W Polsce działa ponad 1200 licencjonowanych psychologów, którzy prowadzą swoje gabinety lub są zatrudnieni w renomowanych placówkach. To duży wybór dla pacjentów, ale też spora konkurencja wewnętrzna dla osób, które np. chcą otworzyć własny gabinet. Jak reklamować gabinet psychologiczny, aby było to skuteczne i pozwoliło przyciągnąć kolejnych pacjentów? Na co szczególnie zwrócić uwagę w czasie realizacji marketingu gabinetu psychologicznego?
Zdj 1. Skuteczna reklama gabinetu psychologicznego jest możliwa. Jak ją zrealizować?
Źródło: https://pixabay.com/illustrations/psychologist-childhood-psychologist-6741715/
Przede wszystkim pamiętaj, że gabinety psychologiczne należą do wrażliwej grupy działalności. Oznacza to, że ich reklama musi być oparta o zaufanie, przestrzeganie norm etycznych i wiele innych kwestii, które determinują relacje między psychologiem i pacjentem.
Reklama gabinetu psychologicznego – na co uważać przede wszystkim?
Etyka reklamy jest w przypadku gabinetów psychologicznych bardzo istotna, bo komunikatu nie adresujesz do klienta, a pacjenta, który potrzebuje Twoich usług. W czasie działań marketingowych musisz zachować najwyższy stopień empatii i wrażliwości.
Pamiętaj, że reklama musi być etyczna, a w działaniach marketingowych nie możesz np. obiecywać efektów terapii czy wprowadzać w błąd. Komunikaty muszą wzbudzać zaufanie poprzez merytoryczne i faktyczne treści (np. informacja o dyplomie doktora psychologii może być takową reklamą).
Z kolei internetowa reklama gabinetu psychologicznego ma charakter tzw. reklamy wrażliwej, a wyszukiwarka Google traktuje strony internetowe tego rodzaju placówek jako kategoria YMYL (your money, your life). Do kategorii tej zaliczane są witryny o zdrowiu, finansach, bezpieczeństwie i szczęściu. Strony takie muszą być oparte o merytoryczne, sprawdzone, fachowe i jakościowe treści, które służą odbiorcom i stanowią dla nich wymierną wartość.
Marketing gabinetu psychologicznego – skuteczne sposoby promocji
Mając na uwadze wszystkie te kwestie, istotnie możesz rozpocząć pracę nad strategią promocyjną gabinetu psychologicznego. Reklama tego rodzaju placówki jest bardzo ważna, bo nawet na lokalnym lub regionalnym rynku działa wiele gabinetów psychologiczno-terapeutycznych i psychologicznych i nawet bardzo wysoka jakość usług może nie pozwolić na wyróżnienie się na rynku. Jakie są najskuteczniejsze sposoby promocji gabinetu psychologicznego?
Zdj 2. Gabinet psychologiczny powinien być reklamowany w sposób merytoryczny, ale też oryginalny
Źródło: https://pixabay.com/photos/people-psychology-brain-5353019/
Pozycjonowanie
SEO to jeden z najlepszych sposobów promocji gabinetów psychologicznych. Szczególnie skuteczne może być pozycjonowanie lokalne, adresowane do określonej grupy odbiorców mieszkających w pobliżu Twojej placówki. Pozycjonowanie lokalne opiera się na frazach charakterystycznych dla danego obszaru np. „psycholog terapia Toruń”. W przypadku psychologii bardzo ważny jest prawidłowy dobór fraz.
Google Ads
Reklamy typu CPC to skuteczny sposób promocji marki gabinetów psychologicznych. Są one o tyle skuteczne, że wyświetlają się wyłącznie konkretnej, wskazanej grupie odbiorców, zainteresowanej usługami psychologów. Samodzielnie określisz budżet i rodzaj kampanii. Pamiętaj, aby reklamy Google Ads były oparte na wysokiej klasy materiałach graficznych i tekstowych, wskazujących np. na usługi świadczone przez doświadczonych specjalistów z tytułami doktora lub dodatkowymi kursami.
Remarketing
Działania remarketingowe pozwolą Twoim stałym odbiorcom o funkcjonowaniu placówki. Mogą mieć formę mailingu, działań ukierunkowanych w mediach społecznościowych i content marketingu. Najczęściej przyjmują formę aktualizacji o usługach gabinetu (np. rozszerzenie zakresu świadczonych terapii o np. formy motywacyjne dla sportowców).
Content marketing
Content marketing to sposób na promocję polegający na publikacji wysokiej jakości treści. Wiąże się z SEO, remarketingiem czy mediami społecznościowymi. Elementem tego rodzaju reklam są teksty na blogach internetowych czy opisy świadczonych terapii. Bardzo ważne, aby wszystko było rzetelne, pisane przez ekspertów i sprawdzone.
Media społecznościowe
Publikacja fachowych postów poradnikowo-eksperckich w social mediach to droga do wirusowej reklamy, zbudowanie świadomości marki i zwiększenie liczby pacjentów, zainteresowanych Twoimi usługami.
Jak widzisz, istnieje wiele możliwości promocji gabinetów psychologicznych, szczególnie w sieci. Pamiętaj, aby zadbać o fachowość reklam i postawić na treści wysokiej jakości. W ten sposób nie tylko przyciągniesz nowych odbiorców, ale też ugruntujesz pozycję swojej marki jako sprawdzonej, eksperckiej i godnej zaufania.