Kiedy zwiększyć budżet na SEO?
3 min
3 min
Na skróty
Masz budżet na pozycjonowanie i zastanawiasz się nad jego zwiększeniem? W jakich sytuacjach warto zwiększyć budżet i co powinno być wykonywane w ramach działań SEO? Dowiedz się co powinno być w zakresie najważniejszych działań pozycjonerskich, a także kiedy warto zdecydować się na zwiększanie budżetu przeznaczonego na SEO!
Jeśli już pozycjonujesz swoją witrynę, to koniecznie sprawdź najważniejsze działania SEO. Czy wszystkie z nich są u Ciebie wykonywane? A może zrezygnowałeś z jakiegoś z nich w celu oszczędności?
Jeśli chcesz mieć skutecznie wypozycjonowaną witrynę, musisz skupić się na działaniach podejmowanych bezpośrednio na stronie. Czyli tworzycie odpowiednią treść zawierającą słowa kluczowe, optymalizujecie meta znaczniki, poprawiacie szybkość ładowania strony i wprowadzacie poprawne przekierowania.
Linkujecie do strony, którą chcecie wypozycjonować. Jednak jeśli myślicie, że w pozycjonowaniu chodzi o to, aby linkować, linkować i jeszcze raz linkować – ile „się da” – jest to błędne myślenie. W działaniach off site chodzi owszem o linki, ale bardziej o ich jakość. Choć jeszcze kilka lat temu Google premiowało liczbę, a nie jakość linków. Patrząc z dzisiejszej perspektywy można powiedzieć, że wyszukiwarka Google jakby sama potykała się przez wiele lat o własne nogi. Jeszcze z dziesięć lat temu Google, w owym szaleńczym amatorskim pędzie tolerowało nawet wyglądające bardzo sztucznie linki. Dobre czasy dla seo-laików jednak szybko się skończyły, kiedy w 2012 r. Google wprowadziło nowy algorytm Pingwin nieakceptujący spamu w sieci.
Marzeniem każdego właściciela strony internetowej jest ruch w witrynie. Przynosi go profesjonalny content marketing. Czyli regularne tworzenie atrakcyjnych oraz przydatnych treści interesujących dla odbiorców. I to nie byle jakich odbiorców, ale raczej bardzo sprecyzowanych, szukających takiej a nie innej treści i wrażliwych na konkretną formę przekazu. Jak sama nazwa wskazuje, w content marketingu chodzi o treść, która w ostatnich latach zyskała nieco większą wartość ze względu na rozwój mechanizmów blokowania reklam graficznych w internecie. Ponadto owa forma pozycjonowania jest oceanem możliwości. Najprostszą formą są oczywiście artykuły, ale możemy tworzyć także webinaria, podcasty, poradniki, infografiki, raporty, itp. Najważniejszy cel tych treści to dostarczenie internautom wiarygodnych oraz potrzebnych informacji. Ciekawym – i nieco kontrowersyjnym – rodzajem contentu jest marketing wirusowy budujący świadomość marki poprzez nakłonienie grupy docelowej do samodzielnego rozpowszechniania informacji o marce.
Sposobem na konkurencję jest SEO, niczym nowoczesna broń sprytnego kalibru. Jeśli trafisz za pomocą pozycjonowania na pierwszą pozycję, to konkurencja będzie chciała Cię wyprzedzić. Wtedy niekiedy konieczne będzie wzmacnianie podstrony, na przykład poprzez aktualizację contentu czy poprawienie grafik, ładowania się strony. Wtedy można doinwestować i dokupić content lub umówić się z agencją SEO na ponowny, dodatkowy audyt, a potem dopłacenie do ponadprogramowych usług.
Jeśli prowadzisz sklep internetowy z artykułami szkolno-biurowymi, to produktów masz całą masę. Zeszyty w kratkę, zeszyty w linie, zakreślacze, kolorowe flamastry, gumki, ołówki, cienkopisy, długopisy, kredki, cyrkle, plastelina, modelina fluorescencyjna… A każda nazwa jest na wagę złota, bo im więcej fraz tym więcej wejść z Google. W przypadku sklepu internetowego frazy bardzo konkretne, czyli z tzw. długim ogonem są bardzo pożądane. Warto na nie przeznaczyć większy budżet właśnie na to, aby wzmacniać swoją pozycję pod konkretnymi frazami. Dzięki temu potencjalni klienci, którzy doskonale wiedzą, czego oczekują, trafią właśnie do Twojego sklepu.
Przede wszystkim warto zauważyć, że pozycjonowanie i optymalizacja to nie tylko umieszczenie kilku linków w internecie, ale także stworzenie contentu, konsultacje, sporządzanie raportów, rozmowy, więc jeśli masz zaledwie trzysta złotych w kieszeni, to już lepiej przeznaczyć to na płatne reklamy i uczyć się pozycjonowania samodzielnie (o ile czas pozwoli). Za kilkaset złotych nie ma szans na znalezienie się w TOP10 w Google na przynoszące zyski frazy. Nawet najbogatsze firmy mają ogromny problem z utrzymaniem się na pierwszych pozycjach. Jeśli jednak inwestujesz w SEO już jakiś czas i widzisz efekty, możesz skupić się na rozszerzeniu działań, na przykład o artykuły sponsorowane z linkami o dużej mocy.
Zdecydowanie warto zainwestować w UX, czyli działania zwiększające komfort przebywania użytkownika na stronie internetowej. Opłaca się dodać tę usługę do SEO, ponieważ pozycjonowanie zapewni widoczność, a UX zwiększy konwersję.