E-commerce

Minimalizacja kosztów biznesowych w e-commerce – na czym lepiej nie oszczędzać?

3 min czytania
Aspekty, na których nie warto oszczędzać w przypadku e-commerce.

Kryzys w firmie – jak oszczędzać, by go nie pogłębiać?

W zależności od branży, w której działa Twoja firma, masz z pewnością wiele możliwości optymalizacji kosztów. W większości przypadków, nawet minimalne zmiany organizacyjne mogą przyczynić się do trwałych, korzystnych zmian w organizacji. Dotyczy to nie tylko stosunkowo niedawno założonych przedsiębiorstw, ale również firm działających od kilku lat na rynku. Od czego zacząć zmiany w planowaniu finansów przedsiębiorstwa? Przyjrzyj się temu, co regularnie pochłania najwięcej kosztów. Być może są to mało istotne rzeczy, które bez trudu można zastąpić innym sposobem rozwiązywania problemów.

Warto na samym początku przyjrzeć się procesom, które można zautomatyzować. Minimalizacja kosztów na wyjazdy do klientów i zastąpienie bezpośrednich kontaktów tymi za pośrednictwem dostępnych komunikatorów. To jedno z rozwiązań, które przynosi olbrzymie korzyści niemal natychmiast każdemu, kto je wdraża, o dziwo bez ryzyka zmniejszania zysków ze sprzedaży. Wiesz już, jak oszczędzać na podstawowej kwestii. Pora przyjrzeć się kolejnym rozwiązaniom, które mogą pomóc firmie wyjść z kryzysu, jednocześnie chroniąc pozytywne wyobrażenie o marce.

Aspekty, na których nie warto oszczędzać w przypadku e-commerce.

Minimalizacja kosztów – jakich obszarów nie powinna dotykać?

Przytoczony powyżej przykład ukazuje, jak zdobycze technologiczne mogą pomóc w optymalizacji kosztów przedsiębiorstwa. Istnieją jednak obszary, na których pod żadnym pozorem nie warto oszczędzać, chociaż można nieco zmienić sposób korzystania z nich, na nieco bardziej nowoczesny. Nie da się rozwijać przedsiębiorstwa, oszczędzając na wiedzy. Szkolenia pracowników nie powinno się odkładać na późniejszy, być może lepszy okres.

Zobacz  Multisite WordPress – czym jest i jak skonfigurować?

Procesowi poszerzania wiedzy pracowników, również może towarzyszyć minimalizacja kosztów. W końcu pracownicy nie muszą wyjeżdżać na szkolenia – mogą zdobywać nowe umiejętności i poszerzać swoje kompetencje zza swojego biurka lub zupełnie zdalnie – w zaciszu własnego domu. Istnieje wiele programów związanych z dotacjami na szkolenia pracowników. Warto wiedzieć, że można je również wliczyć w koszty przy końcowo-rocznym rozliczeniu. Wszyscy korzystają na takich rozwiązaniach – pracownik, pracodawca oraz firma w dłuższej perspektywie – w końcu zatrudniając wysoko wykwalifikowaną kadrę, znacznie podnosi się prestiż przedsiębiorstwa. Nie oszczędzajmy zatem na samych szkoleniach, a raczej na ich organizacji.

Kolejnym obszarem, którego nie powinny dotykać drastyczne cięcia kosztów, są wydatki na reklamę. Zarówno ta w mediach społecznościowych, jak też promowanie firmy za pomocą Google Ads, są jednymi z najskuteczniejszych kanałów pozyskiwania nowych klientów. Dlatego też wydatki na reklamę, łączone ze skutecznymi lejkami sprzedażowymi, powinny stać na szczycie listy wydatków, których nie powinno się ograniczać.

Aspekty, na których nie warto oszczędzać w przypadku e-commerce.

Kryzys w firmie a nowi pracownicy

W ostatnim czasie w wielu firmach nastąpiły masowe zwolnienia pracowników, związane z trudną sytuacją gospodarczą na świecie. Dało się zauważyć, że największą grupę osób, które straciły pracę stanowiły osoby, które zostały zatrudnione w ciągu ostatniego półrocza. Czy uszczuplanie kadry zawsze jest dobrym pomysłem? Niekoniecznie.

Optymalizacja kosztów zatrudnienia pracowników, jak się okazuje również jest możliwa. Jeśli nie jesteśmy pewni czy dany etat uda się ocalić, można zaproponować czasową umowę o dzieło dla danej osoby, a następnie oddelegować ją do pracy zdalnej. Uszczuplanie budżetu na wynajem biura często okazuje się być jedną z najbardziej trafnych decyzji przy cięciu kosztów. Okazuje się, że wiele czynności da się wykonać zdalnie, a delegowanie zadań dla pracowników wcale nie jest takie trudne. 

Zobacz  Jak działa strategia cen wysokich i dlaczego warto ją rozważyć?

Kryzys w firmie da się przetrwać przy opracowaniu odpowiedniego planu. Powinien on być przede wszystkim zawierać długofalowe działania, mające na celu poprawę sytuacji i oczywiście uwzględniać optymalizację kosztów. Przede wszystkim jednak muszą w nim zostać zawarte opcje, które można wykorzystać niemal natychmiast, dzięki czemu w razie wystąpienia trudnej sytuacji, będzie można zapobiegać jej pogłębieniu.

Zespół Semcore odpowiedzialny za tworzenie wartościowego contentu na temat marketingu internetowego. Część treści tworzymy wspólnie, rozmawiając o nich i pozyskując wiedzę od ekspertów ze wszystkich działów. W artykułach blogowych przedstawiamy między innymi: aktualne informacje dotyczące: SEO, UX, tworzenia i optymalizacji płatnych kampanii reklamowych, zarządzania sklepami internetowymi. Pokazujemy w jaki sposób można samodzielnie dokonać zmian na własnej stronie, przedstawiamy także ważne argumenty przemawiające na korzyść nowoczesnych rozwiązań.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy