ustalane indywidualnie. Strony, które nie są statyczne, a opierają się na systemach do zarządzania treścią typu CMS – na przykład WordPress, są droższe, jednak można nimi samodzielnie zarządzać w łatwy sposób. Chyba, że zdecydujesz się na założenie takiej strony samodzielnie z wykorzystaniem jednego z szablonów – wtedy cena strony to koszt domeny, serwera oraz szablonu + Twój czas.
Sklep online należy do najdroższych stron internetowych. Można zakładać je na popularnych systemach do tego przeznaczonych. Koszt strony internetowej będącej jednocześnie sklepem jest uzależniony od wielu czynników.
Twój pomysł na stronę
Przed wybraniem wykonawcy strony internetowej warto obejrzeć przykładowe realizacje wielu twórców i firm. Obejrzenie kilkunastu różnych witryn pozwoli doprecyzować wymagania i dostrzec ciekawe rozwiązania, o których wcześniej się nie pomyślało. Współpraca z firmą, która zajmuje się jednocześnie pozycjonowaniem i marketingiem przyniesie dodatkowe korzyści – możesz być pewny, że Twoja strona będzie nowoczesna i wyróżni się spośród innych. Nie tylko wyglądem i funkcjonalnościami, ale także miejscem w wynikach wyszukiwania.
Konkurencyjność
Jeśli zależy Ci na tym, aby Twoja strona była wyjątkowa, przyciągała klientów, czytelników, a zarazem zostawiała konkurencję daleko w tyle, to nie warto oszczędzać. Raz postawiona w profesjonalny sposób strona da Ci wiele korzyści w dłuższej perspektywie czasu. Można ją łatwo zmieniać, edytować, dostosowywać do najnowszych trendów, aktualizować i wypełniać wartościową treścią. Strona internetowa w ujęciu biznesowym jest inwestycją, która zdecydowanie się opłaca. Tym bardziej, jeśli zwrócisz się do specjalistów w sprawie pozycjonowania i marketingu. Będą mieli solidne podstawy do pracy, zdecydowanie szybciej i łatwiej będzie pracować nad solidnie postawioną stroną internetową. Lepiej wydać więcej na starcie, niż później płacić dużo więcej za poprawki i zmiany. Cena będzie zależała od Twoich wymagań, ale jeśli chcesz mocno się wyróżnić to myśl o kwotach mieszczących się w przedziale 10-30 tysięcy złotych.
Mogą się sprawdzić na początku kariery blogowej, albo kiedy masz wystarczającą wiedzę, aby samodzielnie dokonywać ewentualnych zmian. Z dnia na dzień pojawia się coraz więcej firm oferujących kreatory stron www. Można to wypróbować, ale już po kilku chwilach zauważysz niedociągnięcia i elementy, które Ci nie odpowiadają. Jeśli chodzi o bezpłatne szablony, warto sprawdzić czy nie zawierają linijek kodu, które w przyszłości Ci zaszkodzą. Do tego potrzebna jest wiedza, więc nie zawsze jest się w stanie samodzielnie zweryfikować darmowe rozwiązania pod kątem bezpieczeństwa. Tanie i bezpłatne rozwiązania mogą być dobre na początku, kiedy nie chcesz jeszcze inwestować dużych pieniędzy w profesjonalne projekty. Większość osób po kilku miesiącach korzystania z bezpłatnych narzędzi decyduje się na unikalny projekt.
Od pomysłu do realizacji – Ile kosztuje strona internetowa?
Już wyjaśniliśmy od czego zależy to, ile kosztuje strona internetowa. Wiesz dlaczego oferty są tak zróżnicowane i na co zwracać uwagę wybierając twórcę strony. Najważniejsze są: pomysł, plan, skonkretyzowanie oczekiwań i ustalenie czy strona ma być tylko wizytówką, czy też czymś więcej. Polecamy więcej czasu i uwagi poświęcić na ustalenie wszystkich cech strony internetowej, aby dobór wykonawcy był łatwy i nie opierał się wyłącznie na tym, jakie poniesie się koszty, a na tym czy strona będzie spełniała oczekiwania.
Strona gotowa – czy to wszystko?
Jeśli strona jest Twoją wizytówką i tylko prezentuje Twoją firmę to tak, możesz umieszczać ją w sieci, stopce maila i innych miejscach. Jeśli jednak chcesz, aby Twoja strona się wyróżniała, żeby sprzedawała, to koniecznie pomyśl o pozycjonowaniu i opracuj strategię dotyczącą umieszczanych treści. Jeśli zależy Ci na tych kwestiach, a nie wiesz od czego zacząć, to zapoznaj się z naszym tekstem dotyczącym pozycjonowania stron, albo odezwij się do nas i powiedz, czego potrzebujesz.