Możliwości Google Maps dla reklamy online
3 min
3 min
Na skróty
Pozyskanie nowych klientów do lokalnego sklepu może być nie lada wyzwaniem, biorąc pod uwagę fakt, że coraz więcej osób robi zakupy online. Z drugiej jednak strony większość osób chce zobaczyć produkt, zanim kupi go przez Internet. Google Maps reklama online przychodzi nam z pomocą. Sprawdź, dlaczego warto ją włączyć do kampanii marketingowej.
Być może zwróciłeś już uwagę na lokalne reklamy w wyszukiwarce w Mapach Google. Zazwyczaj są to trzy pierwsze wyniki, które pojawiają się po wprowadzeniu konkretnego zapytania. Zobaczysz wtedy nazwę firmy, adres, numer telefonu, godziny otwarcia, a także liczbę gwiazdek i opinii. Oprócz tego, możesz kliknąć przycisk “Strona” lub “Trasa”, wówczas zostaniesz przekierowany do strony internetowej firmy lub do Google Maps.
Biorąc pod uwagę, jak wiele osób korzysta aktywnie z Google Maps, reklama jest doskonałym sposobem na przyciągnięcie klientów do Twojego sklepu, warsztatu, restauracji, kawiarni lub punktu usługowego. Decydując się na taką reklamę w wynikach wyszukiwania, możesz wyróżnić się spośród konkurencji.
Jeśli korzystałeś już z aplikacji, prawdopodobnie widziałeś wiele czerwonych punktów na mapie. Pojawiają się, gdy otworzysz mapę lub wyszukujesz konkretny rodzaj działalności. Dzięki temu możesz łatwiej znaleźć popularne firmy w swojej okolicy.
Pierwszą i oczywistą zaletą Google Maps reklamy online jest to, że wyróżni Twoją firmę na tle konkurencji. Jeśli ktoś korzysta z mapy, by sprawdzić, jak dojechać i przejeżdża obok Twojego sklepu, zobaczy ikonkę promowanej pinezki, która z pewnością przyciągnie jego uwagę. Warto porównać wspomnianą opcję z reklamami w wyszukiwarce, które wyświetlają się dopiero wtedy, gdy użytkownik wpisze konkretne hasło. W przypadku Google Maps reklamy wystarczy, że potencjalny klient znajdzie się w określonym miejscu, by mu się wyświetliła. Takie rozwiązanie sprawdzi się doskonale w przypadku restauracji, kawiarni i lokalnych sklepów.
Z aplikacji korzysta ponad miliard użytkowników na całym świecie. Stwarza to ogromną szansę dla lokalnych sklepów detalicznych i firm. Warto więc zainwestować w reklamę Google Maps, biorąc pod uwagę, że nie ma tutaj jeszcze dużej konkurencji. Dzięki temu łatwiej dotrzesz do potencjalnych klientów.
Kolejną zaletą reklam w Mapach Google jest to, że rzeczywiście skłaniają użytkowników do działania. Wyszukiwarka zachęca ich do interakcji za pomocą przycisku telefonu (wystarczy go dotknąć, by zadzwonić) i wskazówek dojazdu. Istnieje duża szansa, że użytkownik odwiedzi sklep lub punkt usługowy, będąc w okolicy.
Nie musisz być ekspertem w Google Ads, by zaznaczyć pinezką Twoją firmę w Google Maps. Jeśli jednak masz jakieś pytania lub wątpliwości, skontaktuj się z doświadczoną agencją,
Jeśli chcesz skonfigurować jakąkolwiek reklamę w Google Maps, musisz najpierw za darmo założyć profil w Google Moja Firma. W ten sposób dotrzesz do potencjalnych klientów w wyszukiwarce i Mapach Google. Rejestracja profilu jest stosunkowo łatwa, ale może minąć trochę czasu, zanim dostaniesz kod potwierdzenia, dlatego zrób to jak najszybciej. Kiedy już będziesz mieć aktywny profil ze wszystkimi danymi swojej firmy, czas na konfigurację Google Maps reklamy online.
Jeśli masz już konto Google Ads, nie musisz zakładać kolejnego. Jeżeli jeszcze go nie masz, koniecznie zrób to teraz. Pamiętaj, by używać takiego samego adresu e-mail zarówno dla profilu Google Moja Firma, jak i Google Ads.
Zwykle w przypadku promowanych pinezek, naliczana jest standardowa opłata za kliknięcie (CPC). Możesz płacić za kliknięcia szczegółów lokalizacji, kliknięć przekierowujących, kliknięć mobilnych typu “kliknij, aby połączyć” lub kliknięcia w witrynie. Jednak od lipca 2018 roku zaczął obowiązywać nowy plan taryfowy dla map, tras i miejsc. Zapewnia większą elastyczność i kontrolę nad sposobem korzystania z interfejsu API.
Jeżeli chcesz ustawić Google Maps reklamę, zweryfikuj firmę w Google. Następnie włącz rozszerzenia lokalizacji w Google Ads (w zakładce rozszerzenia reklam). Teraz zaktualizuj swoją wizytówkę w Google Moja Firma. Kieruj reklamy na lokalizację, zwiększając stawki za takie, które znajdują się w pobliżu Twojej działalności. Kieruj Google Maps reklamy online na słowa kluczowe, związane z Twoją firmą/lokalizacją i tego, czego szukają użytkownicy w okolicy. Mogą być to hasła związane z konkurencyjną marką lub bardziej ogólne słowa kluczowe związane z daną usługą.
Jeśli chcesz poprawić strategię Google Ads w zakresie wyszukiwania lokalnego, pomyśl o rozszerzeniach reklam. W ten sposób zwiększysz współczynnik klikalności. Możesz też podać więcej informacji na temat firmy. Dodając Google Maps reklamę online, użytkownicy łatwiej się z Tobą skontaktują. Wystarczy, że klikną jeden przycisk.
Niezależnie od tego, czy chcesz przyciągnąć klientów do swojej witryny, przyciągnąć ich do sklepu stacjonarnego, zwiększyć świadomość marki, czy po prostu wyprzedzić konkurencję, Google Maps reklama może być właśnie tym, czego potrzebuje Twoja firma. Pojawi się w dwóch miejscach: w wynikach wyszukiwania i na samej mapie. Dzięki temu staniesz się bardziej rozpoznawalny wśród grupy docelowej. Użytkownicy mogą klikać reklamy, by zobaczyć więcej szczegółów na temat Twojej działalności. Lokalne reklamy w Mapach Google działają tak jak inne reklamy PPC. Płacisz tylko wtedy, gdy użytkownik je kliknie.