PozycjonowanieTworzenie stron internetowych

Jak edytować meta dane na WordPress?

3 min czytania
Jak edytować meta dane na WordPress?

Czym jest meta opis, meta tag i meta description? Wpływ na pozycjonowanie

Wspomniane w tytule akapitu meta dane to nic innego, jak znaczniki HTML, które opisują zawartość witryny. Dzięki temu algorytmy są w stanie dopasować wyniki w wyszukiwarce — podobnie zresztą działają słowa kluczowe. Optymalizacja meta danych jest więc istotna dla widoczności. Jak więc zadbać o to, by strona zajmowała wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania Google w przypadku WordPress? Zanim do tego przejdziemy, omówmy dokładnie, jakie funkcje pełnią konkretne meta dane.

  • Meta title to tytuł strony, który wyświetla się w Search Engine Result Page. Powinien mieć od 60 do 70 zzs.
  • Meta description (meta opis) to nic innego jak krótki opis strony internetowej, który pojawia się w wynikach wyszukiwania pod linkiem do strony. W skrótowy sposób opisuje on zawartość strony, zawierać też odpowiednie słowa kluczowe, powiązane z treścią witryny. Meta opis powinien mieć maksymalnie 160 znaków ze spacjami.
  • Meta tag, inaczej znaczniki meta, to frazy, powiązane z treścią, umieszczane w sekcji nagłówkowej. Nie są one istotne dla użytkowników, a dla algorytmów i robotów.

Wszystkie trzy elementy — meta title, meta tag i meta description — są ważne z punktu widzenia optymalizacji strony pod kątem wyszukiwarek, ale to meta description odgrywa największą rolę w przyciąganiu ruchu na witrynę. Pojawia się bowiem bezpośrednio pod linkiem do strony w wynikach wyszukiwania i wpływa na decyzję użytkownika, czy warto kliknąć na link i odwiedzić stronę.

Zobacz  Najlepsze praktyki SEO, format AVIF, linki wychodzące nofollow a SERPy

Jak edytować metadane?

W przypadku WordPressa edytowanie meta danych jest niestety ograniczone, dlatego też aby zoptymalizować stronę konieczna jest instalacja wtyczki Yoast SEO. W innym przypadku opisy i tytuł będą zaciągać się automatycznie, nie będą też zróżnicowane, co jest istotne. 

Aby zadbać o pozycjonowanie Twojej witryny internetowej, należy więc pobrać jedną z wielu dostępnych w bazie wtyczek, np. Yoast SEO. Jest to jeden z najpopularniejszych pluginów, dzięki któremu łatwo dostosujesz title i meta. Wystarczy przejść do panelu administracyjnego, a następnie otworzyć menu Yoast SEO. Po znalezieniu zakładki “Rodzaje treści” będziesz w stanie dostosować parametry meta. Wtyczka dostępna jest także w języku polskim.

Jak edytować meta dane na WordPress?

Screen pochodzi ze strony yoast.com

Podczas zarządzania treścią rozszerzenie wyświetla też panel z informacjami, jak treści będą prezentować się w wyszukiwarce Google.

Jak edytować meta dane na WordPress?

 Screen pochodzi ze strony yoast.com

Przydatne wtyczki WordPress — co polecamy oprócz Yoast SEO?

Obecnie w bazie danych wtyczek WordPress dostępny jest ogrom różnych opcji. Jak to jednak zwykle bywa, nie wszystkie pluginy są jednak warte polecenia. Co więc wybrać, jeśli Yoast SEO — przykładowo — zbyt mocno spowalnia działanie Twojej strony WWW? Oto propozycje specjalistów Semcore:

  • RankMath — w porównaniu do YoastSEO nie jest tak mocno zaawansowanym narzędziem, jednak nie wpływa tak mocno na szybkość witryny.
  • Squirrly SEO — narzędzie na początkowych etapach pozycjonowania sprawdzi się dobrze, jednak najbardziej przydatne jest wtedy, gdy wykupisz wersję premium.
  • All In One SEO Pack — wtyczka dedykowana początkującym pozycjonerom, ale jeśli chodzi o funkcje, zdecydowanie oferuje najwięcej.
Zobacz  Linki kanoniczne – zastosowanie w SEO

Instalacja wtyczki WordPress

Najprostszym sposobem, aby zainstalować wtyczkę WordPress, jest przejście do wyszukiwarki pluginów. Po wpisaniu nazwy interesującego Cię rozszerzenia, pojawi się ona w wynikach, a obok niej dostępny będzie przycisk “Zainstaluj”. Po zakończeniu instalacji możliwa będzie konfiguracja, a następnie uruchomienie dodatku.

Jeśli masz więcej pytań, dotyczących pozycjonowania strony WordPress, zapraszamy do kontaktu. Na naszym blogu znajdziesz też wiele artykułów, zgłębiających ten temat, które z pewnością będą pomocne w przypadku samodzielnych działań w zakresie SEO.

Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, filolożka języka polskiego i literaturoznawczyni, wkrótce słuchaczka na kierunku User Experience Design. Podstawą wszystkich działań marketingowych jest dla niej dobry research oraz analiza. Kiedy nie zajmuje się tworzeniem contentu, lubi oglądać modernistyczną architekturę i czytać o polskiej sztuce użytkowej PRL-u.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 3 / 5. Liczba głosów: 1

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy