Jak wykorzystać marketing interaktywny do generowania sprzedaży?
3 min
3 min
Na skróty
Innowacyjne formy budowania świadomości produktu i marki stawiają na skuteczną interakcję potencjalnego odbiorcy treści z ich dostawcą. Tego rodzaju marketing (znany jako marketing interaktywny) służy budowaniu relacji między sprzedawcą i klientem, ułatwia wyjaśnianie spornych kwestii i umożliwia dotarcie do kolejnych grup konsumentów. Służy też do generowania sprzedaży. W jaki sposób pomaga w takich działaniach?
Zdj 1. Media społecznościowe, SEO, influencer marketing, mailing – to wszystko elementy marketingu interaktywnego
Źródło: https://pixabay.com/illustrations/facebook-social-media-424521/
Pośrednio rolą konwersyjną marketingu (czyli ostatecznie wdrażanym celem) jest zawsze zwiększenie wolumenu sprzedaży. Tworzenie pozytywnego wizerunku marki, zwiększenie rozpoznawalności produktu czy prowadzenie działań SEO powinno ostatecznie przełożyć się na liczbę przeprowadzonych transakcji. To właśnie marketing interaktywny, który może w bardzo wymierny sposób pomóc w sprzedawaniu produktów lub usług.
Marketing interaktywny to nowoczesna forma dotarcia do potencjalnego klienta. Jest procesem, w którym wykorzystuje się współczesne narzędzia (np. streaming czy mailing) w celu bezpośredniego kontaktu i wymiany informacji z odbiorcą produktu.
W przeciwieństwie do tradycyjnego coraz rzadziej używanego marketingu jednostronnego (np. opartego na reklamach w radiu czy TV), interaktywne działania marketingowe umożliwiają pełną komunikację z klientem, poznanie jego zdania na temat funkcjonowania firmy, zalet produktów lub obsługi klienta. Odbiorca ma poczucie, że uczestniczy faktycznie w budowaniu jakości przedsiębiorstwa i ma wpływ na charakter świadczonych usług czy sprzedawanych produktów.
Marketing interaktywny ma kilka istotnych założeń. Jakich?
Zdj 2. Podstawą marketingu interkatywnego jest komunikat zwrotny od lub do klienta
Źródło: https://pixabay.com/illustrations/web-design-user-interface-website-3411373/
Podobnie jak skuteczne pozycjonowanie i SXO, tak marketing interaktywny jest w stanie wpłynąć pozytywnie na sprzedaż produktu lub usług w dość krótkim czasie. Wzrost sprzedaży zależy od sposobu komunikacji z klientem, częstości wysyłanych komunikatów, ich treści i sposobu odpowiedzi na uwagi potencjalnych odbiorców.
W jaki sposób marketing interaktywny może wspomóc bezpośredni wzrost sprzedaży? To dynamiczna forma reklamy, sprzyjająca odbiorcom. Np. podczas streamingu lub mailingu potencjalny klient może dowiedzieć się o uruchomionych promocjach albo akcjach lojalnościowych.
Treści interaktywne wzbudzają zainteresowanie odbiorcy. Ten dłużej odbiera komunikaty reklamowe, co w dynamiczny sposób przekłada się na zwiększenie prawdopodobieństwa sprzedaży (krótki komunikat, natychmiastowa reakcja klienta).
Zwiększenie generowania sprzedaży wymaga kreatywnego podejścia do tematu i dostosowanie contentu do odbiorcy. Im bardziej zainteresujesz potencjalnego klienta, tym większa szansa, że ten pozytywnie zareaguje na przedstawiane mu oferty. Co wpływa pozytywnie na współczynnik konwersji przy marketingu interaktywnym?
Pamiętaj, aby w czasie prowadzenia marketingu interaktywnego, zachęcać odbiorców licznymi akcjami promocyjnymi, wsparciem lojalnościowym, promocjami i poszerzeniem oferty. Musisz wyróżnić się, aby zwiększyć sprzedaż poprzez tego rodzaju technikę promowania usług lub produktów.
Ciekawym sposobem na poprawę wyników sprzedażowych przy marketingu interaktywnym jest zaangażowanie influencera do promocji naszej oferty. Jego followersi na pewno z chęcią usłyszą przekazywany przez niego komunikat, dotyczący prezentowanej przez markę oferty.
W prowadzeniu prosprzedażowych działań marketingowych istotne będą narzędzia umożliwiające bezpośredni kontakt z Klientem. Co zaliczymy do najskuteczniejszych elementów prowadzenia marketingu interaktywnego?
Do narzędzi sprzyjających poprawie sprzedaży poprzez marketing interaktywny zaliczymy też media społecznościowe i blog firmowy. Przed wdrożeniem kolejnych działań warto opracować strategię, która wskaże np. na harmonogram publikacji określonych materiałów czy sposób komunikacji z klientem. Wszystko to może przełożyć się na sukces.
Dziennikarz, copywriter i przedsiębiorca, który działa w branży od ponad 10 lat. Wykładowca Uniwersytetu Mikołaja Kopernika i licencjonowany konferansjer. Zajmuje się przygotowywaniem eksperckich treści związanych z marketingiem, a w szczególności pozycjonowaniem treści. Praca jest dla niego największą pasją.