Strona internetowa to wizytówka marki. Może stanowić też podstawę prowadzenia działalności, jeżeli łączy w sobie np. funkcje sklepu internetowego. Wyłącznie wysokiej klasy witryna przyniesie wymierne korzyści w postaci zwiększenia współczynnika sprzedaży produktu, usługi lub poprawi rozpoznawalność marki. Jakie cechy powinna mieć dobra strona internetowa? Co jest najważniejsze w projektowaniu nowoczesnej witryny?
Zdj 1. Strona internetowa musi spełnić określone cechy, aby trafić do klientów
Źródło: https://pixabay.com/photos/www-keyboard-key-button-technology-3813617/
Posiadanie strony www nie jest dziś żadnym luksusem. Musisz pamiętać, że nawet najmniejsze marki mają własne witryny w sieci. Część stron zachęca do tego, aby przebywać na nich bardzo długo. Niestety, wiele jest skonstruowana w taki sposób, że po prostu odstrasza.
Dlaczego cechy dobrej strony internetowej są tak ważne?
Z jakiego powodu tak istotna jest dobra strona internetowa? Cechy serwisu wpływają znacznie na cały Twój biznes. Może się zdarzyć, że witryna zdecyduje o być albo nie być Twojej marki. To przez pryzmat strony internetowej współcześni klienci postrzegają markę. W ich opinii jakość tej „cyfrowej wizytówki” świadczy o dokładności produkcji przedsiębiorstwa, schludności, dopracowania szczegółów, terminowości oraz jakości.
Cechy dobrej strony internetowej mogą znacznie zwiększyć sprzedaż produktów lub usług. Pozwalają poprawić ogólny wizerunek marki. Sprawiają, że ta stanie się bardziej rozpoznawalna (nie tylko w sieci) i postrzegana jako perfekcyjnie dopasowana do współczesnych trendów.
Jeżeli z kolei strona będzie się rozjeżdżać, content będzie źle dopasowany, a kolorystyka strasznie zacznie „gryźć” się z grafikami – nie spodziewaj się sukcesu. Klienci szybko przestaną odwiedzać witrynę i korzystać z Twoich usług.
Jakie cechy powinna mieć dobra strona internetowa?
Dobra strona internetowa musi mieć ściśle określone cechy. Te są uniwersalne jeżeli chodzi o branżę w jakiej działasz, ale też dopasowane do różnych rodzajów witryn. Cechy dobrej strony internetowej muszą spełniać m.in. sklepy internetowe, blogi, wizytówki sieciowe, a także strony produktowe. Jakie cechy powinna mieć dobra strona internetowa?
- Wysokiej klasy content – treść, ilustracje, infografiki. To wszystko wpływa na odbiór witryny internetowej. Wyłącznie dobrze opracowany content może przyciągnąć odbiorcę.
- Brak błędów – strona internetowa wysokiej klasy musi być pozbawiona błędów. Musisz zadbać, aby prawidłowo wczytywały się wszystkie elementy, żeby witryna była wolna od wirusów czy nieprawidłowo skonstruowanego kodu.
- Dopasowanie do różnych urządzeń i wielkości ekranów – responsywność strony to niezwykle istotny element. Witryna musi być zrobiona tak, aby dobrze wyglądała na smartfonie i komputerze z różnymi monitorami. To niezwykle istotne.
- Dostosowanie pod pozycjonowanie – SEO sprawia, że Twoją stronę w wyszukiwarce może znaleźć więcej osób. Witryna powinna być zgodna z zasadami pozycjonowania. Istotne są m.in. słowa kluczowe czy prawidłowo wykonane linkowanie.
- Wygoda obsługi i szybkość działania – ostatni element to kwestia dopasowania strony do UX (user experience), czyli zasad praktycznego korzystania z witryny. Chodzi m.in. o czytelny sposób dokonywania zakupów czy przyjazny system logowania. Całość powinna działać efektywnie i szybko!
Zdj 2. Robią stronę www zwróć uwagę na kwestie SEO
Źródło: https://pixabay.com/photos/seo-search-engine-1210158/
Na co zwrócić jeszcze uwagę, tworząc stronę internetową?
Pamiętaj, że powyższe cechy to nie wszystko. Dobra strona internetowa musi przede wszystkim spełniać swoją funkcję. Dbaj, aby informowała o bieżących wydarzeniach lub żeby ułatwiała zakup określonych produktów i usług.
Wpływ na odbiór strony może mieć też gust użytkownika. Warto zrobić badania, co będzie pasować Twoim klientom i pozwolić im wpłynąć na proces powstawania witryny. To sprawi, że Twoja strona internetowa będzie cieszyć się należytą popularnością.