Marketing

Jak dodać zdjęcie do opinii Google?

4 min czytania
Jak dodać zdjęcie do opinii Google?

Możliwość dodawania recenzji w Mapach Google (Google Maps) jest cenne zarówno dla użytkowników platformy, jak i dla przedsiębiorców. Ci pierwsi mogą dzięki temu zrecenzować ofertę konkretnych firm, a ci drudzy uzyskać bezpłatną reklamę na bazie dobrych opinii i poleceń. Nawiązując do tego tematu w tym artykule, przedstawiamy, jak dodać zdjęcie do opinii Google.

Dodawanie zdjęć do opinii Google krok po kroku

Na samym początku znajdź konkretną firmę w Mapach Google. Jeżeli kiedyś dodałeś już jej opinię, pojawi się ona jako pierwsza na liście. Masz wtedy możliwość edycji, a także dodania zdjęcia. Trzeba w takim przypadku wykorzystać przycisk „Edytuj”. Jeżeli do tej pory nie dodawałeś recenzji konkretnej firmy, naciśnij pod podsumowaniem przycisk „Dodaj opinię”. Możesz wtedy wybrać ilość gwiazdek i odpowiedzieć na pytanie, czy korzystałeś z usług lub produktów konkretnej firmy. Pytania dotyczą również jakości usług, a także tego, czy wszystko było wykonane terminowo. Na dole jest ikonka, która pozwala na dodanie zdjęcia. Po jej kliknięciu możesz:

  • pobrać zdjęcie z komputera,
  • pobrać zdjęcia z telefonu.

Po wybraniu konkretnego pliku musisz poczekać na załadowanie się, a następnie zatwierdzić. Otrzymasz także pytanie, czy chcesz odrzucić opinię, czy ją opublikować. Jeżeli wszystko jest w porządku, zatwierdź recenzję. Pamiętaj o tym, że nierzadko warto wrzucić więcej niż jedną fotografię do opublikowanych treści.

Jak dodać zdjęcie do opinii Google? Dlaczego warto?

Warto dodawać zdjęcia do opinii Google przede wszystkim dlatego, że recenzja w tej formie jest bardziej wiarygodna. Dla przykładu, jeśli zamówiłeś pizzę w pizzerii i dodajesz jej fotografię, potwierdzasz użytkownikom Map Google, że faktycznie skorzystałeś konkretnej oferty. Dodatkowo sprawiasz, że osoby, które czytają Twoją recenzję, mogą poznać konkretną firmę wizualnie. 

Zobacz  Budowanie innowacyjnego produktu — od koncepcji po wprowadzenie na rynek

Opinie bez dodanego zdjęcia sprawiają, że osoby, które je czytają, mogą używać tylko wyobraźni. Zapewne samemu wolisz zobaczyć na własne oczy, jak wygląda realizacja oferty niż jedynie czytać jej opis. Po drugie, dzięki temu, że wiesz, jak dodać zdjęcie do opinii Google, właściciele firm muszą liczyć się z konsekwencjami swoich decyzji. W związku z tym dbają na przykład o wystrój lokali, a także to, jak wyglądają serwowane potrawy. 

Pamiętaj również o tym, że odpowiednio wykonane fotografie mogą być reklamą dla przedsiębiorstw, które naprawdę dobrze realizują swoją ofertę. To spore wsparcie dla marketingu internetowego tych firm. Jeżeli to właśnie Ty jesteś zatem właścicielem konkretnej działalności, osoby, które dodają zdjęcia do opinii Google, napędzają ruch w Twojej firmie. W takich przypadkach możesz także zdecydować się na wieloaspektowe usługi z zakresu marketingu internetowego i skorzystać z usług jednej ze sprawdzonych agencji.

Jak dodać zdjęcie do opinii Google?

Przeczytaj także: SXO oraz Pozycjonowanie lokalne

Jak dodać zdjęcie do profilu Google? Podsumowanie

Aby dodać zdjęcie do opinii Google, wystarczy w trakcie dodawania nowej recenzji lub w ramach jej edycji kliknąć ikonkę, która odpowiada za upload pliku graficznego. W dalszej kolejności możesz wybrać plik z dysku twardego komputera bądź też z pamięci telefonu komórkowego. Ta druga opcja jest prosta, gdy Twoje konto Google jest zsynchronizowane ze smartfonem i systemem Android. 

