Kalendarz marketera na 2024 – planuj swoje kampanie jak profesjonalista
3 min
3 min
Na skróty
Marketing polega na długofalowym planowaniu działań, opierając się na budowaniu strategii na kilka miesięcy w przód. Profesjonaliści (nawet, jeżeli niekiedy wydaje się inaczej) nie pozostawiają nic przypadkowi i nie pracują spontanicznie. Opierają się na dopasowaniu contentu do odbiorców, najnowszych trendach i uwzględnieniu celów kampanii. Co warto wiedzieć o kalendarzu marketera na 2024 rok? Jak zaplanować swoje działania?
Zdj 1. Kalendarz marketera na 2024 rok to przydatny element pracy
Źródło: https://pixabay.com/photos/pocket-leather-goods-purse-notebook-1565402/
Kalendarz marketara na 2024 rok pozwoli Ci na przygotowanie działań w mediach społecznościowych, czy wskaże ja i kiedy wykonać skuteczne pozycjonowanie strony w Google. Planowanie kampanii z dużym wyprzedzeniem to naprawdę duży handicap, przekładający się ostatecznie na zwiększenie współczynnika konwersji na stronie internetowej.
Przede wszystkim korzystanie z kalendarza działań pozwala na dokładne opracowanie kolejnych kroków kampanii, analizę korzyści wynikających z pracy czy przygotowanie się na ewentualne kryzysy, które mogą pojawić się w czasie realizacji kolejnych etapów.
Poza możliwością analizy i opracowania konkretnego planu działania, uwzględniającego np. konkretne nośniki materiałów reklamowych, planowanie kampanii z dużym wyprzedzeniem przekłada się też na inne korzyści. Jakie?
Roczne planowanie kampanii to zarys prac, jakie wykonasz w najbliższym czasie. Uwzględnisz tam np. ciekawe i nietypowe święta, wydarzenia społeczno-polityczne czy najważniejsze daty dla przedsiębiorstwa. Z pewnością unikniesz tutaj chaosu.
Zdj 2. Ułóż swoje działania zgodnie z harmonogramem w kalendarzu
Źródło: https://pixabay.com/photos/student-typing-keyboard-text-woman-849824/
Planując kampanię na 2024 rok pamiętaj, aby zwrócić uwagę na charakterystykę pory, w której chcesz działać. Zbadaj zachowanie swojej grupy odbiorców zimą i latem, zwróć uwagę, na co najchętniej reagują i co przyciąga ich do realizacji zakupów lub podjęcia kontaktu z przedstawicielami swojej marki.
Planowanie zacznij od podziału zadań. Przygotowując kalendarz uwzględnij rodzaj kampanii, który chcesz przeprowadzić (SEO, influencer marketing, social media marketing, ale też np. kampanie outdoorowe). Oszacuj budżet, jaki chcesz wydać na kolejne miesiące i zleć np. przygotowanie grafik. W ten sposób zyskasz naprawdę wiele czasu.
Pamiętaj, żeby zwrócić uwagę na charakterystyczne dla swojej branży okresy (np. wygaszanie zapotrzebowania na produkty zimą, jeżeli działasz w branży motocykli albo sprzedaż innych zasobów w przypadku branży ogrodniczej). Każda agencja marketingowa uwzględnia też reakcję grupy odbiorców na określone działania w latach poprzednich – tego w Twoim kalendarzu nie może zabraknąć.
W trendach na 2024 rok na pewno nadal królować będzie pozycjonowanie, ale z dużym uwzględnieniem potrzeb klientów. Google wprowadza nowe algorytmy, które będą promować wiarygodne treści przygotowane przez autorów posiadających np. zdjęcia czy notki biograficzne. Content powinien promować produkty w sposób użyteczny dla potencjalnego odbiorca, profesjonalny, wskazujący wiele szczegółowych, ale jednocześnie przekazywanych przystępnym językiem informacji.
Druga kwestia to wykorzystywanie AI. Warto orientować się w rozwoju oprogramowania bazującego na sztucznej inteligencji, które np. pomaga w budżetowaniu działań marketingowych lub ułatwia dopasowanie treści do potrzeb odbiorców. Nadal istotny będzie trend działania na rzecz urządzeń mobilnych (szczególnie smartfonów) czy nagrywanie krótkich wideo (tzw. shorts).
Jeżeli przygotujesz kalendarz marketera na 2024 rok, uwzględniający wszystkie poniższe porady, możesz ze spokojem oczekiwać na efekty prowadzonych przez siebie działań.
Dziennikarz, copywriter i przedsiębiorca, który działa w branży od ponad 10 lat. Wykładowca Uniwersytetu Mikołaja Kopernika i licencjonowany konferansjer. Zajmuje się przygotowywaniem eksperckich treści związanych z marketingiem, a w szczególności pozycjonowaniem treści. Praca jest dla niego największą pasją.