Na skróty
Media społecznościowe są dziś czymś więcej niż tylko sposobem na wypromowanie swojej marki osobistej lub narzędziem do kontaktu z bliskimi. To zaawansowana machina reklamowa, umożliwiająca dotarcie z publikowanymi wpisami do szerokiego, wręcz milionowego grona osób. Aplikacją, która ma wspomóc promowanie produktów, usług albo marki jest Meta Business Suite. Co warto wiedzieć o tym narzędziu? Jak je włączyć i zdeaktywować? Jak obsługiwać Business Suite?
Zdj 1. Meta Business Suite to wszechstronne narzędzie do obsługi mediów społecznościowych
Zdjęcie: logo Meta Business Suite
Jak reklamować sklep na Facebooku? W jaki sposób skoordynować kampanię reklamową z Instagramem? Najlepiej użyć do tego wszechstronnego narzędzia, które pozwoli kontrolować publikację wpisów, ułatwi analizę statystyk, a także umożliwi włączanie i wyłączanie promocji wpisów. Wszystko to możesz wykonać za pomocą Meta Business Suite.
Meta Business Suite to wszechstronne narzędzie, które pozwala na zarządzanie kontem w wielu aplikacjach społecznościowych jednocześnie. To jednocześnie zaawansowany manager reklam na Facebooku czy Instagramie, ale też planner wpisów i system analizy danych organicznych.
Meta Business Suite można używać za pomocą smartfona lub komputera. Umożliwia obsługiwanie i pełną automatyzację konta na Facebooku, Messengerze, Instagramie, Threads i pozostałych aplikacjach, należących do firmy Meta. Ten gigant technologiczny udostępnia darmowe narzędzie, aby umożliwić skuteczniejszą pracę na swoich social mediach dla właścicieli kont i ich agencji marketingowych.
Jaką funkcjonalność udostępnia Meta Business Suite? To narzędzie o wszechstronnych możliwościach, które nie tylko pozwala na skuteczną publikację wpisów, ale też zarządzanie nimi na różnych płaszczyznach.
Narzędzie ułatwia wprowadzanie strategii marketingowej w mediach społecznościowych, poprzez regularną publikację wpisów i ich promowanie. Umożliwia też skuteczne pozycjonowanie wpisów w social mediach.
Zdj 2. Meta Business Suite pozwala na przygotowanie kampanii reklamowej, analizę raportów czy przygotowanie publikacji wpisów
Źródło: Meta Business Suite – screen
Aby włączyć Meta Business Suite konieczne jest założenie własnej strony na Facebooku za pomocą narzędzia dostępnego przez adres business.facebook.com/pages/creation/. W wersji desktopowej Meta Business Suite dostępne jest poprzez stronę business.facebook.com, natomiast dla smartfonów czy innych urządzeń mobilnych możesz pobrać dedykowaną aplikację ze Sklepu Play lub App Store.
Meta Business Suite można wyłączyć z poziomu panelu administracyjnego narzędzi biznesowych od Meta. Wystarczy, że zalogujesz się do Centrum kont, a następnie wybierzesz „Informacje osobiste”. Tam wybierz „Własność konta i kontrola” i „Dezaktywacja”. Kontro możesz w każdej chwili przywrócić.
Jeżeli chcesz połączyć Meta Business Suite z różnymi aplikacjami, możesz dodać je przez opcję „Dodaj zasoby”. Tam podłączysz np. kontro na Instagramie. Co więcej, pamiętaj, że dostępy do Meta Business Suite możesz przydzielić swoim pracownikom lub wybranej agencji marketingowej, określając np. zakres możliwości i uprawnień na danym koncie.
Jeżeli Meta Business Suite nie działa, najpewniej nie masz jeszcze skonfigurowanego konta firmowego (przez Facebooka lub Instagrama). System poprosi Cię o założenie takiego, aby w pełni cieszyć się funkcjonalnością tego zaawansowanego narzędzia do publikacji treści w social mediach.
Dziennikarz, copywriter i przedsiębiorca, który działa w branży od ponad 10 lat. Wykładowca Uniwersytetu Mikołaja Kopernika i licencjonowany konferansjer. Zajmuje się przygotowywaniem eksperckich treści związanych z marketingiem, a w szczególności pozycjonowaniem treści. Praca jest dla niego największą pasją.