Pamiętaj o tym, że dodawanie recenzji z odpowiednio wykonanymi fotografiami, mocno je uwiarygadnia. Sporo korzyści z takich opinii czerpią zarówno pozostali użytkownicy Map Google, jak i sami właściciele firm. Jeżeli to Ty jesteś przedsiębiorcą, tym bardziej powinno zależeć Ci, aby Twoi potencjalni klienci publikowali recenzje opatrzone zdjęcia. Im więcej osób wie, jak dodać zdjęcie do opinii Google, tym lepiej dla Ciebie. 

Zobacz  Czym jest marketing gier komputerowych i jak jest wykorzystywany?

Pamiętaj o tym, że mocne recenzje pod firmowymi wizytówkami mogą być prawdziwą dźwignią dla Twojej firmy. Jeżeli z kolei interesują Cię wieloaspektowe działania w zakresie marketingu internetowego (również poza wizytówką w Mapach Google), śmiało skorzystaj z usług którejś ze sprawdzonych agencji świadczących takie usługi. 

FAQ – jak dodać zdjęcie do Mapy Google?

1. Jak rozpocząć proces dodania zdjęcia do opinii Google?

Otwórz przeglądarkę internetową i wyszukaj firmę w wyszukiwarce Google, aby przejść do jej profilu w wynikach.

2. Gdzie znajdę możliwość dodania zdjęcia w opinii?

W lokalnych wynikach wyszukiwania kliknij wizytówkę Google, następnie przewiń stronę do sekcji „opinie Google”, wybierz swoją recenzję i kliknij „dodaj zdjęcie do opinii Google”.

3. Czy mogę zdjęcia dodawać do każdej opinii?

Tak, możesz zdjęcia dodawać do nowych opinii lub edytować już wystawione, jeśli chcesz wystawić opinię z aktualizacją zawartości.

4. Jakie zasady obowiązują przy dodaniu zdjęcia?

Każde zdjęcie musi być zgodne z regulaminem Google, aby nie wprowadzać w błąd innych użytkowników.

5. Dlaczego warto korzystać z opcji dodawania zdjęć w wizytówkach Google?

Dodawanie zdjęć do opinii Google niesie za sobą korzyści – zdjęcia pomagają potencjalnym klientom podejmować trafniejsze decyzje zakupowe i zwiększają wiarygodność recenzji.

6. Co zrobić, aby opublikować opinię z dodanym zdjęciem?

Po dodaniu treści i wybraniu plików kliknij przycisk „opublikuj opinię”, aby całość była widoczna w profilu firmy.

7. Jak wybrać zdjęcia do opinii, aby były bardziej wartościowe?

Wybieraj zdjęcia, które najlepiej pokazują produkt, usługę lub miejsce – dzięki temu Twoja recenzja będzie pomocna dla innych użytkowników.

Zobacz  Reklama sklepu spożywczego – jak promować sklep spożywczy w Internecie?

8. Jak znaleźć opinię, do której chcę dodać obraz?

Aby edytować już dodaną treść, wejdź w swoją sekcję „opinie Google”, przewiń stronę i znajdź opinię przypisaną do konkretnej firmy.

9. Co zrobić, gdy chcę dodać zdjęcia później?

Kliknij „edytuj opinię” przy wybranej recenzji, a następnie dodaj lub usuń materiały graficzne zgodnie z potrzebą.

10. Jak wybrać zdjęcia, aby były zgodne z wytycznymi Google?

Wybierz zdjęcia przedstawiające rzeczywisty produkt, usługę lub miejsce, ponieważ zdjęcia powinny być autentyczne i pomocne dla potencjalnych klientów.

tło banera
Genialne firmy mnożą
swój potencjał z
Ocena Clutch
5.0
Ocena Google
4.8
tło banera
Sprawdź, czy Twój
marketing działa.
Umów konsultację z Marcinem Stypułą, CEO Semcore i sprawdź swoją strategię digital marketingu.
Umów konsultację 299 zł/h
Marcin Stypuła
Zespół Semcore odpowiedzialny za tworzenie wartościowego contentu na temat marketingu internetowego. Część treści tworzymy wspólnie, rozmawiając o nich i pozyskując wiedzę od ekspertów ze wszystkich działów. W artykułach blogowych przedstawiamy między innymi: aktualne informacje dotyczące: SEO, UX, tworzenia i optymalizacji płatnych kampanii reklamowych, zarządzania sklepami internetowymi. Pokazujemy w jaki sposób można samodzielnie dokonać zmian na własnej stronie, przedstawiamy także ważne argumenty przemawiające na korzyść nowoczesnych rozwiązań.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy