Media społecznościowe są dziś czymś więcej niż tylko sposobem na wypromowanie swojej marki osobistej lub narzędziem do kontaktu z bliskimi. To zaawansowana machina reklamowa, umożliwiająca dotarcie z publikowanymi wpisami do szerokiego, wręcz milionowego grona osób. Aplikacją, która ma wspomóc promowanie produktów, usług albo marki jest Meta Business Suite. Co warto wiedzieć o tym narzędziu? Jak je włączyć i zdeaktywować? Jak obsługiwać Business Suite?
Zdj 1. Meta Business Suite to wszechstronne narzędzie do obsługi mediów społecznościowych
Zdjęcie: logo Meta Business Suite
Jak reklamować sklep na Facebooku? W jaki sposób skoordynować kampanię reklamową z Instagramem? Najlepiej użyć do tego wszechstronnego narzędzia, które pozwoli kontrolować publikację wpisów, ułatwi analizę statystyk, a także umożliwi włączanie i wyłączanie promocji wpisów. Wszystko to możesz wykonać za pomocą Meta Business Suite.
Co to jest Meta Business Suite?
Meta Business Suite to wszechstronne narzędzie, które pozwala na zarządzanie kontem w wielu aplikacjach społecznościowych jednocześnie. To jednocześnie zaawansowany manager reklam na Facebooku czy Instagramie, ale też planner wpisów i system analizy danych organicznych.
Meta Business Suite można używać za pomocą smartfona lub komputera. Umożliwia obsługiwanie i pełną automatyzację konta na Facebooku, Messengerze, Instagramie, Threads i pozostałych aplikacjach, należących do firmy Meta. Ten gigant technologiczny udostępnia darmowe narzędzie, aby umożliwić skuteczniejszą pracę na swoich social mediach dla właścicieli kont i ich agencji marketingowych.
Jak działa Meta Business Suite i w jaki sposób je włączyć?
Jaką funkcjonalność udostępnia Meta Business Suite? To narzędzie o wszechstronnych możliwościach, które nie tylko pozwala na skuteczną publikację wpisów, ale też zarządzanie nimi na różnych płaszczyznach.
- Zarządzanie wiadomościami – Meta Business Suite pozwala na odpowiadanie na wiadomości z poziomu konta firmowego i fanpage, ale też na automatyzację odpowiedzi.
- Tworzenie kampanii reklamowych – zakup i planowanie promocji wpisu, a także promocja reklam konkretnych produktów czy usług odbywa się przez biznesowe API Mety.
- Planowanie publikacji wpisów – wpisy można nie tylko publikować w czasie rzeczywistym, ale też planować np. kilka dni w przód.
- Monitorowanie statystyk wpisów – system umożliwia kontrolę statystyk wpisów organicznych i promowanych, a także generowanie raportów.
- Kontrola aktywności w mediach społecznościowych – dzięki Meta Business Suite sprawdzisz każde udostępnienie, polubienie czy komentowanie wpisu.
- Modyfikacja publikowanych wpisów – za pomocą MBS możesz zmienić zdjęcie we wpisie lub zmodyfikować treść.
Narzędzie ułatwia wprowadzanie strategii marketingowej w mediach społecznościowych, poprzez regularną publikację wpisów i ich promowanie. Umożliwia też skuteczne pozycjonowanie wpisów w social mediach.
Zdj 2. Meta Business Suite pozwala na przygotowanie kampanii reklamowej, analizę raportów czy przygotowanie publikacji wpisów
Źródło: Meta Business Suite – screen
Meta Business Suite – jak włączyć i jak wyłączyć?
Aby włączyć Meta Business Suite konieczne jest założenie własnej strony na Facebooku za pomocą narzędzia dostępnego przez adres business.facebook.com/pages/creation/. W wersji desktopowej Meta Business Suite dostępne jest poprzez stronę business.facebook.com, natomiast dla smartfonów czy innych urządzeń mobilnych możesz pobrać dedykowaną aplikację ze Sklepu Play lub App Store.
Meta Business Suite można wyłączyć z poziomu panelu administracyjnego narzędzi biznesowych od Meta. Wystarczy, że zalogujesz się do Centrum kont, a następnie wybierzesz „Informacje osobiste”. Tam wybierz „Własność konta i kontrola” i „Dezaktywacja”. Kontro możesz w każdej chwili przywrócić.
Meta Business Suite – w jaki sposób skonfigurować to API? Co zrobić, jak system nie działa?
Jeżeli chcesz połączyć Meta Business Suite z różnymi aplikacjami, możesz dodać je przez opcję „Dodaj zasoby”. Tam podłączysz np. kontro na Instagramie. Co więcej, pamiętaj, że dostępy do Meta Business Suite możesz przydzielić swoim pracownikom lub wybranej agencji marketingowej, określając np. zakres możliwości i uprawnień na danym koncie.
Jeżeli Meta Business Suite nie działa, najpewniej nie masz jeszcze skonfigurowanego konta firmowego (przez Facebooka lub Instagrama). System poprosi Cię o założenie takiego, aby w pełni cieszyć się funkcjonalnością tego zaawansowanego narzędzia do publikacji treści w social mediach.