Książki o marketingu – must have w 2021 roku!
6 min
6 min
Na skróty
Książki o marketingu są istną skarbnicą wiedzy – zwłaszcza pozycje przygotowane przez ekspertów bazujących na wieloletnim doświadczeniu oraz informacjach pozyskanych z odbytych szkoleń i przeczytanych artykułów branżowych. Pamiętajmy natomiast, że w sieci nie zawsze znajdują się kompleksowe informacje na każdy temat. Bardzo często są to tzw. zajawki zachęcające do skorzystania z konkretnej usługi lub produktu. Bowiem najbardziej wartościowa i wyselekcjonowana wiedza jest zawsze płatna, jednak w przypadku wyboru książek o marketingu – ceny zazwyczaj nie wybiegają powyżej 100 zł.
Najlepsze książki o marketingu internetowym są niezwykle przydatne w praktyce i wyróżniają się tuzinami merytorycznej wiedzy. Obejmowane stanowisko nie ma znaczenia – w pozycje marketingowe zagłębiają się zarówno przedsiębiorcy, kierownicy jak i specjaliści do spraw digitalowych. Zatem, jakie książki o marketingu internetowym polecamy?
Marketing 4.0 od Kotler-a skrupulatnie omawia potrzeby współczesnego konsumenta w kontekście produktów lub usług oferowanych przez światowe przedsiębiorstwa. Powyższa książka pozwala czytelnikowi zapoznać się z zagadnieniami dot. kreowania świadomości marki oraz zaangażowania kooperantów, a co najważniejsze – spojrzeć na świat reklamy z zupełnie innej perspektywy.
Warto również wspomnieć, iż autor – Philip Kotler jest wykładowcą na różnych uniwersytetach w USA. Gdy zaczynał, uczył się o rozwoju reklamy tradycyjnej, a dzisiaj edukuje innych o świecie cyfrowym, który zagłębiał od końca epoki standardowych agitacji. Jeśli zależy Ci na nauce marketingu internetowego z nutką innowacyjnych rozwiązań – koniecznie zapoznaj się z Marketingiem 4.0 od Kotler-a.
Książka pt.: „Wyznania człowieka reklamy” jest doskonałą propozycją dla osób stawiających pierwsze kroki w dziedzinie marketingu internetowego. Dzięki jej przejrzystości czytelnik może przyswoić wszystkie informacje łatwo i przyjemnie. Autor zadbał, żeby książka była bogata w ciekawe anegdotki, wspomnienia oraz historie. Pozycja Davida Ogilvy wyróżnia się skrupulatnym wyjaśnieniem każdego tematu od „A” do „Z”.
„Marketing dla bystrzaków”, czyli proste i przystępne rozwiązania marketingowe na kilkuset stronach papieru! Pozycja dedykowana przede wszystkim dla specjalistów od reklamy, jednak amatorzy dowiedzą się z niej równie ciekawych informacji.
Autor wspomina w treści także o budowaniu świadomości marki oraz atrakcyjnym wykorzystaniu standardowych narzędzi internetowych. Książka wyróżnia się nieco specyficznym i w niektórych momentach zaawansowanym językiem, jednak o reklamie uczy jak żadna inna!
Pozycja napisana przez dwóch autorów – Hoover-a oraz Eyal Nir-a, czyli światowej klasy specjalistów od reklamy. Ma za zadanie kompleksowo edukować czytelników w kontekście przygotowywania produktów pod względem generowania tzw. nawyku konsumenckiego. Książka „Skuszeni” jest obowiązkowa dla osób żądnych merytorycznych informacji o reklamie.
Dariusz Puzyrkiewicz, czyli polski James Bond tworzący teksty reklamowe od ponad kilkunastu lat. Lektura ta została przestudiowana przez większość copywriterów z naszej ojczystej branży SEO. Niektórzy ją chwalą, a inni twierdzą, że nie wnosi nic ciekawego już dla średnio-zaawansowanych twórców. Osobiście uważamy, że to kwestia posiadanej wiedzy oraz indywidualnych wymagań.
