PozycjonowanieTworzenie stron internetowych

Jak edytować meta dane na WordPress?

3 min czytania
Jak edytować meta dane na WordPress?

Czym jest meta opis, meta tag i meta description? Wpływ na pozycjonowanie

Wspomniane w tytule akapitu meta dane to nic innego, jak znaczniki HTML, które opisują zawartość witryny. Dzięki temu algorytmy są w stanie dopasować wyniki w wyszukiwarce — podobnie zresztą działają słowa kluczowe. Optymalizacja meta danych jest więc istotna dla widoczności. Jak więc zadbać o to, by strona zajmowała wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania Google w przypadku WordPress? Zanim do tego przejdziemy, omówmy dokładnie, jakie funkcje pełnią konkretne meta dane.

  • Meta title to tytuł strony, który wyświetla się w Search Engine Result Page. Powinien mieć od 60 do 70 zzs.
  • Meta description (meta opis) to nic innego jak krótki opis strony internetowej, który pojawia się w wynikach wyszukiwania pod linkiem do strony. W skrótowy sposób opisuje on zawartość strony, zawierać też odpowiednie słowa kluczowe, powiązane z treścią witryny. Meta opis powinien mieć maksymalnie 160 znaków ze spacjami.
  • Meta tag, inaczej znaczniki meta, to frazy, powiązane z treścią, umieszczane w sekcji nagłówkowej. Nie są one istotne dla użytkowników, a dla algorytmów i robotów.

Wszystkie trzy elementy — meta title, meta tag i meta description — są ważne z punktu widzenia optymalizacji strony pod kątem wyszukiwarek, ale to meta description odgrywa największą rolę w przyciąganiu ruchu na witrynę. Pojawia się bowiem bezpośrednio pod linkiem do strony w wynikach wyszukiwania i wpływa na decyzję użytkownika, czy warto kliknąć na link i odwiedzić stronę.

Zobacz  ChatGPT - jak wykorzystać w SEO? 9 sposobów

Jak edytować metadane?

W przypadku WordPressa edytowanie meta danych jest niestety ograniczone, dlatego też aby zoptymalizować stronę konieczna jest instalacja wtyczki Yoast SEO. W innym przypadku opisy i tytuł będą zaciągać się automatycznie, nie będą też zróżnicowane, co jest istotne. 

Aby zadbać o pozycjonowanie Twojej witryny internetowej, należy więc pobrać jedną z wielu dostępnych w bazie wtyczek, np. Yoast SEO. Jest to jeden z najpopularniejszych pluginów, dzięki któremu łatwo dostosujesz title i meta. Wystarczy przejść do panelu administracyjnego, a następnie otworzyć menu Yoast SEO. Po znalezieniu zakładki “Rodzaje treści” będziesz w stanie dostosować parametry meta. Wtyczka dostępna jest także w języku polskim.

Jak edytować meta dane na WordPress?

Screen pochodzi ze strony yoast.com

Podczas zarządzania treścią rozszerzenie wyświetla też panel z informacjami, jak treści będą prezentować się w wyszukiwarce Google.

Jak edytować meta dane na WordPress?

 Screen pochodzi ze strony yoast.com

Przydatne wtyczki WordPress — co polecamy oprócz Yoast SEO?

Obecnie w bazie danych wtyczek WordPress dostępny jest ogrom różnych opcji. Jak to jednak zwykle bywa, nie wszystkie pluginy są jednak warte polecenia. Co więc wybrać, jeśli Yoast SEO — przykładowo — zbyt mocno spowalnia działanie Twojej strony WWW? Oto propozycje specjalistów Semcore:

  • RankMath — w porównaniu do YoastSEO nie jest tak mocno zaawansowanym narzędziem, jednak nie wpływa tak mocno na szybkość witryny.
  • Squirrly SEO — narzędzie na początkowych etapach pozycjonowania sprawdzi się dobrze, jednak najbardziej przydatne jest wtedy, gdy wykupisz wersję premium.
  • All In One SEO Pack — wtyczka dedykowana początkującym pozycjonerom, ale jeśli chodzi o funkcje, zdecydowanie oferuje najwięcej.
Zobacz  Co wziąć pod uwagę podczas planowania optymalizacji witryny SXO?

Instalacja wtyczki WordPress

Najprostszym sposobem, aby zainstalować wtyczkę WordPress, jest przejście do wyszukiwarki pluginów. Po wpisaniu nazwy interesującego Cię rozszerzenia, pojawi się ona w wynikach, a obok niej dostępny będzie przycisk “Zainstaluj”. Po zakończeniu instalacji możliwa będzie konfiguracja, a następnie uruchomienie dodatku.

Jeśli masz więcej pytań, dotyczących pozycjonowania strony WordPress, zapraszamy do kontaktu. Na naszym blogu znajdziesz też wiele artykułów, zgłębiających ten temat, które z pewnością będą pomocne w przypadku samodzielnych działań w zakresie SEO.

Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, filolożka języka polskiego i literaturoznawczyni, wkrótce słuchaczka na kierunku User Experience Design. Podstawą wszystkich działań marketingowych jest dla niej dobry research oraz analiza. Kiedy nie zajmuje się tworzeniem contentu, lubi oglądać modernistyczną architekturę i czytać o polskiej sztuce użytkowej PRL-u.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 3 / 5. Liczba głosów: 1

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy