Czym jest meta opis, meta tag i meta description? Wpływ na pozycjonowanie
Wspomniane w tytule akapitu meta dane to nic innego, jak znaczniki HTML, które opisują zawartość witryny. Dzięki temu algorytmy są w stanie dopasować wyniki w wyszukiwarce — podobnie zresztą działają słowa kluczowe. Optymalizacja meta danych jest więc istotna dla widoczności. Jak więc zadbać o to, by strona zajmowała wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania Google w przypadku WordPress? Zanim do tego przejdziemy, omówmy dokładnie, jakie funkcje pełnią konkretne meta dane.
- Meta title to tytuł strony, który wyświetla się w Search Engine Result Page. Powinien mieć od 60 do 70 zzs.
- Meta description (meta opis) to nic innego jak krótki opis strony internetowej, który pojawia się w wynikach wyszukiwania pod linkiem do strony. W skrótowy sposób opisuje on zawartość strony, zawierać też odpowiednie słowa kluczowe, powiązane z treścią witryny. Meta opis powinien mieć maksymalnie 160 znaków ze spacjami.
- Meta tag, inaczej znaczniki meta, to frazy, powiązane z treścią, umieszczane w sekcji nagłówkowej. Nie są one istotne dla użytkowników, a dla algorytmów i robotów.
Wszystkie trzy elementy — meta title, meta tag i meta description — są ważne z punktu widzenia optymalizacji strony pod kątem wyszukiwarek, ale to meta description odgrywa największą rolę w przyciąganiu ruchu na witrynę. Pojawia się bowiem bezpośrednio pod linkiem do strony w wynikach wyszukiwania i wpływa na decyzję użytkownika, czy warto kliknąć na link i odwiedzić stronę.
Jak edytować metadane?
W przypadku WordPressa edytowanie meta danych jest niestety ograniczone, dlatego też aby zoptymalizować stronę konieczna jest instalacja wtyczki Yoast SEO. W innym przypadku opisy i tytuł będą zaciągać się automatycznie, nie będą też zróżnicowane, co jest istotne.
Aby zadbać o pozycjonowanie Twojej witryny internetowej, należy więc pobrać jedną z wielu dostępnych w bazie wtyczek, np. Yoast SEO. Jest to jeden z najpopularniejszych pluginów, dzięki któremu łatwo dostosujesz title i meta. Wystarczy przejść do panelu administracyjnego, a następnie otworzyć menu Yoast SEO. Po znalezieniu zakładki “Rodzaje treści” będziesz w stanie dostosować parametry meta. Wtyczka dostępna jest także w języku polskim.
Screen pochodzi ze strony yoast.com
Podczas zarządzania treścią rozszerzenie wyświetla też panel z informacjami, jak treści będą prezentować się w wyszukiwarce Google.
Screen pochodzi ze strony yoast.com
Przydatne wtyczki WordPress — co polecamy oprócz Yoast SEO?
Obecnie w bazie danych wtyczek WordPress dostępny jest ogrom różnych opcji. Jak to jednak zwykle bywa, nie wszystkie pluginy są jednak warte polecenia. Co więc wybrać, jeśli Yoast SEO — przykładowo — zbyt mocno spowalnia działanie Twojej strony WWW? Oto propozycje specjalistów Semcore:
- RankMath — w porównaniu do YoastSEO nie jest tak mocno zaawansowanym narzędziem, jednak nie wpływa tak mocno na szybkość witryny.
- Squirrly SEO — narzędzie na początkowych etapach pozycjonowania sprawdzi się dobrze, jednak najbardziej przydatne jest wtedy, gdy wykupisz wersję premium.
- All In One SEO Pack — wtyczka dedykowana początkującym pozycjonerom, ale jeśli chodzi o funkcje, zdecydowanie oferuje najwięcej.
Instalacja wtyczki WordPress
Najprostszym sposobem, aby zainstalować wtyczkę WordPress, jest przejście do wyszukiwarki pluginów. Po wpisaniu nazwy interesującego Cię rozszerzenia, pojawi się ona w wynikach, a obok niej dostępny będzie przycisk “Zainstaluj”. Po zakończeniu instalacji możliwa będzie konfiguracja, a następnie uruchomienie dodatku.
Jeśli masz więcej pytań, dotyczących pozycjonowania strony WordPress, zapraszamy do kontaktu. Na naszym blogu znajdziesz też wiele artykułów, zgłębiających ten temat, które z pewnością będą pomocne w przypadku samodzielnych działań w zakresie SEO.