Social media

Jak zarabiać na Instagramie i jakie zarobki można osiągnąć? Poradnik dla twórców

4 min czytania
Jak zarabiać na Instagramie i jakie zarobki można osiągnąć? Poradnik dla twórców

Instagram to nie tylko popularny serwis społecznościowy. To również ciekawe, nowoczesne źródło zarobku. Monetyzacja Instagrama odbywa się już od kilku lat, a sposób na zarabianie na Instagramie zmienia się wraz z trendami w sieci. Jak zacząć zarabiać na Instagramie i kiedy możesz spodziewać się pierwszych pieniędzy? Ilu trzeba mieć obserwatorów na IG, aby tam zarabiać? Postaramy się w kompleksowy sposób wyjaśnić wszystkie kwestie.

Jak zarabiać na Instagramie i jakie zarobki można osiągnąć? Poradnik dla twórców

Zdj 1. Instagram to narzędzie, które daje wszechstronną możliwość zarobku. Korzyści są nie tylko bezpośrednio finansowe

Źródło: https://pixabay.com/pl/photos/smartfon-instagram-telefon-2785670/

Instagram to szerokie pole do promowania różnego rodzaju treści. Z jednej strony umożliwia bardzo skuteczne prezentowanie oferty różnego rodzaju firm. Marketing na Instagramie daje zresztą bardzo rozbudowane możliwości, ułatwiając dotarcie do szerokiej, zróżnicowanej grupy odbiorców (od osób młodszych, po starszych odbiorców, ukierunkowanych na content typowo obrazowy). Okazuje się, że narzędzia takie jak instastories czy Reels to również świetny sposób na zarobek. Jak to możliwe?

Jak zacząć zarabiać na Instagramie? Co będzie konieczne?

Przede wszystkim zarabianie na Instagramie zacznij od przygotowania planu na prowadzenie konta. Znajdź niszę na rynku, którą możesz zagospodarować. Nie jest istotne, czy zajmujesz się ogrodnictwem, budownictwem, motoryzacją czy sportem – przygotuj oryginalną, ciekawą i zrozumiałą dla odbiorcy treść, która będzie angażować kolejne osoby. 

Druga kwestia to proces uzupełniania profilu. Biografia, dane kontaktowe, informacje o profilu, zdjęcia profilowe itd. To wszystko wpływa na rozpoznawalność marki na Instagramie, a co za tym idzie – możliwości zarobkowania.

Ostatnia rzecz, która jest niezwykle istotna od początku to wysokiej jakości, angażujący, zaplanowany i przemyślany content. Nie zaczynaj publikacji od niskiej jakości zdjęć, które nie będą nikogo interesowały. Staraj się używać różnych form (np. karuzeli czy wspomnianych storkies i rolek). Umiejętnie operuj też hashtagami, wdrażając np. najpopularniejsze trendy danego dnia. Jednocześnie staraj się wchodzić w reakcje z obserwującymi i osobami z zewnątrz, aby zachęcić ich do obserwacji. Aplikacje do Instagrama dają w tym zakresie szerokie możliwości

Zobacz  Wsparcie sprzedaży w e-commerce przez Social Media - kiedy warto i na jakie platformy się decydować?

Dlaczego wyżej wskazane rzeczy to ABC zarabiania na Instagramie? Konieczne do zarabiania na IG jest pozyskiwanie kolejnych obserwujących. Im więcej ich masz, tym lepsze warunki zarobku możesz spełnić. Tak naprawdę pierwsze możliwości monetyzacji konta na Instagramie zaczną się od osiągnięcia pułapu 1000 obserwujących. 

Jak zarabiać na Instagramie? Poznaj najważniejsze sposoby

Skoro wiesz już, w jaki sposób zacząć, wyobraźmy sobie, że pozyskałeś określoną liczbę odbiorców treści w liczbie 15 tys. Liczba ta pozwoli Ci na monetyzację Instagrama i zarobkowanie dzięki jego możliwościom. W jaki sposób zarabiać na Instagramie? Możliwości jest w tym przypadku naprawdę wiele. Poniżej przedstawiamy tylko przykładowe propozycje.

