Jak zwiększyć zasięgi na Instagramie w 2024 roku? Poradnik dla twórców
3 min
3 min
Na skróty
Instagram to jedno z najważniejszych narzędzi marketingowych, które śledzi łącznie ponad miliard osób na całym świecie. Z tego względu portal ten daje ogromne możliwości promocji produktów, usług, marki firmowej lub osobistej. Konieczne do tego są jednak szerokie zasięgi na Instagramie. Jak zwiększyć zasięgi na Instagramie? Na co zwracać uwagę, by pozyskiwać kolejnych odbiorców?
Zdj 1. Instagram to ogromne narzędzie marketingowe. Jak zwiększyć zasięgi na tym portalu?
Źródło: https://pixabay.com/pl/photos/ludzie-kobieta-dziewczynka-kom%C3%B3rka-2570925/
Pamiętaj, że zasięgi nie są tożsame z liczbą obserwujących na profilu. Użytkownicy, którzy kiedyś zaobserwowali Twoją twórczość, mogli stać się nieaktywnymi użytkownikami, nie poprawiając liczby wyświetleń Twoich postów. Z kolei zasięgi na Instagramie to realna wartość, odzwierciedlająca możliwości należącej do Ciebie marki. Zacznijmy więc o podstawowej kwestii: jak zwiększyć zasięgi na Instagramie?
Zacznijmy od tego, że właśnie zasięg wpływa na wartość marketingową konta na IG. Potencjalny reklamodawca może zażądać statystyk wyświetlania wpisów. Powód jest jasny. Standardowa liczba odbiorców (tzw. followersów) nie zawsze odzwierciedla realne wartości, jakie prezentuje dane konto. Może być też tak, że konto jest silniejsze niż wskazuje liczba obserwujących. Warto się tym pochwalić.
Poza tym, wraz ze zwiększonym zasięgiem, rośnie liczba followersów. Te zmienne są od siebie zależne. Pamiętaj o tym, wdrażając działania poprawiające rozpoznawalność Twojej marki na IG.
Oczywiście, musisz przede wszystkim dbać, aby na Twoim profilu były uzupełnione wszystkie dane. Musisz zaimplementować zdjęcia profilowe, dane kontaktowe, notę biograficzną. To poprawia widoczność konta w aplikacji Instagram. Jeżeli masz już kompletny profil, możesz zabrać się za wdrażanie odpowiedniego contentu.
Potwierdzone jest, że zasięgi na Instagramie zwiększają właśnie odpowiednio wdrożone wpisy, które mają wartość merytoryczną dla użytkowników, są ciekawe, atrakcyjne dla oka i spełniają swoją rolę (np. mają rozrywkową charakterystykę). Odpowiednio zaplanuj, jaki content chcesz publikować i tego się trzymaj. To sposób, który pozwala szybko zwiększyć zasięgi na Instagramie, ale jest też odpowiedzą na pytanie jak zdobyć więcej obserwujących na Instagramie.
Istotne jest także stosowanie wszystkich rodzajów narzędzi, które daje IG. Marketing na Instagramie nie może opierać się wyłącznie na zwykłych, wyglądających amatorsko fotografiach. Niezwykle ważne są także instastories, reels, tzw. karuzele (grupa zdjęć składająca się w jeden obraz), materiały wideo itd. Musisz pamiętać o regularności publikacji. To bardzo wpływa na ostateczne zasięgi.
Zdj 2. Zachęcaj użytkowników do obserwacji konta. To na pewno pomoże w budowaniu zasięgów
Źródło: https://pixabay.com/pl/vectors/%C5%9Bledzi%C4%87-sie%C4%87-spo%C5%82eczna-wektor-kolor-826033/
Używasz wszystkich wskazanych wyżej elementów? Świetnie! Możesz przejść do kolejnej części poprawiające zasięgi na Instagramie. To tzw. pozycjonowanie treści i marketing na Instagramie. Działania te poprawiają widoczność konta w wyszukiwaniach, co znacznie przekłada się na zwiększenie chwilowych, ale też stałych zasięgów dla wpisów.
Pozycjonowanie treści na IG polega na wdrożeniu działań ułatwiających wyświetlanie wpisów pozostałym użytkownikom. To m.in. wdrażanie hashtagów określających charakterystykę treści, stosowanie słów kluczowych w opisach, dodawanie tekstów alternatywnych i odpowiednich podpisów pod zdjęciami. Wszystko to wpływa na widoczność pojedynczych wpisów, a co za tym idzie – całego profilu. Marketingowo możesz też stosować konkursy, gry, organizować zabawy angażujące społeczność. To wszystko przekłada się na Twoich zasięgach.
Ostatecznie możesz też promować finansowo swoje treści, zwiększając zasięgi w sposób sztuczny. Pomagają w tym posty sponsorowane. Jak zrobić post sponsorowany na Instagramie? Wystarczy do tego konto profesjonalne na Instagramie (założysz je przez aplikacje Instagrama, które dostępne są w sieci). Następnie określ grupę docelową wpisu, czas wyświetlania i budżet. Teraz pozostaje analizować statystyki zasięgów.
Jeżeli wykonałeś wszystkie wskazane działania, a Twoje zasięgi nadal są na niskim poziomie, konieczne może być sprawdzenie, co ucina zasięgi na Instagramie. Jest kilka elementów, które mogą niekorzystnie wpływać na rozpoznawalność danego konta.
Wpływ na zasięgi ma nie tylko sztuczny algorytm, ale też użytkownicy. Przede wszystkim negatywnie na liczbę odbiorców wpisów wpływają wpisy nudne, monotonne, mało oryginalne i mało angażujące. Możesz mieć problem z wybiciem się również wtedy, gdy Twoje wpisy oznaczane są najpopularniejszymi hashtagami. Te mają bardzo dużą konkurencję co ogranicza szansę na przebicie się w społeczności.
Zasięgi obniżane są też, jeżeli wpisy uznawane są przez administratorów za wulgarne, niezgodne z prawem lub etyką, a także jeżeli stosujesz treści o charakterze propagandowym. To jednak jednostkowe przypadki. Co do zasady – algorytm nie ucina zasięgów na IG, ale może wybijać innych użytkowników, a co za tym idzie, w dół lądują mniej interesujące treści.
Dziennikarz, copywriter i przedsiębiorca, który działa w branży od ponad 10 lat. Wykładowca Uniwersytetu Mikołaja Kopernika i licencjonowany konferansjer. Zajmuje się przygotowywaniem eksperckich treści związanych z marketingiem, a w szczególności pozycjonowaniem treści. Praca jest dla niego największą pasją.