Marketing treści – jak wykorzystać w biznesie?
3 min
3 min
Na skróty
Marketing treści ułatwia pozycjonowanie, wspiera wiarygodność Twojej marki oraz buduje zaufanie wśród nowych, jak i stałych klientów. Umiejętnie wdrażając poprawne rozwiązania contentowe do swojego e-commerce lub serwisu usługowego, wypracujesz przewagę konkurencyjną i wyprzedzisz branżowych liderów. Nie stanie się to od razu – proces ten wymaga minimum 3-12 miesięcy konsekwentnej pracy, natomiast rezultaty będą się wiązały z bardzo pokaźnym zwrotem z inwestycji. Chcesz dowiedzieć się więcej na temat wykorzystania marketingu treści? Zachęcamy do przeczytania!
Marketing treści, nazywany też content marketingiem, polega na tworzeniu i dystrybucji wartościowych, dopasowanych do danej grupy docelowej i spójnych treści, aby przyciągnąć i zaangażować określonych odbiorców. Celem jest budowanie trwałych relacji z klientami, które przekładają się na zwiększenie świadomości marki, lojalności klientów oraz, w dłuższej perspektywie, wzrost sprzedaży. Marketing treści nie skupia się bezpośrednio na promowaniu marki, ale na dostarczaniu informacji, które czynią konsumentów bardziej świadomymi i gotowymi do podjęcia decyzji zakupowej.
Chcesz wyskalować swoją firmę? W takim razie sprawdź 5 sposobów na wykorzystanie marketingu treści w biznesie. Poniżej przedstawiamy szczegóły.
Prowadząc bloga firmowego, możesz regularnie dostarczać wartościowe informacje dla swojej grupy docelowej, budować pozycję eksperta w branży oraz poprawiać widoczność serwisu w organicznych wynikach wyszukiwania. Treści powinny być wartościowe, aktualne i dopasowane do Twojej grupy docelowej.
Jeżeli Twój sklep internetowy jest relatywnie nowy (np. ma rok lub dwa lata), opieraj się o long tail SEO keywords, czyli frazy składające się z 3-4 wyrazów (lub więcej). Dzięki temu będziesz mógł łatwiej wypozycjonować swoją markę w wynikach wyszukiwania. Wówczas klienci po wpisaniu w Google dowolnego zagadnienia branżowego (np. “Jakie buty męskie sportowe wybrać?”), zobaczą właśnie Twoją firmę na pierwszej stronie wyników wyszukiwania.
Zdj 1. Marketing treści odpowiadający za branżową widoczność w SERP-ach.
Źródło: Google.
Program partnerski pozwala na rozszerzenie zasięgu Twojej marki dzięki współpracy z influencerami, blogerami czy innymi firmami. Partnerzy mogą tworzyć content promujący Twoje produkty oraz usługi. Dotrzesz dzięki temu do nowych grup odbiorców i zbudujesz zaufanie poprzez rekomendacje.
Zdj 2. Program partnerski Sephora mający za zadanie promocję marki za pomocą contentu tworzonego przez użytkowników.
Źródło: Serwis Sephora.
Marketing treści ma przekonać odbiorcę do zakupu i jak najlepiej wypromować Twoją markę w internecie. Jeżeli chcesz, żeby tak się stało, twórz opisy produktów oraz kategorii, które są spersonalizowane, zwracając się do użytkowników na “Ty”. Jest to dobre rozwiązanie pod kątem zmniejszenia dystansu.
Zdj 3. Spersonalizowane treści przyciągające uwagę odbiorców od Notino.
Źródło: Serwis Notino.
Pisanie postów gościnnych na renomowanych blogach w Twojej branży to doskonały sposób na zwiększenie widoczności i wzmocnienie pozycji eksperta. Dzięki temu dotrzesz do nowych odbiorców oraz zdobędziesz cenne backlinki, co wzmocni pozycję Twojej strony w SERP-ach.
Media społecznościowe to nieodłączny element strategii marketingu treści. Regularne publikowanie postów, angażowanie się w dyskusje i budowanie społeczności wokół marki pozwala na nawiązanie bliższych relacji z klientami oraz zwiększenie zasięgu contentowego.
Zdj 4. Marketing treści w mediach społecznościowych brandu Zara.
Źródło: Fanpage Zara na Facebooku.
Angażując się w marketing treści, możesz zwiększyć widoczność swojej marki w Google oraz mediach społecznościowych, a dodatkowo zyskać uznanie klientów, które będzie skutkowało zaufaniem oraz maksymalizacją obrotów Twojego e-commerce lub serwisu usługowego. Jeżeli potrzebujesz zweryfikować swoją stronę on-page oraz off-site, zdecyduj się na audyt SEO od Semcore. Wskażemy wady oraz zalety Twojej witryny, a także zarekomendujemy poprawki.
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.