Jeśli jesteś zainteresowany zgłębieniem zagadnień tj. język korzyści, sposoby naturalnej perswazji czy najważniejsze problemy spotykane podczas komunikacji z potencjalnymi klientami – koniecznie musisz mieć książkę Darka! Dajemy 7/10!
Jakie książki o Social Media? – chyba każdy, kto jest w branży dłużej niż rok, zna Artura Jabłońskiego i doskonałą pozycję pt.: „Skuteczna reklama na Facebooku i Instagramie”. Oprócz tego warto przeczytać „Media społecznościowe bez ściemy” autorstwa Jasona Falls-a i Erika Deckers-a oraz godny uwagi, a zarazem bardzo merytoryczny tytuł „Przechytrzyć social media” od Evana Bailyn-a. Poniżej 3 najlepsze (według redakcji Semcore) książki o Social Media!
Książka pt.: „Skuteczna reklama na Facebooku i Instagramie” jest uporządkowanym poradnikiem ułatwiającym tworzenie kampanii Facebook oraz Instagram ADS. Autor przedstawia w niej m.in. jak ustawić reklamę pod kątem technicznym, ale również strategicznym. Pozycja warta przeczytania, chociażby ze względu na najlepsze praktyki i nowoczesne rozwiązania, których nie spotkamy w żadnej innej lekturze.
Jason Falls i Erik Deckers tłumaczą, jak zwiększyć sprzedaż, skuteczność pozyskiwania klientów i zbudować świadomość swojej marki. Oprócz tego ujawniają najlepsze techniki obsługi potencjalnych kooperantów, a co najważniejsze – doradzają w kontekście pozyskania jak największej ilości kupujących w mediach społecznościowych.
Warto również wspomnieć, iż przedstawiają oni ciekawe przykłady z życia (oboje są właścicielami agencji powiązanych z działaniami Social Media), fakty o branży oraz atrakcyjne dane statystyczne. Reasumując, jeśli zależy Ci na rzetelnym poradniku dot. kreowania marki osobistej na dowolnym portalu społecznościowym – wybierz pozycję Jasona Falls-a i Erika Deckers-a.
Evan Bailyn w pozycji „Przechytrzyć Social Media” przekazuje niezbędną wiedzę dot. reklam społecznościowych, wyszukiwania w czasie rzeczywistym, a także możliwości oraz zyskach na portalu YouTube (i nie tylko). Autor podaje również dziesiątki przykładów jego klientów, a następnie je analizuje, rozkładając wszystko na czynniki pierwsze. Bardzo ciekawa pozycja z dziesiątkami praktycznych zagadnień do wdrożenia. Polecamy!
Książki o content marketingu są bardzo ciekawe, merytoryczne i zwięzłe. Według ekspertów Semcore, jedne z najlepszych pozycji stworzyli m.in. Artur Jabłoński, Joanna Wrycza-Bekier, Tomasz Stopka, Paweł Tkaczyk oraz Ann Handley. Opowiadają one o wbrew pozorom ciężkiej sztuce pisania, która może stać się nieco łatwiejsza tylko i wyłącznie poprzez regularne tworzenie nowych treści. Zaczynajmy!
Obowiązkowa pozycja dla każdego, kto chce projektować proste w zrozumieniu i angażujące teksty. Autor książki porusza zagadnienia dot. formatowania treści, przedstawia główne zasady stylu oraz sposoby pisania językiem korzyści. Lektura uświadamia również czytelnika, jak prawidłowo konstruować elementy wpływające na konwersję (np. CTA, H1, H2, H3).
„Magia Słów” to dosyć specyficzna książka. Autorka tłumaczy tworzenie treści reklamowych, posługując się słynnymi powieściami. Wszystko w celu prostego i szybkiego wyjaśnienia zawiłości naszego ojczystego języka. Joanna Wrycza-Bekier daje konkretne rozwiązania, przedstawia najpopularniejsze błędy i zaskakuje nowinkami. Książka jest dedykowana dla wnikliwych osób, które chcą pisać i wiedzieć o pochodzeniu konkretnych reguł.
