Jak kierować ruch z bloga do sklepu internetowego?
3 min
3 min
Na skróty
Kierowanie ruchu z blogów na sklep internetowy to popularny element strategii content marketingowej. Rzetelny przekaz w postaci długiego tekstu często odnosi dużo lepszy skutek niż krótki slogan reklamowy. Co więcej, umieszczanie linków do sklepu na blogach, postawionych w zaufanych witrynach, wspomaga proces prawidłowej optymalizacji z punktu widzenia SEO. Oto przykłady działań, które realnie wpłyną na wzrost liczby Twoich klientów.
Zamieszczanie na blogu recenzji poszczególnych produktów jest doskonałą metodą na kierowanie ruchu na sklep internetowy. Zauważ, że wielu internautów, przed zakupem jakiegokolwiek przedmiotu, czyta opinie i komentarze jego użytkowników. Ich uwaga w pierwszej kolejności nie skupia się więc na konkretnym sklepie, a jedynie na samym produkcie. Napisanie wartościowej recenzji, z wypunktowaniem wszystkich zalet oraz wad, jest zatem grą wartą świeczki. Jeżeli bowiem po lekturze tekstu Twoi potencjalni klienci poczują, że całkowicie wyczerpuje on temat i mogą już podjąć ostateczną decyzję w sprawie zakupu, chętnie klikną w link, który przeniesie ich do Twojego sklepu online.
Najważniejsze, by recenzja była napisana z punktu widzenia eksperta. Powinna poruszać wszystkie aspekty dotyczące danego przedmiotu czy usługi. To idealna okazja do rozszerzenia opisu zamieszczonego na stronie Twojego sklepu. Zasypanie użytkowników sieci technicznymi detalami i suchymi faktami może jednak odnieść skutek odwrotny do zamierzonego. Warto je więc przelatać ciekawostkami związanymi z historią marki czy metodą pozyskiwania materiałów produkcyjnych.
Kolejnym dobrym pomysłem na kierowanie ruchu, często nawet skuteczniejszym od recenzji, są różnego rodzaju rankingi. Ich ogromną zaletą jest większa liczba linków, które możesz naturalnie wkomponować w tekst. Powinno ich być przynajmniej tyle samo, ile opisanych produktów. Podczas tworzenia treści tego typu musisz jednak postarać się, by wszystkie pozycje w zestawieniu wywoływały pozytywne emocje. Nie chodzi więc o to, żeby na blogu zamieszczać teksty o najgorszych farbach do drewna czy najmniej trwałych tuszach do rzęs. Ciekawszą propozycją będzie ranking najlepszych w danym przedziale cenowym opasek sportowych dla biegaczy czy najpopularniejszych modeli odświeżaczy powietrza. Tekst powinien być skonstruowany tak, by uwydatniał mocne strony każdej z wymienionych pozycji. Celem wpisu jest przecież nie tyle skłonienie czytelnika do zamówienia produktu, który jest liderem rankingu, ile pomoc w dokonaniu ostatecznego wyboru. Skutkiem lektury postu blogowego powinny być więc odwiedziny w Twoim sklepie online.
Nieco mniej oczywisty sposób na zachęcenie czytelnika bloga do złożenia wizyty w sklepie online to tworzenie wpisów, które jedynie pośrednio będą odnosić się do produktów. Chodzi o treści na tematy pokrewne z asortymentem Twojego sklepu, w których pozycje z jego wirtualnych półek zagrają role drugoplanowe. Przykładem niech będzie poradnik dotyczący urządzania niewielkiego salonu w kawalerce, który obok mebli czy koloru ścian poruszy także kwestię zasłon. Tylko jedno kliknięcie będzie tu dzieliło internautę od sklepu, który prowadzi sprzedaż tych ostatnich. Tą metodą możesz zwiększać ruch na sklepie internetowym dzięki tekstom blogowym każdego rodzaju. Relacja z urlopu spędzonego na górskim szlaku to doskonała wymówka do wstawienia linku, kierującego do strony zakupu wybranego modelu plecaka. Tekst o doborze muzyki do charakteru imprezy to okazja do podsunięcia czytelnikowi niedrogich głośników, które z łatwością zamówi online. Nie trzeba tu specjalnie namawiać odbiorcy na zakup danego produktu. Wystarczy, że zostanie on wymieniony z nazwy i opatrzony hiperłączem.
Następna, chętnie wykorzystywana przez blogerów oraz specjalistów SEO metoda, to używanie słów kluczowych. Zabieg ten stosuje się też w przypadku sposobów już tutaj opisanych. Warto jednak zauważyć, że frazy nie muszą prowadzić jedynie na podstrony konkretnych produktów. Zamiast tego możesz przenieść czytelników bloga na stronę główną Twojego sklepu online. W tym celu w treść należy wplatać słowa, które wykorzystuje się w procesie pozycjonowania witryny sprzedażowej. Przykładami takich fraz są:
Pod każdą z nich powinien kryć się link, przekierowujący do strony domowej sklepu. Internauta trafi tam spontanicznie. Pierwsza wizyta może co prawda nie zakończyć się transakcją, Twoja witryna ma jednak szansę zapaść czytelnikowi bloga w pamięć i zaowocować zakupami w przyszłości. Samo zwiększenie natężenia ruchu w sklepie pozytywnie wpłynie z kolei na jego optymalizację pod kątem wyszukiwarek internetowych.
Ostatnia z proponowanych metod kierowania ruchu na sklep internetowy dotyczy głównie tych blogów, które są integralną częścią marki odpowiedzialnej za sklep. Obowiązkowo powinny się tu znaleźć wtyczki do Twoich kont na tych platformach społecznościowych, przez które można prowadzić sprzedaż, jak Facebook oraz Instagram. Zabieg ten z pewnością zwiększy zainteresowanie sklepem. Wzrost liczby osób śledzących Twoje konta w tego typu mediach prawdopodobnie z czasem pozytywnie przełoży się również na wyniki sprzedaży.
Korzystanie nawet z najbardziej oczywistych rozwiązań prawdopodobnie także się opłaci. Obok wtyczek do mediów społecznościowych na blogu, poza samymi wpisami, warto więc umieścić bezpośredni link do sklepu online. Należy go opatrzyć wybranym call-to-action, czyli wezwaniem do działania, na przykład: kup teraz, sprawdź promocje.