  • Uczestnictwo w promocji produktów i usług (influencer marketing) – możesz promować zewnętrzne marki, ich linie produktowe, usługi itd., otrzymując za to gratyfikację. Popularne na IG są tzw. unboxingi, czyli krótkie relacje z odpakowania określonych dóbr. Przy małej liczbie obserwujących możesz np. rozliczać się w barterze.
  • Sprzedaż własnych usług, produktów, know-how itd. – Instagram może być narzędziem do promocji swoich usług i produktów. Możesz np. założyć konto profesjonalne na Instagramie do promowania swojej marki. Poprzez Instagram możesz wyrobić markę w taki sposób, aby zwiększyć sprzedaż oferowanych lub produkowanych przez siebie dóbr, ale nie tylko. Sprzedaje się także wiedza w postaci książek, poradników, PDF-ów i audiobooków czy kursów. Warto o tym pomyśleć.
  • Marketing afiliacyjny – element podobny do influencer marketingu, ale przeznaczony raczej dla początkujących lub świetnie zorganizowanych twórców. Polega na promowaniu sprzedaży określonych produktów, a jako wynagrodzenie otrzymując procent od zysku danej marki. Marketing afiliacyjny niekoniecznie musi się wiązać z ciągłym promowaniu danego produktu. Wystarczy np. zaznaczyć odbiorcom, że mogą kupić produkt wchodząc na Twój link dedykowany lub stosując specjalny kod.
  • Instagram Shopping – to ciekawy element, który IG wprowadził stosunkowo niedawno. Pozwala on na sprzedaż produktów za pośrednictwem specjalnej platformy Instagrama. Im większą popularnością cieszy się Twoje konto, tym większe masz możliwości sprzedaży. To bardzo proste.
Zobacz  Marketing na LinkedInie – co musisz o nim wiedzieć?

Jak zarabiać na Instagramie i jakie zarobki można osiągnąć? Poradnik dla twórców

Zdj 2. Najwięcej na IG zarabia się na wysokiej klasy contencie.

Źródło: https://pixabay.com/pl/photos/instagram-kom%C3%B3rka-tablet-urz%C4%85dzenie-1474231/ 

Czy Instagram płaci za liczbę obserwujących?

Kwestia, która nurtuje wielu początkujących influencerów na IG to to, czy Instagram płaci za liczbę obserwujących osób. Tu być może niektórych spotka zawód, bo sam portal nie oferuje użytkownikom pieniędzy za określoną liczbę followersów. Nie ważne jest, czy masz 100, czy milion odbiorców treści. IG nie wypłaca za tę liczbę ekwiwalentu.

Nie oznacza to natomiast, że nie warto pozyskiwać kolejnych odbiorców. To oni pośrednio tworzą społeczność należącej do Ciebie marki. Stają się swego rodzaju nośnikiem reklamowym i odbiorcą contentu, który może być zainteresowany Twoimi usługami lub usługami współpracujących z Tobą firm. Nie warto zwlekać. Już od początku buduj bazę użytkowników, którzy będą chcieli Cię obserwować. Jak zdobyć więcej obserwujących na Instagramie? Wiarygodnością, konsekwencją, dążeniem do celu oraz wewnętrzną strategią. To powinno ułatwić Ci dotarcie do kolejnych osób ze swoją twórczością.

Pamiętaj, że nie chodzi o czas, a dokładność, spokój i rozwagę. Pośpiech w mediach społecznościowych nie jest dobrym doradcą.

Ile można zarobić na Instragramie? Kwoty są różne

Ciężko określić konkretne kwoty, które możesz otrzymać za prowadzenie konta na Instagramie. Wiele zależy od koniunktury, podejścia do biznesu, doświadczenia, a także sposobu monetyzacji wpisów. Przyjęło się, że za około 10 tys. obserwujących na Instagramie (w zależności od branży) możesz otrzymać od 100 do około 500 dolarów (czyli ok. 450 do 2200 zł). W przypadku 100 tys. obserwujących kwota wzrasta do nawet 5000 dolarów (czyli ok. 22500 zł). Nie ma tu jednak reguły. 

Zobacz  Dlaczego warto inwestować w social media marketing?

Pamiętaj, że im więcej postów sponsorowanych opublikujesz, tym mniejsza będzie ich siła. To z kolei obniży elitarność współpracy z Tobą i zmniejszy kwoty do „hurtowych”. Jeżeli udało Ci się rozwinąć działalność na IG, postaraj się wybiórczo traktować propozycje współpracy, korzystając wyłącznie z tych najlepszych.

Na koniec pamiętaj, że swoją twórczość samemu możesz promować poprzez narzędzia dostępne na IG. Więcej o promocji wpisów poprzez ich promowanie, znajdziesz w tekście pt. Jak zrobić post sponsorowany na Instagramie? To ciekawy poradnik dla doświadczonych i początkujących influencerów.

Dziennikarz, copywriter i przedsiębiorca, który działa w branży od ponad 10 lat. Wykładowca Uniwersytetu Mikołaja Kopernika i licencjonowany konferansjer. Zajmuje się przygotowywaniem eksperckich treści związanych z marketingiem, a w szczególności pozycjonowaniem treści. Praca jest dla niego największą pasją.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 4.4 / 5. Liczba głosów: 5

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy