PozycjonowanieReklama

Koszt kampanii reklamowej – PPC i SEO

3 min czytania
Koszt kampanii reklamowej – PPC i SEO

Obecnie strategie marketingowe opierają się o dwa główne filary – PPC (ang. Pay-Per-Click) oraz SEO (ang. Search Engine Optimization). Oba rozwiązania mają wspólny cel, jakim jest zwiększenie widoczności Twojej marki w przestrzeni internetowej. SEO okazuje się bardziej opłacalną opcją w perspektywie długofalowej (np. 12-36 miesięcy), natomiast Google Ads pozwala uzyskać efekty niemal natychmiast po zoptymalizowaniu kampanii. W tym przypadku niestety trzeba zainwestować zdecydowanie więcej niż w SEO (szczególnie w dłuższym okresie). Chcesz wiedzieć, od czego zależy koszt kampanii reklamowej PPC i SEO oraz ile to wszystko kosztuje? Przeczytaj ten artykuł!

Koszt kampanii reklamowej – PPC i SEO

Jaki jest koszt kampanii reklamowej SEO za miesiąc?

Koszt kampanii reklamowej – PPC i SEO

Zdj 1. Kampania SEO.

Źródło: Google.

Kampanie reklamowe SEO stanowią kluczowy element w strategii marketingowej większości firm. Widoczność w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania to podstawa sukcesu zarówno w sektorze B2B, jak i B2C. 

Pamiętaj jednak, że koszty pozycjonowania nie są stałe i zależą od wielu czynników:

  • zakres prac – koszt kampanii SEO opiera się przede wszystkim o zakres planowanych działań. Jeśli firma potrzebuje tylko podstawowej optymalizacji strony, pozycjonowanie będzie tańsze niż kompleksowe działania obejmujące m.in. link building, tworzenie treści, analizę konkurencji oraz regularne audyty SEO;
  • branża i konkurencja – w branżach o wysokiej konkurencji koszty bez wątpienia będą wyższe (nawet o kilka lub kilkanaście tysięcy złotych);
  • zaawansowanie techniczne strony – jeśli strona jest technicznie skomplikowana lub ma problemy z wydajnością, SEO okaże się droższe szczególnie na początku, aby uprościć poszczególne rozwiązania oraz zmaksymalizować szybkość serwisu (poprawa parametrów technicznych może być czasochłonna);
  • długość kampanii – kampanie SEO trwają zazwyczaj minimum 12-24 miesiące. Decydując się na 6-8 miesięcy pozycjonowania, cena będzie zdecydowanie wyższa, niż w przypadku podpisania umowy na rok lub więcej.
Zobacz  Co to jest personalizacja? Jak wykorzystać w marketingu?

Koszty prowadzenia kampanii SEO w sektorze e-commerce:

Mała firma e-commerce – 2 000 – 5 000 zł/miesięcznie

Małe firmy zazwyczaj potrzebują podstawowej optymalizacji i lokalnych działań SEO.

Średnia firma e-commerce – 5 000 – 15 000 zł/miesięcznie

W przypadku przedsiębiorstw średniej wielkości, należy podjąć regularne działania content marketingowe, wdrożyć zaawansowaną optymalizację i skrupulatnie budować backlinki (np. za pomocą kosztownego viral contentu lub guest postów).

Duża firma e-commerce – 15 000 zł i więcej/miesięcznie

Duże przedsiębiorstwa często rywalizują na bardzo konkurencyjnym rynku. Wymaga to implementacji skomplikowanych strategii SEO, analityki i ciągłego monitorowania.

Koszt kampanii reklamowej PPC – ile trzeba zapłacić miesięcznie?

Koszt kampanii reklamowej – PPC i SEO

Zdj 2. Kampania PPC.

Źródło: Google.

Reklamowanie w modelu PPC (ang. Pay-Per-Click) pozwala uzyskać wymierne efekty w postaci widoczności bardzo szybko, natomiast jest to jedno z najdroższych rozwiązań.

Od czego zależą koszty kampanii reklamowych PPC?

  • słowa kluczowe i konkurencja – cena za kliknięcie reklamy zależy od konkurencyjności wybranego słowa kluczowego. Popularne frazy, na które licytuje się wielu liderów branżowych, będą droższe (nawet powyżej kilku złotych za kliknięcie);
  • jakość reklamy i strony docelowej – Google AdWords ocenia jakość reklamy i strony docelowej. Wysoki współczynnik jakości może obniżyć koszt za kliknięcie, natomiast nie będzie to różnica rzędu 80%, a raczej 10-20%;
  • lokalizacja i czas emisji – wyświetlanie reklam tylko w określonych lokalizacjach czy godzinach może wpłynąć na koszt. Dla przykładu: reklamy kierowane do mieszkańców dużych miast będą droższe niż te skierowane do mieszkańców mniejszych miejscowości.
Zobacz  Reklama telemedycyny w Internecie – poradnik

Koszty prowadzenia kampanii PPC w sektorze e-commerce:

Mała firma e-commerce – 1 000 – 6 000 zł/miesięcznie

Małe firmy często koncentrują się na węższej gamie słów kluczowych i lokalnych rynkach.

Średnia firma e-commerce: 6 000 – 25 000 zł/miesięcznie

Średnie przedsiębiorstwa inwestują w bardziej konkurencyjne słowa kluczowe i szerzej targetują swoje reklamy.

Duża firma e-commerce: 25 000 zł i więcej/miesięcznie

Duże firmy e-commerce reklamują się na szeroki zestaw słów kluczowych na różnych rynkach, co skutkuje najwyższymi kosztami kampanii.

Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy