Koszt kampanii reklamowej – PPC i SEO
3 min
3 min
Na skróty
Obecnie strategie marketingowe opierają się o dwa główne filary – PPC (ang. Pay-Per-Click) oraz SEO (ang. Search Engine Optimization). Oba rozwiązania mają wspólny cel, jakim jest zwiększenie widoczności Twojej marki w przestrzeni internetowej. SEO okazuje się bardziej opłacalną opcją w perspektywie długofalowej (np. 12-36 miesięcy), natomiast Google Ads pozwala uzyskać efekty niemal natychmiast po zoptymalizowaniu kampanii. W tym przypadku niestety trzeba zainwestować zdecydowanie więcej niż w SEO (szczególnie w dłuższym okresie). Chcesz wiedzieć, od czego zależy koszt kampanii reklamowej PPC i SEO oraz ile to wszystko kosztuje? Przeczytaj ten artykuł!
Zdj 1. Kampania SEO.
Źródło: Google.
Kampanie reklamowe SEO stanowią kluczowy element w strategii marketingowej większości firm. Widoczność w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania to podstawa sukcesu zarówno w sektorze B2B, jak i B2C.
Pamiętaj jednak, że koszty pozycjonowania nie są stałe i zależą od wielu czynników:
Koszty prowadzenia kampanii SEO w sektorze e-commerce:
Małe firmy zazwyczaj potrzebują podstawowej optymalizacji i lokalnych działań SEO.
W przypadku przedsiębiorstw średniej wielkości, należy podjąć regularne działania content marketingowe, wdrożyć zaawansowaną optymalizację i skrupulatnie budować backlinki (np. za pomocą kosztownego viral contentu lub guest postów).
Duże przedsiębiorstwa często rywalizują na bardzo konkurencyjnym rynku. Wymaga to implementacji skomplikowanych strategii SEO, analityki i ciągłego monitorowania.
Zdj 2. Kampania PPC.
Źródło: Google.
Reklamowanie w modelu PPC (ang. Pay-Per-Click) pozwala uzyskać wymierne efekty w postaci widoczności bardzo szybko, natomiast jest to jedno z najdroższych rozwiązań.
Od czego zależą koszty kampanii reklamowych PPC?
Koszty prowadzenia kampanii PPC w sektorze e-commerce:
Małe firmy często koncentrują się na węższej gamie słów kluczowych i lokalnych rynkach.
Średnie przedsiębiorstwa inwestują w bardziej konkurencyjne słowa kluczowe i szerzej targetują swoje reklamy.
Duże firmy e-commerce reklamują się na szeroki zestaw słów kluczowych na różnych rynkach, co skutkuje najwyższymi kosztami kampanii.
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.