Pozycjonowanie

Jak dobrze zlecić pozycjonowanie specjalistom?

4 min czytania
Jak dobrze zlecić pozycjonowanie specjalistom?

Zlecenie pozycjonowania specjalistom jest bardzo ważnym zadaniem. Od tego, jak kompleksowo podejdziemy do przekazania wytycznych naszego projektu, konkretnych założeń i oczekiwań – takie efekty uzyskamy. W dzisiejszym artykule podpowiemy, na co zwrócić uwagę, delegując fachowcom zadania SEO dot. sklepu e-commerce lub strony internetowej.

Jak dobrze zlecić pozycjonowanie specjalistom?

Zlecenie pozycjonowania specjalistom – na co zwrócić uwagę przy delegowaniu konkretnych zadań?

W pierwszej kolejności przedstaw swoje oczekiwania i założenia projektowe. W zależności od indywidualnych preferencji oraz specyfiki Twojego biznesu możesz zdecydować się na rozwiązania tj.:

  • zwiększenie ruchu w serwisie,
  • budowa zaufania do marki,
  • maksymalizacja konwersji.

Na ogół pozycjonowanie, czyli inaczej SEO (ang. Search Engine Optimization) pozwala uzyskać efekty w każdej z tych dziedzin. To naturalna kolej rzeczy. Po wdrożeniu strategii pozycjonerskiej zwiększa się ruch w witrynie, a co za tym idzie budowa zaufania do marki i konsekwentnie maksymalizacja konwersji.

Na ostatnim punkcie powinniśmy skupić się najbardziej. Zanim rozpoczniemy współpracę z agencją i zatwierdzimy strategię SEO, poinformujmy specjalistów o efektach, jakie chcemy osiągnąć w kontekście maksymalizacji konwersji i mikrokonwersji. W tym przypadku możemy zdecydować się na m.in.:

  • dodatkowe zakupy w witrynie;
  • włożenie produktu do koszyka;
  • skorzystanie z oferowanej usługi;
  • wypełnienie formularza kontaktowego;
  • zapis do newslettera;
  • pobranie aplikacji, e-booka lub pdf-a instruktażowego;
  • uzyskanie połączenia poprzez kliknięcie numeru telefonu;
  • odtworzenie wideo;
  • rejestrację użytkownika w Twoim serwisie,
  • dodanie oceny do produktu.

Wybór konkretnych działań dot. konwersji lub mikrokonwersji jest bardzo ważny, ponieważ od tego zależy, w jaki sposób specjaliści opracują ścieżkę zakupową na Twojej stronie internetowej.

Zobacz  Marketing afiliacyjny – czym jest i czy działa?

Jeżeli Twoim celem są zakupy w witrynie, ścieżka konwersji zostanie zaprojektowana przy użyciu innych metod niż w przypadku odtworzenia wideo lub wypełnienia formularza kontaktowego. Proces pozycjonowania nie będzie się różnił w żadnym wypadku, natomiast budowa strony już tak (np. innymi sformułowaniami Call to Action, nieco większymi możliwościami wyboru podczas podążania użytkownika w celu wykonania konwersji czy też bardziej różnicowanymi funkcjonalnościami tj. live chat).

Zlecę pozycjonowanie – czyli o czym jeszcze warto pamiętać?

Zlecając pozycjonowanie powinieneś wykazać się przynajmniej podstawową znajomością SEO – wówczas specjaliści zobaczą, że usługi w obrębie Twojej witryny należy wykonywać skrupulatnie, ponieważ wszystko będziesz kontrolował. Poniżej przedstawiamy kilka aspektów, o których warto pamiętać podczas rozmowy ze specjalistami SEO w kontekście przyszłej współpracy.

Naturalny link-building z tematycznych źródeł

Jak dobrze zlecić pozycjonowanie specjalistom?

Jako osoba zlecająca pozycjonowanie nie jesteś w stanie przewidzieć, czy dany link umieszczony na konkretnej stronie przyniesie wartość pod kątem SEO. Wynika to z prostego powodu – przy zastosowaniu odpowiedniej strategii link-buildingu nawet witryny wyglądające jak typowe zaplecza spamerskie mogą zwiększyć renomę Twojego serwisu z punktu widzenia robotów Google (tzw. crawlerów).

Upewnij się jednak, że każdy odnośnik wychodzący, który ma za zadanie zbudować profil linków Twojej strony będzie prowadził do tematycznych serwisów. Dla przykładu – jeśli prowadzisz firmę świadczącą usługi dekarskie, link-building powinien opierać się na stronach branżowych (np. sklepach z akcesoriami dachowymi). Niedopuszczalna jest sytuacja, gdy agencja SEO podlinkuje strony z nauką jazdy. Dopilnuj tego.

Zobacz  Starsze subdomeny AMP – jak sobie z nimi radzić pod kątem SEO?

Wysokiej jakości content z odpowiednio dobranymi słowami kluczowymi

Jak dobrze zlecić pozycjonowanie specjalistom?

Zlecenie pozycjonowania wiąże się również oddelegowaniem specjalistom zadań dot. contentu. Porozmawiaj z nimi o tym. Powiedz, że zależy Ci na wysokiej jakości treściach, które:

  • są poprawne stylistycznie i ortograficznie,
  • zostały stworzone z odpowiednimi zasadami interpunkcji,
  • wyróżniają się merytoryką,
  • są atrakcyjne wizualnie,
  • posiadają optymalną strukturę nagłówków,
  • zawierają wypunktowania oraz wyboldowania,
  • są zoptymalizowane pod kątem SEO.

Zadbaj o to, aby treści na Twojej stronie internetowej zawierały odpowiednie słowa kluczowe – zarówno ogólne (jedno- lub dwuwyrazowe), jak i wyrażenia z długiego ogona, czyli long tail SEO (składające się z minimum 3-4 fraz).

Poinformuj również specjalistów, że wiesz, co oznacza tzw. keyword stuffing i nie życzysz sobie upychania słów kluczowych, ponieważ może to prowadzić do nałożenia przez Google filtrów utrudniających pozycjonowanie lub obniżenia pozycji Twojej strony w przyszłości – gdy developerzy giganta z Mountain View zdecydowanie ukrócą tego typu praktyki.

Dostosowanie strony pod kątem SXO

Jak dobrze zlecić pozycjonowanie specjalistom?

Każda witryna w internecie powinna być dostosowana pod najnowsze wytyczne algorytmu Google z zakresu SXO (ang. Search Experience Optimization). Poinformuj firmę, której zlecasz pozycjonowanie, żeby specjaliści zadbali nie tylko o typowe elementy związane z wydajnością strony (np. minifikacja kodu HTML i CSS, optymalizacja wskaźników Core Web Vitals) oraz techniczne SEO (np. wdrożenie mapy strony w formacie XML oraz pliku robots.txt), ale również o umiejętne dostosowanie ścieżki zakupowej do Twoich preferencji (wspomnieliśmy o tym we wcześniejszej części artykułu). 

Zobacz  SXO aplikacji webowych – jak o to zadbać?

Zapamiętaj! Za sprawą odpowiednio zoptymalizowanej ścieżki zakupowej użytkownicy będą przebywać dłużej na naszej stronie internetowej. Dzięki temu współczynnik odrzuceń (tzw. bounce rate) ulegnie obniżeniu, co wpłynie pozytywnie na aspekt SEO. W takim wypadku zwiększy się również liczba konwersji (np. w postaci zakupu produktu, skorzystania z usługi lub wypełnienia formularza kontaktowego).

Jak dobrze zlecić pozycjonowanie specjalistom? – podsumowanie

Zlecając pozycjonowanie specjalistom, zwróćmy uwagę na najważniejsze kwestie związane z SEO strony, a także aspektami UX bazującymi nie tylko na wydajności, interaktywności oraz responsywności serwisu. Istotne jest także prawidłowe zoptymalizowanie ścieżki konwersji – pod kątem konkretnych założeń i celów, które wyznaczysz wybranej agencji SEO

Poinformuj również fachowców, żeby linkowali tematycznie i tworzyli treści najwyższej jakości, unikając przy tym tzw. keyword stuffingu, ponieważ zależy Ci na wysokich pozycjach w organicznych wynikach wyszukiwania w kontekście długofalowym – tak, żeby po aktualizacji nie uległy obniżeniu na skutek Black Hat SEO (czyli niedozwolonych praktyk pozycjonerskich).

Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy