Jak nowa funkcja AI w Google Chrome wpływa na SEO?
2 min
2 min
Wprowadzenie nowej funkcji AI w Google Chrome to krok milowy pod kątem researchu online. Od teraz użytkownicy mogą korzystać z wyszukiwania w historii przeglądarki za pomocą naturalnego języka. Jakie są tego konsekwencje i co warto wiedzieć o nowym rozwiązaniu?
Źródło: https://img.freepik.com/free-vector/ai-technology-brain-background-vector-digital-transformation-concept_53876-117817.jpg?t=st=1725865732~exp=1725869332~hmac=0f841bb0b1b7917f3a558eecffd693afa916a8b2b6efb023e16bf2affa573130&w=900
Funkcja AI w przeglądarce Chrome umożliwia przeszukiwanie historii przeglądania na podstawie treści stron, a nie tylko tytułów czy adresów URL. To ogromna zmiana – algorytmy analizują teksty i obrazy na odwiedzanych wcześniej stronach, co pozwala na ich łatwiejsze odnalezienie w przyszłości.
Na przykład, jeśli szukasz konkretnej strony związanej z zakupem, której szczegóły pamiętasz jedynie z obrazu, nowa funkcja umożliwi jej odnalezienie nawet wtedy, gdy wspomniane słowa kluczowe nie pojawiają się w meta danych strony.
Przykładem, który podał lider zespołu inżynierów Google Chrome, Addy Osmani, jest wyszukiwanie frazy „Burberry sweater England”. Użytkownik nie pamiętał konkretnej strony, ale dzięki analizie obrazu zawierającego to słowo, AI była w stanie odnaleźć właściwą stronę. To nowość, która może mieć istotny wpływ na SEO.
Zdj 1. Zastosowanie AI w Chrome.
Źródło: www.linkedin.com/posts/addyosmani_ai-machinelearning-softwareengineering-activity-7236983842555764736-cd2R/
Najważniejsze aspekty pod kątem optymalizacji SEO, które warto uwzględnić w celu dostosowania witryny do najnowszej aktualizacji AI w Chrome:
W praktyce, nowa funkcja AI wspiera powtarzające się odwiedziny na Twojej stronie internetowej. Jeśli odpowiednio zoptymalizujesz treści, użytkownikom będzie łatwiej wrócić do Ciebie po czasie, nawet gdy zapomną dokładny adres Twojej strony. To świetna okazja, aby poprawić pozycjonowanie swojej witryny i wyprzedzić konkurencję, nawet jeśli wcześniej nie byłeś w stanie tego dokonać.
Zdj 2. Najważniejsze informacje na temat AI w Chrome.
Źródło: support.google.com/chrome/answer/15305774
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.