Mity dotyczące marketingu treści? – tylko w książce Tomasza Stopki! Przedstawia on błędne przekonania dotyczące contentu i określa jego wszystkie składniki. Dowiemy się tutaj również ciekawych informacji o infografikach, e-bookach, webinarach i nagraniach wideo. Głównym daniem będzie jednak 5 najbardziej istotnych kroków w budowaniu treści oraz elementy odpowiadające za zasięgi. Gorąco polecamy lekturę Tomasza!
Paweł Tkaczyk pomaga przyswoić fundamentalną wiedzę o brandingu. Tłumaczy w prosty sposób zasady budowania strategii, tworzenia tekstów reklamowych oraz skutecznej komunikacji z klientami. Z racji na uniwersalną budowę książki – możemy przechodzić od rozdziału do rozdziału w celu wyszukania najważniejszych informacji. Jeśli jesteś zainteresowany różnymi działaniami w sieci, od budowy stron www, newsletterów i blogów, aż po e-commerce i social media – ta pozycja jest dla Ciebie!
Książka dla początkujących jak i bardziej zaawansowanych twórców. Pozbawia nas wyobrażeń o pięknym procesie twórczym, a jednocześnie uświadamia, że pisanie jest umiejętnością nabytą. Ann Handley przedstawia świetne metody ułatwiające osiągnięcie wysokiego poziomu w sztuce tworzenia treści. Dzięki tej książce dowiemy się, że pisanie to również matematyka.
Książki o SEO są bardzo przydatne szczególnie dla pozycjonerów, pracowników agencji SEO, agencji marketingowych oraz freelancerów. Autorzy opisują w nich najciekawsze i najbardziej praktyczne zagadnienia ułatwiające zwiększenie pozycji w SERP-ach. Warto jednak mieć na uwadze, że algorytm Google zmienia się bardzo szybko, a co za tym idzie – książki o SEO tracą swoją wartość z miesiąca na miesiąc. Zatem, jakie pozycje są godne uwagi? Podpowiadamy!
Książka poruszająca kompleksowo większość optymalizacyjnych rozwiązań dostępnych na polskim i zagranicznym rynku. Spośród konkurencji wyróżnia się dziesiątkami praktycznych przykładów omawiających konkretne zagadnienie SEO zwiększające pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania. Autorzy piszą tutaj również o algorytmach oraz weryfikacji poszczególnych danych znajdujących się na stronach internetowych.
Autorzy przedstawiają czytelnikom tej książki sztuczki, tajniki oraz specjalistyczne tematy ułatwiające pozycjonowanie stron internetowych. Lektura ma aż 800 stron w wersji e-book, jednak jej praktyczność wyceniamy na 2 razy tyle! Setki praktycznych informacji oraz merytorycznej, a zarazem cennej wiedzy. Pozycja obowiązkowa dla każdego specjalisty od SEO.
Każda osoba interesująca się tematyką pozycjonowania powinna przeczytać tę książkę. Autorzy opisują w niej najbardziej podstawowe oraz zaawansowane działania SEO, jakie warto wdrożyć do swojego codziennego harmonogramu. Warto również wspomnieć, iż lektura jest bogata w techniki i sposoby optymalizacyjne bezpośrednio pod algorytmy!
Książki od marketingu są niezwykle przydatne, bez znaczenia czy jesteśmy specjalistą SEO, czy amatorem zagłębiającym się w tajniki pozycjonowania. W zależności od specyfiki pracy rekomendujemy wybór kilku najciekawszych pozycji – aby przestudiować je wielokrotnie i wdrożyć jak najwięcej pozytywnych zmian do swojego biznesu. Wybór lektur należy do Was!
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.