News

Jak pokonać wielkie marki w SERPach mając nową domenę?

3 min czytania

Walka o najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania (SERPach) z wielkimi markami może wydawać się zniechęcająca – szczególnie, jeśli dopiero zaczynasz. Niemniej jednak nawet nowa domena może osiągnąć sukces w konkurencyjnych branżach, pod warunkiem zaplanowania właściwej strategii marketingowej. Dowiedz się, jak pokonać największe firmy w Google z nową domeną!

Jak pokonać wielkie marki w SERPach mając nową domenę?

Źródło: https://img.freepik.com/free-photo/skyscraper-cloudy-sky_395237-212.jpg?t=st=1720420036~exp=1720423636~hmac=f3d7e42e3955e5201c9baf48faac17777d02dcfdfc29c031ea90d82d2b1f4790&w=996

Znajdź swoje miejsce w długim ogonie

Jednym z pierwszych kroków, jakie powinieneś podjąć, jest skupienie się na długich frazach kluczowych. Rzadziej wyszukiwane hasła long-tail przyciągają znaczną liczbę odwiedzających, którzy szukają dokładnie tego, co oferujesz. 

W konsekwencji jesteś w stanie zbudować swoją reputację i autorytet w niszowych tematach, stopniowo zyskując zaufanie i popularność.

Gary Illyes z Google w wywiadzie na YouTube zwrócił uwagę, że każdego dnia pojawia się wiele nowych długich fraz kluczowych, które można wykorzystać do przyciągnięcia ruchu.

Początkowe sukcesy w długim ogonie mogą stać się tzw. fundamentem, na którym zbudujesz swoją pozycję pod kątem bardziej konkurencyjnych fraz kluczowych (również generycznych).

Jak pokonać wielkie marki w SERPach mając nową domenę?

Zdj 1. Wypowiedź Garry’ego na temat zwalczania dużych brandów przez małe marki.

Źródło: www.youtube.com/watch?v=DJVaGCZLmt8

Twórz wartościowe i unikalne treści

Kolejnym ważnym elementem strategii SEO jest tworzenie wartościowych i unikalnych treści.

Wielkie marki często są powolne w adaptacji i wprowadzaniu zmian – daje to małym witrynom szansę na szybkie reagowanie na nowe trendy i potrzeby użytkowników. Pisząc artykuły, które są nie tylko dobrze zoptymalizowane pod kątem SEO, ale także odpowiadają na konkretne pytania i problemy użytkowników, zyskasz popularność szybciej niż inni.

Zobacz  Nowy raport w GA4, dane w GSC, błędy w Google Discover, wyrok Google

Treści powinny być angażujące, oferując tzw. wartość dodaną, której użytkownicy nie znajdą nigdzie indziej. To właśnie takie podejście może sprawić, że potencjalni odwiedzający będą wracać na Twoją stronę, polecać ją innym i w naturalny sposób zwiększać jej autorytet z punktu widzenia Google.

Skorzystaj z marketingu empatycznego

Empatyczny marketing to strategia polegająca na zrozumieniu potrzeb i oczekiwań Twojej grupy docelowej oraz dostarczaniu treści, które bezpośrednio odpowiadają na te potrzeby. W praktyce oznacza to tworzenie person użytkowników, analizy ich zachowań i dostosowywania treści oraz kampanii marketingowych do konkretnych oczekiwań.

Jak pokonać wielkie marki w SERPach mając nową domenę?

Zdj 2. Definicja marketingu empatycznego.

Źródło: www.markempa.com/what-is-empathy-based-marketing

Dzięki empatycznemu marketingowi możesz tworzyć treści, które są bardziej angażujące i wartościowe, co z kolei doprowadzi do wyższych współczynników konwersji, a także lepszego pozycjonowania w SERPach. Pamiętaj, że Twoi użytkownicy są najważniejsi – ich potrzeby i oczekiwania powinny być zawsze na pierwszym miejscu.

Zainwestuj w optymalizację techniczną

Optymalizacja techniczna strony internetowej jest równie ważna jak same treści. Wielkie marki często zaniedbują ten aspekt – daje to mniejszym graczom przewagę. Zadbaj w tym przypadku o szybkość ładowania strony, optymalizację mobilną oraz poprawną strukturę URL.

Ponadto warto zwrócić uwagę na odpowiednie linkowanie wewnętrzne oraz korzystanie z plików robots.txt i mapy strony XML w celu ułatwienia robotom wyszukiwarek indeksowanie Twojej strony.

Skorzystaj z pomocy specjalistów

Nie zawsze musisz działać sam. Warto rozważyć współpracę z profesjonalistami, którzy mają doświadczenie i wiedzę w zakresie SEO. Dobra agencja marketingowa może pomóc w opracowaniu i wdrożeniu skutecznej strategii, która pozwoli Ci konkurować z wielkimi markami.

Zobacz  Przychody Google, update AI od Bing, SearchGPT, wyszukiwania AI a UX

Wybierając agencję marketingową, zwróć uwagę na jej doświadczenie oraz sukcesy w branży.

Skuteczne pozycjonowanie strony internetowej wymaga czasu i wysiłku, natomiast z odpowiednim podejściem i narzędziami, nawet nowa domena może pokonać wielkie marki w SERPach.

tło banera
Genialne firmy mnożą
swój potencjał z
Ocena Clutch
5.0
Ocena Google
4.8
tło banera
Sprawdź, czy Twój
marketing działa.
Umów konsultację z Marcinem Stypułą, CEO Semcore i sprawdź swoją strategię digital marketingu.
Umów konsultację 299 zł/h
Marcin Stypuła
Dominik Bigosiński
Dominik Bigosiński Copywriter
Od ponad sześciu lat rozwija swoją karierę jako zawodowy copywriter, koncentrując się na artykułach eksperckich i blogowych dotyczących SEO oraz marketingu internetowego. To osoba, która najlepiej czuje się tam, gdzie można połączyć wiedzę merytoryczną z edukacyjnym przekazem. Pisze o zagadnieniach z zakresu IT, finansów i branży automotive, tłumacząc dynamicznie rozwijający się świat cyfrowych technologii w prosty i zrozumiały sposób. W pracy najbardziej ceni styl i wartość merytoryczną tekstu — jego treści mają być nie tylko poprawne SEO-wo, ale przede wszystkim użyteczne i przystępne dla czytelnika. Inspiruje się źródłami branżowymi takimi jak Ahrefs (Mateusz Makosiewicz) czy komunikacją Google (John Mueller), śledząc najważniejsze zmiany w algorytmach i automatyzacji marketingu. Po godzinach Dominik trenuje ultramaratony — bieganie długodystansowe stało się dla niego nie tylko hobby, ale też sposobem na budowanie odporności psychicznej i konsekwencji w działaniu. Startował m.in. w Bison Ultra Trail (50 km), a kolejnym celem jest pokonanie dystansu 70 km. Relaks przynosi mu ruch, a największą motywacją w pracy jest poczucie, że jego teksty zostawiają po sobie trwałą wartość w sieci i pomagają innym rozwijać wiedzę.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy