Na skróty
Lighthouse Google to narzędzie typu open source, wykorzystywane do analizy stron internetowych oraz ich optymalizacji w myśl SEO. Oprogramowanie przeprowadza audyt, następnie wyświetlając wyniki oraz konkretne wskazówki, które pozwolą lepiej zaprojektować witrynę, aby ta była jak najlepiej dostosowana do potrzeb użytkowników. Czy wskaźniki dostępne w Lighthouse Google mają znaczenie w kontekście SEO?
Narzędzie Lighthouse ma za zadanie w prosty, szybki i przejrzysty sposób przeprowadzać audyt strony internetowej. Oprogramowanie jest całkowite darmowe i pozwala analizować nie tylko własną witrynę, ale wszystkie inne serwisy dostępne w sieci. Jeżeli więc posiadasz własną stronę, koniecznie skorzystaj z Google Lighthouse, przeprowadzając audyt dla siebie oraz dla swojej konkurencji. Narzędzie po wykonaniu analizy przedstawi wyniki oraz wskazówki, które pozwolą ulepszyć serwis. Zastosowanie się do nich pozwala nie tylko lepiej dopasować witrynę do potrzeb użytkownika, ale także SEO. Raport z Google Lighthouse może więc być wartościowy, jeżeli interesuje Cię pozycjonowanie stron.
Narzędzie podczas przeprowadzania analizy audytuje kilka aspektów witryny:
Przeprowadzenie audytu przy pomocy Google Lighthouse może trwać nawet kilka minut w przypadku dużych witryn. Zwykle jednak raport jest gotowy już w ciągu kilku sekund. Zależnie od Twoich preferencji, możesz wygenerować audyt dla wersji desktop lub mobilnej.
Generowanie raportu w Google Lighthouse jest bardzo proste i nie wymaga żadnych specjalistycznych umiejętności lub korzystania z zaawansowanego oprogramowania. W jaki sposób uruchomić narzędzie?
Raport wygenerowany przez Google Lighthouse to nie tylko wyniki, ale także wskazówki, które pozwalają lepiej zoptymalizować witrynę pod kątem UX oraz SEO.
Wyniki wygenerowane przez Lighthouse Google nie są czynnikiem rankingowym w wyszukiwarce. Oznacza to, że osiąganie wysokiego wyniku nie oznacza od razu, że strona będzie lepiej widoczna w wynikach wyszukiwania. Oczywiście funkcjonowanie serwisu (wyświetlanie zasobów, czas ładowania, zawartość) ma znaczenie dla SEO, jednak narzędzie Lighthouse powinien być jedynie wskazówką, a nie jednoznaczną metryką. Ostatecznie algorytm Google bierze pod uwagę wiele czynników, a kwestie optymalizacyjne są tylko kilkoma z nich. Znaczenie w pozycjonowaniu ma także treść (zawartość słów kluczowych, semantyka, wartość dla odbiorców) wraz z linkami (wewnętrznymi i zewnętrznymi).
Chcesz osiągać wyższe wyniki w Google Lighthouse, aby zoptymalizować swoją stronę pod SEO oraz wymagania użytkownika? W takim razie wygeneruj audyt oraz dokładnie przyjrzyj się poszczególnym aspektom Twojej witryny. Narzędzie wyświetli nie tylko wartości punktowe (w skali 1-100), ale także porady dotyczące ulepszenia witryny. W kontekście SEO oraz UX warto przede wszystkim skupić się na Core Web Vitals.
Samodzielne wdrażanie wielu zmian, mających na celu zoptymalizować stronę (i podnieść wyniki w Google Lighthouse) może być skomplikowane. Co więcej, realizowanie poszczególnych czynności wygląda odrębnie zależnie od wykorzystywanego systemu CMS. Największe możliwości dają oprogramowania typu open source, gdzie dostęp do kodu źródłowego jest całkowicie udostępniony.
Jeżeli nie wiesz, jak zoptymalizować swoją witrynę w myśl pozycjonowania oraz użyteczności użytkowników, skorzystaj z pomocy specjalistów SXO. To strategia opierająca się na synergii SEO oraz UX. Dzięki niej witryna jest nie tylko widoczna w sieci, ale także wartościuje pozyskiwany ruch, zwiększając liczbę konwersji.